Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget nytt, har ju varit så länge och inte bara på submariner. Jag stör mig inte på det men visst kan jag tycka att den borde vara centrerad.Vad tycker tråden om att så många nya Submariners har misaligned rehaut? Dvs att kronan i rehauten ej är centrerad över kl 12 på urtavlan vilket leder till att gravyren blir sned över minuterna på tavlan. Kanske inget man kan kräva av massproducerade klockor i den här prisklassen och förmodligen inget den genomsnittlige kunden märker. Är precisionen och kvalitetskontrollerna bättre på patek eller AP?
Inget nytt, har ju varit så länge och inte bara på submariner. Jag stör mig inte på det men visst kan jag tycka att den borde vara centrerad.
Rätta mig gärna om jag är ute cyklar, men brukar inte detta indikera att klockan kan vara en förfalskning? Det vill säga om kantens krona och markeringar INTE ligger linjerat mot minut- och timmarkeringarna på urtavlan?Vad tycker tråden om att så många nya Submariners har misaligned rehaut? Dvs att kronan i rehauten ej är centrerad över kl 12 på urtavlan vilket leder till att gravyren blir sned över minuterna på tavlan. Kanske inget man kan kräva av massproducerade klockor i den här prisklassen och förmodligen inget den genomsnittlige kunden märker. Är precisionen och kvalitetskontrollerna bättre på patek eller AP?
Nä, min alignar inte och är köpt från AD av migRätta mig gärna om jag är ute cyklar, men brukar inte detta indikera att klockan kan vara en förfalskning? Det vill säga om kantens krona och markeringar INTE ligger linjerat mot minut- och timmarkeringarna på urtavlan?
Det kanske är detta du vill påskina i all enkelhet?Jag skulle personligen bli misstänksam om jag tittade på en Rolex och såg att dessa nämnda markeringar INTE låg i perfekt i linje med varandra. Vid kontroll mot de jag har så ligger markeringarna perfekt i linje mot varandra.
En enkel enkronorstanke
/PJ
Där ser man. Kan det vara något som kan ha rubbats under låt säga en service?Nä, min alignar inte och är köpt från AD av mig
Jag får väl gå tillbaka till AD och fråga om dom säljer förfalskningar då.Rätta mig gärna om jag är ute cyklar, men brukar inte detta indikera att klockan kan vara en förfalskning? Det vill säga om kantens krona och markeringar INTE ligger linjerat mot minut- och timmarkeringarna på urtavlan?
Det kanske är detta du vill påskina i all enkelhet?Jag skulle personligen bli misstänksam om jag tittade på en Rolex och såg att dessa nämnda markeringar INTE låg i perfekt i linje med varandra. Vid kontroll mot de jag har så ligger markeringarna perfekt i linje mot varandra.
En enkel enkronorstanke
/PJ
Du kan väl maila eller ringaVet att det florerar myter om att misalignen är ett tecken på oäkta vara men försöker ej påskina att så är fallet. Har själv klockor uthämtade från AD (som aldrig öppnats) med sned rehaut. Min poäng är snarare att det förtar lite av exklusiviteten. Om man inte ens kan aligna tavlan med rehauten hur är då precisionen i verket… Känns dassigt ihopsatt helt enkelt och klockor handlar ju i mångt o mycket om precision.
Märkligt att kronan gång på gång släpper igenom detta i sin qc. Läste någonstans att man ändå kasserar 50% av tavlorna (oklart om det stämmer). Noterade det bla på @FreddeM’s klocka samt även på Nickes kermit ovan. Tyvärr får man ju ej möjlighet att välja ut det finaste exemplaret när man handlar lyxklockor hos AD som man kan göra när man köper fisk i fiskbutiken.
Finns såklart många som skiter fullständigt i finishen bara de får bära en dyr klocka, själv är jag mer nogrann med detaljerna.
Vore intressant om någon orkade pallra sig in till AD och ställa frågan, då jag själv är förhindrad att röra mig fritt i samhället.
