• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Molgan

Cartier

Med RubberB känns det som att SubC försöker vara en PO. (Älskar PO/Omega på gummi)

Håller inte med någon av er, tycker SubC passar mkt bättre på andra straps än t ex 5-siffrig Sub och gillar inte RubberB alls :p

Nato ser helt skumt ut med de feta bandhornen och den blänkande vridringen, detsamma gäller PO, läder passar inte på någon dykare..
Olive/sand Nato på 5 och 4 siffrig funkar rätt ok, men länken är alltid bäst i längden.

Imho.

De viktigaste är att den som bär klockan är nöjd :D
Alla tycker vi olika.

Yes! Så är det, och tur är väl ändå det, annars skulle vi alla bära en Casio på sitt resinplast :D

Edit: Inget fel på Casio för den delen, bättre skit för pengarna finns nog inte.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det var ett tag sedan man hängde här.
IMG_20171213_123835.jpg
IMG_20171213_123849.jpg
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Har haft en lång inre dialog med mig själv ett tag nu och är på vippen att göra ett försök att byta min nuvarande Explorer 1 mk2:a mot en 114060 istället. Gillar ju verkligen mångsidigheten hos exp 1:an. Det är ju verkligen en Sjujäkla fin dinka.Kan dock inte släppa tankarna på att prova en sub. Har dock aldrig provat nån Irl. Gillar dock lite större dykare då jag tidigare haft en Breitlingdykare innan Rolex kom och våldförde sig på plånkan. Iofs så predikar jag väl för de redan omvända när jag skriver i den här tråden, men nog borde jag väl bli nöjd med ett dylikt byte eller? ;)
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Har haft en lång inre dialog med mig själv ett tag nu och är på vippen att göra ett försök att byta min nuvarande Explorer 1 mk2:a mot en 114060 istället. Gillar ju verkligen mångsidigheten hos exp 1:an. Det är ju verkligen en Sjujäkla fin dinka.Kan dock inte släppa tankarna på att prova en sub. Har dock aldrig provat nån Irl. Gillar dock lite större dykare då jag tidigare haft en Breitlingdykare innan Rolex kom och våldförde sig på plånkan. Iofs så predikar jag väl för de redan omvända när jag skriver i den här tråden, men nog borde jag väl bli nöjd med ett dylikt byte eller?

Det borde du bli! Det är en kanonklocka och i mitt tycke en mycket bekväm sådan:angel:
 

Como

Cartier
En snabb fråga; när jag skruvar in kronan på min 116610LN från första uppdragningsläget, så att säga, så klickar det till. Har inte upplevt ett sådant klick på andra klockor, så ville bara dubbelkolla om det är normalt?

Hur pass känslig är en Rolex trippel lock crown överlag?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
En snabb fråga; när jag skruvar in kronan på min 116610LN från första uppdragningsläget, så att säga, så klickar det till. Har inte upplevt ett sådant klick på andra klockor, så ville bara dubbelkolla om det är normalt?

Hur pass känslig är en Rolex trippel lock crown överlag?

Min klickar inte. Däremot poppar den inte ut helt utan jag måste vrida den lite medsols lite för att den ska poppa ut till första läget.
Trippelkronan i överlag är mycket stabil och bra. Behöver inte ens försöka hitta gängan genom att vrida den motsols när kronan ska skruvas in igen.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Jaha.
Då har även jag hamnat där många KS-medlemmar förr eller senare hamnar eller varit. I Rolex-träsket.
För mig börjar det alltså ganska safe med en 116610LN köpt beggad av en medlem här på forumet.
Från början var jag egentligen ute efter en Pepsi (16710) men insåg att jag verkligen gillade maxi-caset efter att ha provat Submarinern jag senare köpte.
Kombon maxi-case och pepsi-ring blev för dyr för mig och skulle det vara svart ring kändes Submarinern som ett bra val även om jag gillar GMT och den fina visaren mycket också.
Älskar klockan, den är ju otroligt skön på handleden och fantastiskt fin i all sin enkelhet. Känns som att den verkligen håller på att bli en kär vän redan efter ett par dagar. Kan inte tänka mig en bättre och mer mångsidig klocka om man bara skulle ha en. Passar ju till många outfits och även om det inte är en dressare känns det som att den in passa en ganska uppklädd outfit eftersom den bara är svart och av märket Rolex.

Ja, allt som allt är jag helnöjd. Snyggt, enkelt och inga konstigheter! (Några här tycker säkert att caset är konstigt) Fick den dessutom till ett fantastiskt pris av medlemmen här. Så stort TACK om du läser detta!

BCDA5B42-2250-4062-B55A-B5F4E543BFD9.jpeg
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Ni med 114060 el annan sub med maxicaset som har lite smalare handleder upplever ni dom som klossiga? Ligger strax under 17 cm, så det får väl definieras som relativt smalt. Är ju inte helt lätt att bara stega in till AD och prova en.
 
Topp