• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Är det skillnad i känsla på vridningen på bezelen mellan 683 som har keramisk vridning jämfört med 973 som har vridning i stål?
Vill minnas att 973 kändes väldigt trög i vridningen och kändes inte speciellt premium.
Vet inte om jag känner någon skillnad faktiskt.
Jag kan visserligen uppskatta motståndet och det tydliga klicket/steget i ringen. Tycker att det faktiskt gav just premiumkänsla.

Vet inte om jag känner någon skillnad faktiskt.
Jag kan visserligen uppskatta motståndet och det tydliga klicket/steget i ringen. Tycker att det faktiskt gav just premiumkänsla.
Okej, tack för svaret.
Hur man upplever de är ju väldigt individuellt men tycker vridningen känns mycket mer "smooth" på Rolex/Tudor i jämförelse.

1226 har fan en magisk tavla 🤩

IMG_7650.png

IMG_7649.png

Haha hittade 😀

Om det är vanlig service som behövs, ingår det då i garantin?
(Läste lite och det verkar inte ingå i garanti)

Någon som vet vad det kostar att serva?

IMG_7791.jpeg

Senast ändrad:
Snart 5 års i princip dagligt användande

Dessvärre har den börjat låta som en skördetröska och stannar efter 7-10 dagars användande så då får man dra upp för hand.

Men visst är det väl rätt lång garanti på Panerai?

IMG_7789.jpeg
5 år var inte mycket innan service krävs. Hoppas på ett måndagsexemplar. Sannolikt täcker garantin inte vanligt slitage.

Tillbaka
Topp