• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Eqn

Panerai
Någon här som är sugen på min 024, tänkte ge en heads up. Annons kommer ikväll/imorgon
6E1DAC4E-1CA8-4EF7-9AAA-EAF88A9F4AD5.jpeg
 

skyseeker

Rolex
En fråga till expertpanelen! (Vet att det är väldigt inviduellt och från arm till arm så att säga och att det stötts o blötts tidigare i olika sammanhang) 42mm vs 47 mm? Någon som haft båda och kan ge lite olika infallsvinklar?
För mig känns 42mm helrätt när jag provar den, medans 47mm är hanterbart men känns STORT. Däremot tycker jag proportionerna är bättre på 47mm.
Kommer man att vänja sig vid 47mm och tycka 42 är en damklocka? ;)
Eller kommer man leva lycklig resten av livet med en 42mm?
Har ingen bild på 42mm på handleden, bara 47mm bjuda på..
E17858B5-D82C-41C4-B283-CADDB47B0389.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
En fråga till expertpanelen! (Vet att det är väldigt inviduellt och från arm till arm så att säga och att det stötts o blötts tidigare i olika sammanhang) 42mm vs 47 mm? Någon som haft båda och kan ge lite olika infallsvinklar?
För mig känns 42mm helrätt när jag provar den, medans 47mm är hanterbart men känns STORT. Däremot tycker jag proportionerna är bättre på 47mm.
Kommer man att vänja sig vid 47mm och tycka 42 är en damklocka? ;)
Eller kommer man leva lycklig resten av livet med en 42mm?
Har ingen bild på 42mm på handleden, bara 47mm bjuda på..
E17858B5-D82C-41C4-B283-CADDB47B0389.jpeg
Jag har testat några 42mm efter att ha kört bara 44 och 47, och är riktigt ledsen över att de känns som damklockor på min arm, för det är ju fina klockor. Så, jag har spanat lite på att bli lite mer tysk och köra ett bund + 42mm Panerai så att det känns lite större på handleden.
1603466072392.png
 

skyseeker

Rolex
Jag har testat några 42mm efter att ha kört bara 44 och 47, och är riktigt ledsen över att de känns som damklockor på min arm, för det är ju fina klockor. Så, jag har spanat lite på att bli lite mer tysk och köra ett bund + 42mm Panerai så att det känns lite större på handleden.
1603466072392.png
Ha ha ja alla knep är tillåtet i krig o kärlek 😅
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Jag har testat några 42mm efter att ha kört bara 44 och 47, och är riktigt ledsen över att de känns som damklockor på min arm, för det är ju fina klockor. Så, jag har spanat lite på att bli lite mer tysk och köra ett bund + 42mm Panerai så att det känns lite större på handleden.
1603466072392.png
Tycker att bund ser väldigt najs ut! Frågan hur de skulle va tillsammans med 47mm? Någon som har testat?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
En fråga till expertpanelen! (Vet att det är väldigt inviduellt och från arm till arm så att säga och att det stötts o blötts tidigare i olika sammanhang) 42mm vs 47 mm? Någon som haft båda och kan ge lite olika infallsvinklar?
För mig känns 42mm helrätt när jag provar den, medans 47mm är hanterbart men känns STORT. Däremot tycker jag proportionerna är bättre på 47mm.
Kommer man att vänja sig vid 47mm och tycka 42 är en damklocka? ;)
Eller kommer man leva lycklig resten av livet med en 42mm?
Har ingen bild på 42mm på handleden, bara 47mm bjuda på..
E17858B5-D82C-41C4-B283-CADDB47B0389.jpeg
Det där ser ju riktigt bra ut, har själv bara 47 just nu och bla 1305 som du testat. Har bara provat 682 tidigare och jag tycker 1305 bärs skönare, mer balanserad och lättare. Men som du säger tycke och smak...
 

