• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Den bästa Submersible jag haft. Eller 382an var bättre, men för stor för mina handleder.

IMG_2563.jpeg
Är det svarta index på den eller är det bilden som får det att se svart ut? Är det lume i dem?

Någon som har lite smakfulla råd på vilken sorts läderstrap som skulle vara snyggt på den här?
Ljus och nött kalv med klassisk pre-V?
@oddface du kanske har inspel och möjlighet att kreera något?
IMG_9121.jpeg
Jag tänker spontant vitt/ljusblått/ljusgrått.
Men det är nog mycket för att jag inte kan se den på brunt framför mig, kanske lirar kanon det med.
Eller en svart haj kanske, nu när vi går mot mörkare tider 😊

Någon som har lite smakfulla råd på vilken sorts läderstrap som skulle vara snyggt på den här?
IMG_9121.jpeg
Grå haj!

Svårt att matcha mot mörkare läder på dessa ljusare färger om du inte har mörkare hudfärg. Det brukar vara så att matcha mot boetten, tavlans färg, index, visare etc. som standard men annars kan man gå på ens egen hudfärg för att få det att se bra ut 👍

Grå haj!

Svårt att matcha mot mörkare läder på dessa ljusare färger om du inte har mörkare hudfärg. Det brukar vara så att matcha mot boetten, tavlans färg, index, visare etc. som standard men annars kan man gå på ens egen hudfärg för att få det att se bra ut 👍
Mörk hudfärg?
Föreställ dig en ryss som dricker för mycket en tidig novembermorgon omgiven av gråbetonghus. Så mer av hudtonerna som du hittar hos er vattenlik med rödflammiga inslag. Där har du min hudfärg.

Hade en 683 nu igen (2a gången) men kom inte överens med den denna gången heller. Nu så såg jag en 1389 på K/S som jag verkligen älskade förutom storleken… Har även haft 682 som jag gillade med något skavde. Tillslut kommit på vad det är; alla klockor jag gillar har stavindex. Varför är det bara 389/1389/87/358 plus några med kompass, gmt och allt annat som kommit med stavindex? Både radiomir och luminor kommer ju med stavindex.

IMG_9121.jpeg
Kolla här. Kanske kan passa?
Jäkla fin Panna förresten.

Kolla här. Kanske kan passa?
Jäkla fin Panna förresten.

Snokade på det där tidigare men tänkte avstå blått i första hand. Nu har det hunnit bli två stycken straps sedan frågan ställdes 😁

Panerai Submersible 02683 - 2022 vs. 00683 - 2021.
Är enda skillnaden på dessa verken?
02683 = Inhouse, vilket gör den lite tunnare?
Anser Ni att prisskillnaden mellan dessa är försvarbar.

Trevlig Lucia.

Är det skillnad i känsla på vridningen på bezelen mellan 683 som har keramisk vridning jämfört med 973 som har vridning i stål?
Vill minnas att 973 kändes väldigt trög i vridningen och kändes inte speciellt premium.

Tillbaka
Topp