• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Compiss

Patek
2-Faktor
Den här tråden var inte bra. Började försiktigt kolla in på Submersible men tänkte redan innan (förutfattad mening) men det är väl ändå inte en äkta Panerai. Det stora är/var ju att dom har samma design sedan dom först kom med sitt speciella utseende. Och sedan uppdaterade utseendet med kronskyddet.
Jag är förälskad i 111 men fick för några månader sedan möjlighet att komma över en 422 som varit en safe queen så trodde jag att nu - nu är den ultimata Pannan (i resonligt pris) i hamn.

Sedan började sjukdomen ta ut sin rätt.
Plöjde igenom alla sidor i denna tråd, referenssurfade vid sidan om och... Suget efter en submersible växte. Avsaknad av en submersible känns av. Efter alla ”sitter så skönt” förutom alla bilder så känner jag det skall bli enormt roligt om vi kan få till en svensk gtg nästa år så man kan få klämma lite på subbarna. För dom är ju verkligen snygga och coola. Ett naturligt steg i ett företag som Panerais led i att uppdatera ett utseende.
Fortsätt med era uppdateringar av denna tråd - mycket intressant och uppskattad tråd.
Tack för att ni gör denna tråd grym!
Blir inte bättre än så här....

CA747775-BDB8-46F2-A2F7-91F3096DAF92.jpeg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Japp. Slutat använda dem helt i princip. Ibland tar jag på något för att jag känner att jag ”måste” men efter någon timma eller max ett par så sitter pannan på igen.
Du talar ofta väldigt gott om Submersible 42mm.

Kan inte du försöka beskriva (även om klocksmak är så oerhört subjektivt) varför du tycker den är så mycket bättre än alla andra klockor så att den blivit din favorit? Intressant att höra då du ändå haft/har ett gäng kvalitetsklockor att jämföra med.

Får själv inte tummen ur ännu med 42mm Panna.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du talar ofta väldigt gott om Submersible 42mm.

Kan inte du försöka beskriva (även om klocksmak är så oerhört subjektivt) varför du tycker den är så mycket bättre än alla andra klockor så att den blivit din favorit? Intressant att höra då du ändå haft/har ett gäng kvalitetsklockor att jämföra med.

Får själv inte tummen ur ännu med 42mm Panna.
Tror jag gjort det några gånger antingen i denna tråd eller i pannatråden men givetvis gör jag det igen :)

Det första som tilltalar mig är designen. Jag tycker klockan är otroligt smakfull. Den ser riktigt cool ut, rätt annorlunda (bortsett från andra pannor) och stålet i kombination med det svarta gummit är helt perfekt.
Sedan är det lätt den bekvämaste klockan jag haft, den sitter helt perfekt på mig. Klockan i sig är lättläst med datumfönster utan förstoring, något jag uppskattar. Det är en harmonisk balans i tavlan. Kvalitén på gummit är riktigt bra, tycker även kvalitén på själva klockan är oklanderlig. Visst den har inte samma klick i vridringen som rolex men jag har inget att anmärka på. Den håller tiden väl och jag tycker den funkar till i princip allt, i alla fall allt jag gör. Den är tålig och eftersom jag är rätt mycket i vatten gillar jag att den är 300m safe:).
Jag uppskattar verkligen att den är 42mm, vilket med mina mått är en rätt stor klocka, men bärs mindre än tex rolex 216570. Har prövat 44mm pannor och jag tycker inte de sitter på samma sköna sätt som 42mm. Ett ytterligare plus är att den flyger under radarn i de flesta sammanhang.
Sammanslaget så utifrån ovan så tar denna med lätthet förstaplatsen.
6FE91220-7989-4059-B7F6-42ACECB09823.jpeg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tror jag gjort det några gånger antingen i denna tråd eller i pannatråden men givetvis gör jag det igen :)

Det första som tilltalar mig är designen. Jag tycker klockan är otroligt smakfull. Den ser riktigt cool ut, rätt annorlunda (bortsett från andra pannor) och stålet i kombination med det svarta gummit är helt perfekt.
Sedan är det lätt den bekvämaste klockan jag haft, den sitter helt perfekt på mig. Klockan i sig är lättläst med datumfönster utan förstoring, något jag uppskattar. Det är en harmonisk balans i tavlan. Kvalitén på gummit är riktigt bra, tycker även kvalitén på själva klockan är oklanderlig. Visst den har inte samma klick i vridringen som rolex men jag har inget att anmärka på. Den håller tiden väl och jag tycker den funkar till i princip allt, i alla fall allt jag gör. Den är tålig och eftersom jag är rätt mycket i vatten gillar jag att den är 300m safe:).
Jag uppskattar verkligen att den är 42mm, vilket med mina mått är en rätt stor klocka, men bärs mindre än tex rolex 216570. Har prövat 44mm pannor och jag tycker inte de sitter på samma sköna sätt som 42mm. Ett ytterligare plus är att den flyger under radarn i de flesta sammanhang.
Sammanslaget så utifrån ovan så tar denna med lätthet förstaplatsen.
6FE91220-7989-4059-B7F6-42ACECB09823.jpeg

Det liksom smittar av sig när någon verkligen älskar sin klocka och skriver gott om den! Älskar läsa om den passion du känner för din Sub. :)
 

Greven78

Cartier
Den är så jäkla bra. Ni som har bronzo, kör ni mestadels med läder eller gummistånk?
Funderar över något utöver gummit till min men är osäker på vad som skulle vara bättre?

7F722589-BA80-4607-9506-529EE0DDABBE.jpeg
Jag kör detta från Oleg när det inte är badsäsong och grönt gummistrap all övrig tid. Kan tänka mig nåt nytt, kanske i canvas så tar tacksamt emot förslag.
 

Bilagor

  • IMG_20201230_100135.jpg
    IMG_20201230_100135.jpg
    372.7 KB · Visningar: 26
Topp