Eqn

Panerai
En fråga till expertpanelen! (Vet att det är väldigt inviduellt och från arm till arm så att säga och att det stötts o blötts tidigare i olika sammanhang) 42mm vs 47 mm? Någon som haft båda och kan ge lite olika infallsvinklar?
För mig känns 42mm helrätt när jag provar den, medans 47mm är hanterbart men känns STORT. Däremot tycker jag proportionerna är bättre på 47mm.
Kommer man att vänja sig vid 47mm och tycka 42 är en damklocka? ;)
Eller kommer man leva lycklig resten av livet med en 42mm?
Har ingen bild på 42mm på handleden, bara 47mm bjuda på..
E17858B5-D82C-41C4-B283-CADDB47B0389.jpeg
Tycker den där ser ut att sitta bra men allt landar ju i vad du själv känner. Ägde en 682 en kortare period och tyckte den satt riktigt bra och upplevdes inte allt som för liten
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
En fråga till expertpanelen! (Vet att det är väldigt inviduellt och från arm till arm så att säga och att det stötts o blötts tidigare i olika sammanhang) 42mm vs 47 mm? Någon som haft båda och kan ge lite olika infallsvinklar?
För mig känns 42mm helrätt när jag provar den, medans 47mm är hanterbart men känns STORT. Däremot tycker jag proportionerna är bättre på 47mm.
Kommer man att vänja sig vid 47mm och tycka 42 är en damklocka? ;)
Eller kommer man leva lycklig resten av livet med en 42mm?
Har ingen bild på 42mm på handleden, bara 47mm bjuda på..
E17858B5-D82C-41C4-B283-CADDB47B0389.jpeg
Jag tycker det ser bra ut med 47mm på dig
Gillar du designen så är det bara att köra på 1305 tycker jag, själv är jag kluven till Submersible och funderar på att byta min 682 mot nån annan panna. Men det är en fråga om smak mer än något med klockan.
 

skyseeker

Rolex
Det där ser ju riktigt bra ut, har själv bara 47 just nu och bla 1305 som du testat. Har bara provat 682 tidigare och jag tycker 1305 bärs skönare, mer balanserad och lättare. Men som du säger tycke och smak...

Tycker den där ser ut att sitta bra men allt landar ju i vad du själv känner. Ägde en 682 en kortare period och tyckte den satt riktigt bra och upplevdes inte allt som för liten

Jag tycker det ser bra ut med 47mm på dig
Gillar du designen så är det bara att köra på 1305 tycker jag, själv är jag kluven till Submersible och funderar på att byta min 682 mot nån annan panna. Men det är en fråga om smak mer än något med klockan.
Stort tack för inputs :)
Lutar åt en 47a! Vad kan gå fel!? 😇

Ps. Om någon sitter på en 47a av något slag och mot förmodan vill bli av med den går det givetvis bra att hojta till :) Ds
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag går fram och tillbaka med denna 682:a. När jag inte haft den på ett tag så tänker jag att jag skall göra mig av med den.. Men det går inte att förneka att den sitter som en smäck, glider in smidigt i trånga jackärmar och är ganska härligt steampunkig.
Det är väl rastlösheten, men just nu är den under kontroll såtillvida att inget flippas :)
IMG_20201024_175721.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Leste noe om at det skulle komme en 42mm i brons tidligere i tråden. Er det bekreftet at det skal komme? Finner ikke noe mer info.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Leste noe om at det skulle komme en 42mm i brons tidligere i tråden. Er det bekreftet at det skal komme? Finner ikke noe mer info.
Det är inte bekräftat från Panerais sida. Det var en förhandstitt som vissa här fick (nej, jag är inte bitter :) ) och vi andra får snällt vänta tills det blir officellt.

Eller hur, grabbar?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Ajda, det var inte bra.. Jeg har alltid drömt om en brons sub, men med 17cm handled blir 47mm for stort. Kommer en i 42mm så blir det svårt å holde seg borte så det er vel en risiko at det blir veldig dyrt.
 
Topp