• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Norrland

Vacheron
2-Faktor
1305 på tur...
20200915_111947.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Varför bry sig om lådor. Trälådan fattar jag, där ska ju klockan ligga, men mer? Who cares



Edit: bara jobbigt att förvara. Källaren full med lådor.
Jag gillar inte ens trälådan.. Den stuvas undan tills det är dags att sälja, typ. Förstår att som premiumprodukt så måste den levereras i något stiligt men jag kunde gott haft ett travelcase bara, och certet.

Men.. För att vara on topic:
682.. Visst är den liten, men har nu svårt att tänka mig bli av med den. Kanske för en 1305:a då.
IMG_20200917_131130.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor


Väldigt snyggt! Stort grattis!

Härligt, stort grattis!!

Grymt bra, grattis!!

Härligt! Gratulerar!
Tack allihop!
Det känns mycket bra. Jag har gått och funderat på 683 ända sen jag provade en på Krons i december förra året. Äntligen blev det av!
Jag försöker leta roliga straps men får inte riktigt någon känsla för vad som faktiskt funkar/passar på en Sub med keramisk ring...
Det verkar som om de flesta kör dessa på vanligt svart gummi helt enkelt? Det kanske är så enkelt som att det är det som egentligen lirar bäst.
När jag provade klockan på Krons så kollade vi samtidigt på band generellt och i lådan låg som jag minns det ett svart canvasband med blå sömmar som verkade passa sjukt bra till just 683. Jag hittar det inte på Panerais hemsida, men jag kanske minns fel också... Nån som vet/förstår vad jag är ute efter?
 

Lalas

Cartier
Tack allihop!
Det känns mycket bra. Jag har gått och funderat på 683 ända sen jag provade en på Krons i december förra året. Äntligen blev det av!
Jag försöker leta roliga straps men får inte riktigt någon känsla för vad som faktiskt funkar/passar på en Sub med keramisk ring...
Det verkar som om de flesta kör dessa på vanligt svart gummi helt enkelt? Det kanske är så enkelt som att det är det som egentligen lirar bäst.
När jag provade klockan på Krons så kollade vi samtidigt på band generellt och i lådan låg som jag minns det ett svart canvasband med blå sömmar som verkade passa sjukt bra till just 683. Jag hittar det inte på Panerais hemsida, men jag kanske minns fel också... Nån som vet/förstår vad jag är ute efter?
Du menar inte divingstrap som ligger med i lådan? Här på min 973 (samma som 683 men utan keramisk ring).
ACC817DC-DDFB-41A4-A9F4-57A9D1233AA2.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du menar inte divingstrap som ligger med i lådan? Här på min 973 (samma som 683 men utan keramisk ring).
ACC817DC-DDFB-41A4-A9F4-57A9D1233AA2.jpeg
Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag har ju detta strap med i mitt set också, men jag minns det mer som ett tygband med blå söm. Men helt olikt detta är det ju inte. Men som sagt var - jag kan ha fel minnesbild också.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag märkte en grej idag som jag inte tänkt på tidigare, eller så har det inte varit såhär tidigare - jag vet faktiskt inte. En kompis provade min Submersible idag och tyckte att ringen hade lite glapp. Sen kände jag själv på den och jo - den har lite glapp. Man kan liksom putta och flytta den typ en halv millimeter eller så. Gäller både i sidled och radiellt. Hur är era andra subbar - är ringen helt fix om man inte vrider den eller går den att flytta lite lite genom att bara lägga pyttelite kraft åt sidan?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag märkte en grej idag som jag inte tänkt på tidigare, eller så har det inte varit såhär tidigare - jag vet faktiskt inte. En kompis provade min Submersible idag och tyckte att ringen hade lite glapp. Sen kände jag själv på den och jo - den har lite glapp. Man kan liksom putta och flytta den typ en halv millimeter eller så. Gäller både i sidled och radiellt. Hur är era andra subbar - är ringen helt fix om man inte vrider den eller går den att flytta lite lite genom att bara lägga pyttelite kraft åt sidan?
Jag upplever att alla är så, och ställde själv samma fråga någon gång och fick det svaret då... Lite trist kan man tycka men normalt.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag upplever att alla är så, och ställde själv samma fråga någon gång och fick det svaret då... Lite trist kan man tycka men normalt.
Jaja, tänkte nästan det. Konstigt att jag inte tänkt på det förrän kompisen frågade.
Lite dåligt som du säger, särskilt om man tar 100k för en klocka.
 
Topp