• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Compiss

Patek
2-Faktor
Visuellt skiljer en del. Annan färg på två textrader, annan ordning på textrad, annat ”spänne” samt något tunnare case på 973. Sedan har 973 helt annat urverk, richemontverk medan 682 har inhouse p9010 tror jag det var
 
Senast ändrad:

Lalas

Cartier
Visuellt skiljer en del. Annan färg på två textrader, annan ordning på textrad, annat ”spänne” samt något tunnare case på 973. Sedan har 973 helt annat urverk, richemontverk medan 682 har inhouse p9010 tror jag det var
Precis. Annan text också. Då det förut stod Luminor Submersible. Numera är ju Submersible en egen ”line” därav är Luminor borta.
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Hello sunshine
20200627_193852.jpg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Medveten om att det i dagsläget endast tillverkas submersible i 42 och 47mm. Men tidigare kom den även i 44mm som jag förstått det. Vilka referenser har vi att söka efter på 44mm om man vill scanna av exempelvis ch24??
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ok... kollade på C24 efter 569 och hittade 10 st. En var angiven som 44mm och de andra 9 uppgav 47mm.
Är det en av 10 säljare som vet hur stor klockan de säljer är eller har samma ref förekommit i två storlekar (inte alls omöjligt när det gäller Panerai) eller är det ngt annat tokigt tro?

Då är det säkert något tokigt med watchbase.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ok... kollade på C24 efter 569 och hittade 10 st. En var angiven som 44mm och de andra 9 uppgav 47mm.
Är det en av 10 säljare som vet hur stor klockan de säljer är eller har samma ref förekommit i två storlekar (inte alls omöjligt när det gäller Panerai) eller är det ngt annat tokigt tro?
569 är 47.
 
Topp