• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på drönare, tips? >>>>>

2pac

Omega
Bumpar en gammal tråd men finns det fortfarande några drönar ägare här på forumet? Uppgraderade från dji spark till Pro och är otroligt nöjd. Några bilder jag tog i veckan
LRM_EXPORT_116572136660857_20190615_000225238.jpeg
LRM_EXPORT_116388197477552_20190614_235921299.jpeg
LRM_EXPORT_247315360181532_20190612_215008064.jpeg
 

Tapiren

Cartier
Är det någon som har tips på en prisvärd drönare i klassen 5000-10.000kr?

Jag har aldrig ens sett en drönare så jag har NOLL koll men vi ska ha den i företaget (fastighetsskötsel, reparationer) för att dokumentera takskador, fota fastigheter osv. Vi är inte mäklare som ska sälja några herresäten men det är väl ändå bra om bilderna blir tillräckligt bra för att vi ska kunna använda dem i presentationsmaterial.

Spontant (ni får gärna skratta...)
-Den ska kunna ta både stillbilder, och video, men det kanske alla kan?
-Fjärrkontroll? Det ingår väl i alla?
-Batteritid, jag antar att man kan köpa på sig extrabatterier som man tar med sig?

Jag har snöat in lite på Dji:s produkter, lite dyrare men också lätta att hantera?

Sparar de små flygarna ned materialet på ett minneskort som normala kameror gör?
 

Bally

Cartier
Är det någon som har tips på en prisvärd drönare i klassen 5000-10.000kr?

Jag har aldrig ens sett en drönare så jag har NOLL koll men vi ska ha den i företaget (fastighetsskötsel, reparationer) för att dokumentera takskador, fota fastigheter osv. Vi är inte mäklare som ska sälja några herresäten men det är väl ändå bra om bilderna blir tillräckligt bra för att vi ska kunna använda dem i presentationsmaterial.

Spontant (ni får gärna skratta...)
-Den ska kunna ta både stillbilder, och video, men det kanske alla kan?
-Fjärrkontroll? Det ingår väl i alla?
-Batteritid, jag antar att man kan köpa på sig extrabatterier som man tar med sig?

Jag har snöat in lite på Dji:s produkter, lite dyrare men också lätta att hantera?

Sparar de små flygarna ned materialet på ett minneskort som normala kameror gör?

Jag rekommenderar DJI alla dagar i veckan. Köp någon av Mavic varianterna så är ni hemma. Smidiga att ta med sig då man viker ihop dem men fortfarande mycket kapabel. Har själv en Mavic Pro och varje gång jag flyger den är jag imponerad av hur bra den är. Mycket lätta att flyga, flyger nästan sig själv.

Gällande dina frågor:
Ja, stillbilder och video är standard.
I Mavic ingår det, i den minsta, Spark, ingår det inte utan måste köpas separat.
25 min ungefär på ett batteri, går att köpa extra.

Japp det sparas ner på ett minneskort. Det sparas även ner på mobilen (mobilen kopplas in som skärm till Mavic handkontrollen) direkt.
 

Tapiren

Cartier
Jag rekommenderar DJI alla dagar i veckan. Köp någon av Mavic varianterna så är ni hemma. Smidiga att ta med sig då man viker ihop dem men fortfarande mycket kapabel. Har själv en Mavic Pro och varje gång jag flyger den är jag imponerad av hur bra den är. Mycket lätta att flyga, flyger nästan sig själv.

Gällande dina frågor:
Ja, stillbilder och video är standard.
I Mavic ingår det, i den minsta, Spark, ingår det inte utan måste köpas separat.
25 min ungefär på ett batteri, går att köpa extra.

Japp det sparas ner på ett minneskort. Det sparas även ner på mobilen (mobilen kopplas in som skärm till Mavic handkontrollen) direkt.
Grymt, tack!

En dum fråga, men om det inte ingår fjärrkontroll, hur flyger man den då, "bara" från mobilen?

Är det någon mer funktion man "måste" ha? Jag har ett svagt minne av att vissa av dem vänder hem igen om de tappar kontakten med fjärrkontrollen?
 

Bally

Cartier
Grymt, tack!

En dum fråga, men om det inte ingår fjärrkontroll, hur flyger man den då, "bara" från mobilen?

Är det någon mer funktion man "måste" ha? Jag har ett svagt minne av att vissa av dem vänder hem igen om de tappar kontakten med fjärrkontrollen?
Ja antingen från mobilen, men då är räckvidden kanske max 50 meter. Inte att rekommendera. Annars flyger du den med handgester, den är tänkt som en selfie-drönare, så du justerar vart den är i luften med armarna, men du kan i princip bara fota dig själv då.

Alla DJI drönare har den funktionen, de flyger hem av sig självt om du tappar kontakten med fjärrkontrollen som standard. Det går att ställa in hur du vill att den ska bete sig om du tappar kontakten, det beror lite på läget du är i vad du vill att den ska göra, men standard så flyger den hem.
 
Topp