Omöjligt att säga. Men utifrån skicket på bezeln etc. ser det ut som att den blivit relumad. Inte helt ovanligt på äldre klockor. Dvs. tavlan kan vara original fortfarande.![]()
Så denna tavlan är utbytt mot en nyare? Ser ny ut. Inte gulnat något.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Omöjligt att säga. Men utifrån skicket på bezeln etc. ser det ut som att den blivit relumad. Inte helt ovanligt på äldre klockor. Dvs. tavlan kan vara original fortfarande.![]()
Så denna tavlan är utbytt mot en nyare? Ser ny ut. Inte gulnat något.
Den där är med högsta sannolikhet orörd. Ser ut att vara från ca 77-78, blev sällan påtaglig patina på dessa..Omöjligt att säga. Men utifrån skicket på bezeln etc. ser det ut som att den blivit relumad. Inte helt ovanligt på äldre klockor. Dvs. tavlan kan vara original fortfarande.
Skarpt fångat. Den är från 1979 enligt annonsenDen där är med högsta sannolikhet orörd. Ser ut att vara från ca 77-78, blev sällan påtaglig patina på dessa..
Vad menar du med relumad?Omöjligt att säga. Men utifrån skicket på bezeln etc. ser det ut som att den blivit relumad. Inte helt ovanligt på äldre klockor. Dvs. tavlan kan vara original fortfarande.
Varför är det konstigt?
En från 1980 med som är gulnad konstigt nog.
Om dom tavlor från 1979 ej gulnar varför gör då en från 1980?Varför är det konstigt?
det finns ingenting som säger att tritium alltid gulnar efter x år. Det kan vara stor skillnad på två tavlor trots att de är från samma årOm dom tavlor från 1979 ej gulnar varför gör då en från 1980?
Verkar vara en djungel att få originaldelar på sin vintage klocka. Då mkt byts ut under service eller andra anledningar? Vissa dealers kanske får tavlan såld separat för mer? Dom gör ju allt för att tjäna pengar, de ser man ju på youtube när de sparar länkbitar etc.
Coolt! Var är du för att fånga den här krabaten?Ett dussin minuters kämpande och där var det – det största exemplaret som fångats denna kväll.![]()
![]()
![]()
Så fin!Ögongodis
![]()
Caorle i Italien.Coolt! Var är du för att fånga den här krabaten?
RubberB? Överväger samma till min Starbucks. Har ett helgrönt everest till min clasp men är lite sugen på en med vanlig pin-buckleMorgonstund har lume i mun![]()
Jepp det är rubber B med vanligt pin-buckle.RubberB? Överväger samma till min Starbucks. Har ett helgrönt everest till min clasp men är lite sugen på en med vanlig pin-buckle
Kör rubber b också, bra variation då sub annars sällan funkar på annat än länk tycker jag. Men gummi är faktiskt riktigt bra. Passformen på 79090 är inte perfekt dock, men helt ok.Jepp det är rubber B med vanligt pin-buckle.
Haft det i många år. Bra omväxling och jag gillar färgklicken.