• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Tillbaka till ordningen
6745046B-1C36-49FA-BC0C-9C27C33F6A3F.png

ED9519D0-7044-4CA9-A6E4-5C8293231D23.jpeg
En bild säger mer än 1000 ord....
Funderar på vilket superlativ jag ska använda och det ord som slog sig starkast fram är slående bra!

Har alltid tyckt att 682:an är grym på bild, men när jag provade den som hastigast så upplevde jag den som hög/tjock. Är det något du upplever/reflekterar över?
(vet att det finns senare modeller som är tunnare, men de har sina kompromisser)

Funderar på vilket superlativ jag ska använda och det ord som slog sig starkast fram är slående bra!

Har alltid tyckt att 682:an är grym på bild, men när jag provade den som hastigast så upplevde jag den som hög/tjock. Är det något du upplever/reflekterar över?
(vet att det finns senare modeller som är tunnare, men de har sina kompromisser)
Inget jag stör mig på eller känner av. Tycker den är fantastisk och tror inte man känner av att den nyare är något tunnare. Det skiljer så lite mellan dem.

ED9519D0-7044-4CA9-A6E4-5C8293231D23.jpeg
En bild säger mer än 1000 ord....
Ja, den är faen grym.
Ibland känner jag att den kunde vara lite större men jag gillar att variera storlek och vet inte vilken annan 42mm panna jag skulle vilja ha istället samtidigt som min 372:a inte är på väg nånstans.
Det är väl just att det är en Panna som gör att jag tänker på storleken, hade det varit ett annat märke hade jag nog inte tänkt på det alls. 682:an är ju både behändig, mångsidig och toolig.
Min har inte heller stannat sen jag fick den i April, den får helt enkelt inte ligga tillräckligt länge trots att jag älskar min 372
IMG_20200707_062445.jpg

Blev lite nostalgisk och märker att trots att jag sålt min gamla PAM243, har inte intresset för Panerai Submersible avtagit. Däremot gillar jag modeller få andra tycker om.

Min fd.
IMG_8992.JPG

PAM225 är ett exempel på en Submersible som slår allt som kommit efter, enligt min uppfattning så klart. Den är så rå. En Submersible är ett dykarverktyg, inte ett smycke, en övertygelse som jag aldrig ändrat på.
Panerai-Luminor-Submersible-Slytech-PAM225-Tritium-Dial-1.jpg
Panerai-Luminor-Submersible-Slytech-PAM225-Tritium-Dial-6.jpg
Panerai-Luminor-Submersible-Slytech-PAM225-Tritium-Dial-8.jpg

Blev lite nostalgisk och märker att trots att jag sålt min gamla PAM243, har inte intresset för Panerai Submersible avtagit. Däremot gillar jag modeller få andra tycker om.

Min fd.
IMG_8992.JPG

PAM225 är ett exempel på en Submersible som slår allt som kommit efter, enligt min uppfattning så klart. Den är så rå. En Submersible är ett dykarverktyg, inte ett smycke, en övertygelse som jag aldrig ändrat på.
Den är svinbra faktiskt, köp köp köp!

Min fd.
IMG_8992.JPG

243 är en utav the all time greats!

Min fd.
IMG_8992.JPG

”som få andra tycker om”? Jag älskar den men den är ju inte direkt lättöverkomlig!

Tillbaka
Topp