• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

kmg

Patek
2-Faktor
Är det något som de inte uppskattar menar du? Eller skulle de rent av vägra serva?
Jag såg en Submersible med stålringen för ett hyfsat beg.pris, men jag gillar keramiken bättre.
Panerai är ju lite lynniga när det kommer till sånt. Så säger inte att de säger nej men finns risk för det.
 

CarlR

Omega
Jag var inne på att köpa en 682 och sen byta de babyblå visarna. ADn skakade bara på huvudet.

Det ger lite blandade känslor. Jag förstår att de inte vill att man stökar runt med deras formgivning, samtidigt som det inte är så dumt att få en modell precis så som man vill ha den. Om de själva skulle utföra ändringarna så är det iaf kontrollerade ändringar med originaldelar etc.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis!!
Första posten i denna tråd :) Gick nyligen och köpte denna 960 Carbotech, 42 mm.
Grymt nöjd och en fantastisk klocka
202EED35-7BE4-4B55-B14F-FAD47F353D12.jpeg

46F0342A-E980-43D1-AD85-99FE7858A179.jpeg

D13F30C2-7420-4C2A-8D91-36EF5076D59C.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur är det egentligen med 973 - är det samma som 683 men med stålbezel istf keramik? Har den ersatt 682 eller hur hänger det ihop?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad tycker ni ska ingå i en Fullset Sub, mer specifikt en 683?
Luminor mfl har ju papplåda som man vill ha med tex, men om jag fattat saken rätt så får man inte med nån papplåda till 683 eller?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni ska ingå i en Fullset Sub, mer specifikt en 683?
Luminor mfl har ju papplåda som man vill ha med tex, men om jag fattat saken rätt så får man inte med nån papplåda till 683 eller?
Papplådan är väl en fraktlåda så den får man med beroende på om om butiken ger bort den.

Eller är jag felinformerad?
 

Caravelle33

Vacheron
Vad tycker ni ska ingå i en Fullset Sub, mer specifikt en 683?
Luminor mfl har ju papplåda som man vill ha med tex, men om jag fattat saken rätt så får man inte med nån papplåda till 683 eller?
Alltså papplådan kommer med från fabriken. Sedan om den följer med från butik till kund är en annan sak. Tidigare så skulle jag inte ha köpt en klocka utan lådan men nu har jag den inte till någon av mina.
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Papplådan är väl en fraktlåda så den får man med beroende på om om butiken ger bort den.

Eller är jag felinformerad?

Alltså papplådan kommer med från fabriken. Sedan om den följer med från butik till kund är en annan sak. Tidigare så skulle jag inte ha köpt en klocka utan lådan men nu har jag den inte till någon av mina.
Tack för svaren!
Det är ingen dealbreaker för mig heller, men jag har förstått att många är rätt anala angående tex att papplådan ska vara med. Men som sagt var - det spelar ingen större roll för mig egentligen, jag ville bara kolla om folk anser att papplådan bör vara med i ett komplett Fullset.
 
  • Like
Reactions: kmg

kmg

Patek
2-Faktor
Tack för svaren!
Det är ingen dealbreaker för mig heller, men jag har förstått att många är rätt anala angående tex att papplådan ska vara med. Men som sagt var - det spelar ingen större roll för mig egentligen, jag ville bara kolla om folk anser att papplådan bör vara med i ett komplett Fullset.
Den där satans papplådan borde inte ens vara en fråga. Dumma Paneristi som håller på och räknar med den i specen över fullset.
 

direction

Panerai
2-Faktor
Jag har en svart papplåda som jag fick med min 683:a. Anvisningen tillsammans med cert ligger i den. Den är inköpt från början på Krons nu i april. Den har hängt med till mig som 3:e ägare till klockan. Vet iof inte om alla är så petiga men jag gillar det.
20200913_225521.jpg
20200913_225131.jpg
 
Senast ändrad:

Caravelle33

Vacheron
4847DFFA-31FC-4BCD-8A61-CDBA36664417.png
Jag har en svart papplåda som jag fick med min 683:a. Anvisningen tillsammans med cert ligger i den. Den är inköpt från början på Krons nu i april. Den har hängt med till mig som 3:e ägare till klockan. Vet iof inte om alla är så petiga men jag gillar det.
20200913_225521.jpg
20200913_225131.jpg
Det är den yttre, bruna wellpapplådan som diskuteras ovan. Den till vänster på bilden som jag stulit på internet.
 

direction

Panerai
2-Faktor

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det börjar bli dags att kolla vilka som verkligen bryr sig om den yttre papplådan. Det känns som att det mest är något man ber om för att man hört att andra vill ha det. Hur gör man en poll? :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Varför bry sig om lådor. Trälådan fattar jag, där ska ju klockan ligga, men mer? Who cares



Edit: bara jobbigt att förvara. Källaren full med lådor.
 

direction

Panerai
2-Faktor
Jag tycker det börjar bli dags att kolla vilka som verkligen bryr sig om den yttre papplådan. Det känns som att det mest är något man ber om för att man hört att andra vill ha det. Hur gör man en poll? :D
Nä den där yttre papplådan skiter man ju i. Den fick jag inte med och det är jag inte heller ledsen över.
 
Topp