• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Caravelle33

Vacheron
47mm Sub
671 vs 305
Tänkte att några bilder som visar skillnaden på nya och gamla caset säkert kan intressera någon 🙂
Tjockleken är väl det mest uppenbara, 16mm (671) vs 17,5mm (305) sen är gamla caset betydligt kraftigare/bulkigare med kraftigare lugs. Gamla casets största plus är det dubbel kupade glaset.
Gamla är råare/coolare men komforten tycker jag är överlägsen på det nya med lägre tyngdpunkt.

20210128_100247.jpg
20210128_100222.jpg
20210128_100200.jpg
20210128_100327.jpg
20210128_100413.jpg
20201113_130855.jpg
20200828_113111.jpg
Ser ut som att luggarna på 305 ”hänger i luften” mer än på 671
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ser ut som att luggarna på 305 ”hänger i luften” mer än på 671
Stämmer, lägger man den på bordet utan band på så "sitter" 305 på botten av caset medans 671 står på "fyra ben" (luggarna)
Mätte dom nu och det är tom 15,7 mot 17,7 och av dom två mm så sitter nästan 1,5mm på undersidan.
Dvs den sitter högre.
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
682 är nice, men har konstaterat att den är i minsta laget.. är det nån som känner suget och kanske vill byta mot en annan panna är jag öppen för förhandling. #owgmarch nalkas och skulle gärna tackla det med en ny Panna. Klart slut, kommer inte nasa mer :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Har gått igenom hela tråden och jag har inte hittat en enda bild på en 682 med det "vanliga" panerai rubber, det som det står "PANERAI" på enda och "OFFICINE" på.
Så kan någon ställa upp på ta en sån bild och posta? :angel:
 

Stevo

Omega
Tycker att 968 är den finaste Panerai Suben som finns.
Är dock orolig att 47mm kommer vara tok för stort på mig som har strax över 17cm handleder.
Finns det nån här som har provat den, eller som äger/ägt den? Vad tycker ni om den?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att 968 är den finaste Panerai Suben som finns.
Är dock orolig att 47mm kommer vara tok för stort på mig som har strax över 17cm handleder.
Finns det nån här som har provat den, eller som äger/ägt den? Vad tycker ni om den?

Storleken har mer med hur du ser på det än sina handleder, jag har liknande handleder och skräms inte av 47mm sub.

Så nej, kör bara
 

Caravelle33

Vacheron
Tycker att 968 är den finaste Panerai Suben som finns.
Är dock orolig att 47mm kommer vara tok för stort på mig som har strax över 17cm handleder.
Finns det nån här som har provat den, eller som äger/ägt den? Vad tycker ni om den?
[/QUOTE
I den här annonsen finns en bild på en handled som torde vara i din härad. Klockan är riktigt fin och priset blir inte bättre. Säljaren är en riktig GG
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Är det någon annan skillnad än vridringen på 682 och 683? Börjar bli jäkligt sugen på någon av de där... iallafall fram mot våren.
 
Topp