• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

För övrigt så vore det inte dumt med någon från Panerai, som jag vet tjuvläser här, att ge dig tillkänna och svara på lite frågor. Det var grymt när förra butikschefen var här och stöttade diskussionerna.🤷‍♂️🙃

Helt otroligt med deras referenser... Nej, på senare tid brukar det bara vara vilket band klockan sitter på eller vilka grejer man får till, ex. ny låda= ny ref. Så jag gissar något sånt.
Aha de har adderat så till och med band, låda kan ändra refnr osv… förut var det i alla fall konsekvent utan större ändring :D

Setat o kollat lite på ch24 efter sub 42mm med vit tavla men verkar inte vara allt för många i omlopp, inte vart många ute på ks delen här heller. Och vår valuta gör ju inte saken bättre när man kollar prisbilden i europa.

Är den så kall den modellen? personligen tycker jag den ser riktigt trevlig ut.

Setat o kollat lite på ch24 efter sub 42mm med vit tavla men verkar inte vara allt för många i omlopp, inte vart många ute på ks delen här heller. Och vår valuta gör ju inte saken bättre när man kollar prisbilden i europa.

Kall? Det är en keeper!

Jag säger som föregående talare, det är ju säkert det som är grejen... den är en keeper ... inte många i omlopp på andrahandsmarknaden. :)

Finns en vit 42mm på Nymans pre owned. Men även andra färger och storlekar.

Högst rimligt från en butik! Den verkar dock finnas i Västerås
Var på Nymans i V-ås idag och de hade skeppat iväg den till storstan igår. De hade däremot en 632 inne som preowned men låg i karantän i någon vecka till

IMG_1634.jpeg

Inte så farligt prisad heller, eller?

Högst rimligt från en butik! Den verkar dock finnas i Västerås

Håller med, vore kul om den hamnar här 👍

Var på Nymans i V-ås idag och de hade skeppat iväg den till storstan igår. De hade däremot en 632 inne som preowned men låg i karantän i någon vecka till
Den är redan i stan :) gött o ha en panna igen

IMG_6749.jpeg

Funderar lite på band och submersible. I min hjärna bör det vara gummi, möjligtvis något canvas/tygaktigt. Läder känns off på något sätt - typ som om att sätta läderband på en Seamaster. Jag vet, jag vet. Luminor är också dykare. Vad säger ni? Vad är favoritkombon till Submersible?

Funderar lite på band och submersible. I min hjärna bör det vara gummi, möjligtvis något canvas/tygaktigt. Läder känns off på något sätt - typ som om att sätta läderband på en Seamaster. Jag vet, jag vet. Luminor är också dykare. Vad säger ni? Vad är favoritkombon till Submersible?
Läder funkar utmärkt i min värld. Det här är vackert på riktigt:

Alltid kört gummi o kanvas majoritet av tiden när jag hade sub förrut. Oem kanvas sitter bra och personligen tycker jag att det ser riktigt snyggt och stilrent ut.

Tillbaka
Topp