• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor

Golle_std

Rolex
2-Faktor

Richie

Audemars
2-Faktor
Hej, är det någon här som har en sån här (se länk) eller liknande kopia av rubber b-armbandet? Eller någon som har tips på något bra prisvärt gummiband till en 14060?

Inte för att vara den som är den, men varför vill du ha en kopia på RubberB?
Köper man en klocka för 50k+ är väl ett gummi för 2.5k det lilla?

Trist om du skulle råka tappa klockan pga bristande kvalitet på ett billigt band..

Ungefär som att köpa en Prestanda-bil och dra på random billigaste kina däck, jag förstår inte hur man tänker då, men det är kanske bara jag?
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Känns som denna tråden har blivit allt mer aktiv sen början/slutet på hösten.
Jag vill tro att det finns mer "själ" i denna tråd, (och bland folk som bär sub), än vad som annars porträtteras i KS överlag. Det har visat sig mer på sistone och som @Eqn säger vill jag också påstå att @Staafen bidrar med ett extra stort strå till stacken, precis som i explorer-tråden! :D
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Inte för att vara den som är den, men varför vill du ha en kopia på RubberB?
Köper man en klocka för 50k+ är väl ett gummi för 2.5k det lilla?

Trist om du skulle råka tappa klockan pga bristande kvalitet på ett billigt band..

Ungefär som att köpa en Prestanda-bil och dra på random billigaste kina däck, jag förstår inte hur man tänker då, men det är kanske bara jag?
+1
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag vill tro att det finns mer "själ" i denna tråd, (och bland folk som bär sub), än vad som annars porträtteras i KS överlag. Det har visat sig mer på sistone och som @Eqn säger vill jag också påstå att @Staafen bidrar med ett extra stort strå till stacken, precis som i explorer-tråden! :D
Jag håller med dig gällande Sub-tråden.

Vad glad jag blir att du tycker det, tack! 🙏🏼
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Inte för att vara den som är den, men varför vill du ha en kopia på RubberB?
Köper man en klocka för 50k+ är väl ett gummi för 2.5k det lilla?

Trist om du skulle råka tappa klockan pga bristande kvalitet på ett billigt band..

Ungefär som att köpa en Prestanda-bil och dra på random billigaste kina däck, jag förstår inte hur man tänker då, men det är kanske bara jag?
Min erfarenhet är att de som köper gummi byter snabbt tillbaka till länken igen.
Gummi utan end links är verkligen ingen hit!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Min erfarenhet är att de som köper gummi byter snabbt tillbaka till länken igen.
Gummi utan end links är verkligen ingen hit!
Mjo jag kan väl hålla med, länken vinner ju i längden!
Men vill man prova på upplevelsen att använda den på gummi så kan man ju göra det med rätt förutsättningar imo, att köpa något billigt skit är ju som bäddat för att bli besviken..

Det säljs ju både RubberB och Everest här på K&S titt som tätt om man nu inte vill casha ett nytt så kan man ofta hitta det till halva priset iallafall 😊

Sen vet jag inte om jag håller med ang. end links, på Daytona absolut, men på en dykare likt Submariner tycker jag inte det behövs end links!

IMG_7494 (kopia).jpg
 
Senast ändrad:
Hej, är det någon här som har en sån här (se länk) eller liknande kopia av rubber b-armbandet? Eller någon som har tips på något bra prisvärt gummiband till en 14060?


@grabbbbenVetejvad kör gummi på sin 14060 men ingen aning vilket. Ser bra ut iaf!

Jag kör med rubber b, hade först prövat bandet från @Feskarn innan du beställer ett från rubber b.

Värt att nämna.
Jag hade problem med mitt rubber b, jag fick aldrig båda stiften att "klick" det var alltid en sida som klickade in men inte andra. Jag tog kontakt med rubber b och enligt dem så fick jag rätt band för min klocka... Anledningen att jag köpte direkt från dem är att det står på sidan att 14060 kräver "speciellt" band och jag ville inte köpa "fel" band begagnat.

Dem var trevliga och erbjöd retur, men då jag inte orkade skicka tillbaka så bestämde jag mig för att jämföra bandet med ett annat jag hade som passade bra, tog en kniv och började fila ner en grej på insidan tills den blev smalare som på bandet som passade, efter 20-30min så var det klart och nu passar bandet utan några problem.

Kanske bara jag som hade otur och dem skickade fel även om dem vägrade erkänna det(?) Men allt löste sig tillslut med lite DIY
 
Senast ändrad:

Jay B

Omega
Inte för att vara den som är den, men varför vill du ha en kopia på RubberB?
Köper man en klocka för 50k+ är väl ett gummi för 2.5k det lilla?

Trist om du skulle råka tappa klockan pga bristande kvalitet på ett billigt band..

Ungefär som att köpa en Prestanda-bil och dra på random billigaste kina däck, jag förstår inte hur man tänker då, men det är kanske bara jag?
Haha jo du har en poäng och har tänkt den tanken själv! Men kan tycka det finns nåt i kombinationen att ha en dyr klocka och ett billigt armband också även om det främst är drivet at snålhet ;) Ska pröva en från vawatchwear.se först ifall gummi är nåt för mig:)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Några skott på 16610 från de igår och idag.
Den är riktigt najs på Nato, men efter ett par veckor börjar man ledsna och monterar tillbaka länken igen. Sen brukar det bli några månader innan man får sug på Nato igen. Kul att kunna variera lite!
Förresten så börjar bezelen bli lite trög. När jag köpte den 2019 så satt den typ fast. Jag plockade av och gjorde rent och sen gick den fint igen. Långt ifrån de 6-siffriga jag har, men ändå helt ok. Nu börjar den kännas bra trög så det är väl dags för lite rengöring igen.
Hur upplever ni andra detta - tycker ni också att den femsiffriga går trögare än de nyare? Min upplevelse är att känslan knappt går att jämföra faktiskt.
8CDBC0EC-893B-4819-AFE2-2EED35D03D8D.jpeg
C0AEACA7-269C-4F2D-9339-98E16CC84BB5.jpeg
4FB9FF9C-9CD0-4F45-A3DF-E2FB398E9DBB.jpeg
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Några skott på 16610 från de igår och idag.
Den är riktigt najs på Nato, men efter ett par veckor börjar man ledsna och monterar tillbaka länken igen. Sen brukar det bli några månader innan man får sug på Nato igen. Kul att kunna variera lite!
Förresten så börjar bezelen bli lite trög. När jag köpte den 2019 så satt den typ fast. Jag plockade av och gjorde rent och sen gick den fint igen. Långt ifrån de 6-siffriga jag har, men ändå helt ok. Nu börjar den kännas bra trög så det är väl dags för lite rengöring igen.
Hur upplever ni andra detta - tycker ni också att den femsiffriga går trögare än de nyare? Min upplevelse är att känslan knappt går att jämföra faktiskt.
8CDBC0EC-893B-4819-AFE2-2EED35D03D8D.jpeg
C0AEACA7-269C-4F2D-9339-98E16CC84BB5.jpeg
4FB9FF9C-9CD0-4F45-A3DF-E2FB398E9DBB.jpeg
Jag servade min i början av sommaren, burit den mer eller mindre 4 dagar i veckan och gjort ALLT. Bara tvättat den under kranen typ 2 gånger i veckan och har inte upplevt att den blivit trögare sen servicen.
 
Topp