• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Supersvåra val av ny Rolex

Mattias79

Cartier
Vad listar dom nuförtiden? Om du verkligen har svårt att bestämma dig så gå på den som kostar minst pengar?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Lätt val: 116613 - slår de andra med hästlängder. Tvåa blir 116710LN.
Tycker personligen att gulddetaljer ser för jäv.. ut på en klocka. Helguld, ja kanske, fast hellre vitguld i så fall.
Tycker inte är det blir lyckat när man blandar olika material (ex länkbitar i olika material eller krona i annat material än boetten)
Så tyckte jag förr men sen såg jag en unboxing på 116613 och då uppstod kärlek.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Är det bara jag som inte gillar när klockan bråkar med manschetten? Har man en skjorta som sitter rätt i ärmsluten är det helt klart att föredra en ngt mindre klocka. TS har föreslagit ett gäng fina klockor men verkar även vara öppen för annat?
Därför lägger jag min röst på ett ur som håller en mindre storlek. Ingen tvekan om att det blir snyggare till skjorta och kavaj.
rolex-day-date-6.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hej hej, herr tråk här... GMT med svart bezel får min röst av de som TS själv valt ut men i kategorin "övriga förslag" är dessa två mina kandidater där Air King får ses som det crazy och uppmärsamhetssökande bidraget.
image.jpeg
 

tissoter

Audemars
Hej hej, herr tråk här... GMT med svart bezel får min röst av de som TS själv valt ut men i kategorin "övriga förslag" är dessa två mina kandidater där Air King får ses som det crazy och uppmärsamhetssökande bidraget.
image.jpeg
Haha såg precis Air kingen på Rolex sida, sjukt att du posta den nu.
Den är ju rolig men inte så stilig i mitt tycke.
 

tissoter

Audemars
Är det bara jag som inte gillar när klockan bråkar med manschetten? Har man en skjorta som sitter rätt i ärmsluten är det helt klart att föredra en ngt mindre klocka. TS har föreslagit ett gäng fina klockor men verkar även vara öppen för annat?
Därför lägger jag min röst på ett ur som håller en mindre storlek. Ingen tvekan om att det blir snyggare till skjorta och kavaj.
rolex-day-date-6.jpg
DD är ju skönhet i sig, den är helt klart intressant i vintage då, på läder är den mums. Har alltid manschetten på första knappen så att säga på den armen jag bär klockan vilket alltid är rätt arm, vänster. Då kommer ju det mesta under men har haft vissa problem med en del Breitling just här.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
DD är ju skönhet i sig, den är helt klart intressant i vintage då, på läder är den mums. Har alltid manschetten på första knappen så att säga på den armen jag bär klockan vilket alltid är rätt arm, vänster. Då kommer ju det mesta under men har haft vissa problem med en del Breitling just här.
Ja visst är Rolex DD en ursnygg (förlåt) handledare. Även om man kör yttersta knappen och det funkar rent praktiskt med större klocka, tycker jag att en 36-38mm är klart snyggast till skjorta / kavaj. Tänker man att klockan skall vara till annat oxå t.ex. en snygg piké sommartid är det en annan sak. Då måste man kompromissa och i det läget kan föreslagna modeller vara rätt. Men skjorta / kavaj /kostym... Då tänker jag att DD blir perfekt.
 

JayJay

Rolex
Med klädstilen du beskriver (vilken liknar min) så tycker jag att klocka utan vridring är att föredra. Kanske nya Exp1? Själv kör jag 116300.
 

Apansson

Torpare
116613LB är det bästa. Svarta moderna stålrolex är kass! Det måste fan vara lite färg! Diggar YM också men tror nog man tröttnar på den snabbare än en TT-sub. Vem fan tröttnar på ädelmetall, liksom?! :)
 

tissoter

Audemars
Hehe statusuppdatering! Jag har funderat stenhårt men mer och mer av mig lutar åt YM alltså, när jag kikar på bilder/videos så ser den sjukt läcker ut. Den känns även som att den flyger lite under radarn än en TT sub. Sen har jag även kikat massor på GMT som jag gillar på många sätt men vet inte om den kommer passa just mig.
För och emot så långt.
YM
+Ser lite lägre ut än de andra modellerna, glider lätt under skjorta.
+Lite under radarn, vilket ger fler användningstillfällen tror jag.
+Lite ovanligare modell, kul och hitta något "eget"
+Platina ringen känns otroligt solid och cool samt tavlan, gillar och vara på sjön mycket och vad kan då passa mer än YM hehe.
+Tror även den skulle bli cool på ett läder
-Inget guld.....
-Ingen GMT ( inte superviktigt men en trevlig komplikation jag ändå använder då och då)
TT SUB
+Otroligt stilig Rolex, förmodligen en av de snyggaste de gjort enligt mig.
+Guld, funkar till det mesta både dress och vardag.
+Som tidigare nämndes, man tröttnar inte på ädelmetall i första taget ( Platina är också ädelmetall ).
+Har kikat på den länge, kommer således inte bli missnöjd.
-Skriker Rolex, vilket i vissa sammanhang kan göra den svår.
-Guld blir repiga lätt, viss erfarenhet av det sen tidigare användande av ttlänkar.
-Inte så snygg på annat länk
GMT II
+Snygg och verkar även den funka till lite dress
+GMT komplikation
-Är inte helt hundra med svarta tavlan, kanske blir svårt och matcha.
-Blir inte så snygg om man ska ha annat än länk, enligt mig. Motbevisa gärna hehe



 
Topp