Vet att det florerar myter om att misalignen är ett tecken på oäkta vara men försöker ej påskina att så är fallet. Har själv klockor uthämtade från AD (som aldrig öppnats) med sned rehaut. Min poäng är snarare att det förtar lite av exklusiviteten. Om man inte ens kan aligna tavlan med rehauten hur är då precisionen i verket… Känns dassigt ihopsatt helt enkelt och klockor handlar ju i mångt o mycket om precision.
Märkligt att kronan gång på gång släpper igenom detta i sin qc. Läste någonstans att man ändå kasserar 50% av tavlorna (oklart om det stämmer). Noterade det bla på @FreddeM’s klocka samt även på Nickes kermit ovan. Tyvärr får man ju ej möjlighet att välja ut det finaste exemplaret när man handlar lyxklockor hos AD som man kan göra när man köper fisk i fiskbutiken.
Finns såklart många som skiter fullständigt i finishen bara de får bära en dyr klocka, själv är jag mer nogrann med detaljerna.
Vore intressant om någon orkade pallra sig in till AD och ställa frågan, då jag själv är förhindrad att röra mig fritt i samhället.
Tackar, hade missat denna tråd och ber givetvis om ursäkt om jag spammade fel tråd. Kul att fler noterat fenomenet.Rolex pinsamm tabbe
När man lägger ett par hundra tkr på en klocka. Ska man inte då kunna förvänta sig att allt ska vara perfektion? Hur är detta möjligt att daydate modellerna har en icke- symetrisk krona vid rolexrolexrolex texten? Hört att en del andra modeller också har samma problem. Min sub har inte det. Har...klocksnack.se
Tyvärr, har ej de möjligheterna.Du kan väl maila eller ringa
Rehauten är ju lasergraverad i boetten och tavlan låses med pelare så misslignment bör varken kunna uppstå vid service eller åtgärdas i efterhand .Där ser man. Kan det vara något som kan ha rubbats under låt säga en service?
Va i #%*! är det där för anrättning?
Nästan aldrig Tavelpelare på moderna Rolex, tavlan sitter som en kapsylRehauten är ju lasergraverad i boetten och tavlan låses med pelare så misslignment bör varken kunna uppstå vid service eller åtgärdas i efterhand .
Galette complète =Va i #%*! är det där för anrättning?
Ok, när slutade man med det?Nästan aldrig Tavelpelare på moderna Rolex, tavlan sitter som en kapsyl
32xx verken och 22xx verken har det. Finns även på 21 så det är inget nytt.. dock har ju 31 verken tavelpelare! Smart lösning då tavelpelare kan gå av vid hårda stötarOk, när slutade man med det?
Vore verkligen intressant att höra andras erfarenheter av nya generationens urverk. Av de som röstade på rolexforums hade 30% problem med 32-verket på helt nya klockor. Verkar framför allt vara den lägre amplituden som spökar.Någon som har erfarenhet av både 3135 och 3235-urverket och kan dela med sig av erfarenheter?
Vet att power reserven är uppgraderad till 70 h från 48. Men hur funkar det med tidshållningen?
3235 är ju +/- 2 spd. Hur är det med 3135?
Bild för att det är kul!
![]()
Jag har inte upplevt några problem med mitt 3235 verk som jag haft under ett antal år. Dock har jag precis som er läst att vissa haft problem, men trodde det var tidiga modellen från produktionslinjen?Vore verkligen intressant att höra andras erfarenheter av nya generationens urverk. Av de som röstade på rolexforums hade 30% problem med 32-verket på helt nya klockor. Verkar framför allt vara den lägre amplituden som spökar.
Vet att det florerar myter om att misalignen är ett tecken på oäkta vara men försöker ej påskina att så är fallet. Har själv klockor uthämtade från AD (som aldrig öppnats) med sned rehaut. Min poäng är snarare att det förtar lite av exklusiviteten. Om man inte ens kan aligna tavlan med rehauten hur är då precisionen i verket… Känns dassigt ihopsatt helt enkelt och klockor handlar ju i mångt o mycket om precision.