• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Support your local klocklangare!

Matts

Diamant
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju som det är just nu och lite beroende på var i landet man håller hus så påverkar Coronaviruset oss olika.
I Stockholm är det just nu väldigt låg aktivitet och det påverkar ju såklart våra klockbutiker negativt.
Jag har ju dessutom gratisätit några gånger på @ERIKSON URHANDEL trevliga event utan att ha köpt något så det var liksom dags att ge tillbaka lite.

Jag har länge gått och funderat på en 1171 länk till min Speedmaster och Richard hade en inne så det var bara att slita sig från alla videomöten och åka bort till Sundbyberg och få det ordnat. Se Sundbyberg och sedan dö heter ju ordspråket men vi höll oss på rimligt avstånd från varandra i butiken så vi överlever nog.
Även om jag skulle hamna i sjuksängen så gör jag det i så fall med väldigt gott sällskap.
En Speedy med 1171 länk är ett grymt lyft jämfört med originalet
E6D6BE9A-11B1-47DE-8D2C-99FB93A869DF.jpeg
så ... kör nu. Skriv vad gör ni för att hålla hjulen i rullning

Men yes, det är ruggigt najs. Också vart där och stått och velat på om man ska införskaffa den länken. Mer bilder :D

Sluta vela! Ut och köp något
08F0155F-C04C-4EFC-B520-EAB3290C09CD.jpeg
När jag suktade över Speedmasters (hade en Mitsukoshimoddad) så ville jag väääldigt gärna ha en sådan länk, men jag minns att jag googlade rumpan av mig utan att hitta någon. Är de "nya"?
Grattis, för övrigt.

Yes, ny från butik. Vi diskuterade om Omega fortfarande tillverkar dessa på regelbunden basis eller om de tömmer gamla lager men högst oklart. Kan eventuellt vara så att jag knep den sista dom hade inne så det lär väl visa sig om det går att beställa fler.

När jag suktade över Speedmasters (hade en Mitsukoshimoddad) så ville jag väääldigt gärna ha en sådan länk, men jag minns att jag googlade rumpan av mig utan att hitta någon. Är de "nya"?
Grattis, för övrigt.

Bra initiativ och lite så jag tänker. Har jag ändå tänkt att göra det kan jag väl lika gärna passa på att göra det nu när det går lite knackigt.
Passat på att lämna in två klockor på service hos min lokala uris Urservice i Norr - lagaklockan.nu
IMG_20200321_151502_792.jpg
IMG_20190217_093851_673.jpg

Kommer troligen lämna in fler när dessa är färdiga på spa. Support your local urmakare. Viktigt att de överlever!

Yes, ny från butik. Vi diskuterade om Omega fortfarande tillverkar dessa på regelbunden basis eller om de tömmer gamla lager men högst oklart. Kan eventuellt vara så att jag knep den sista dom hade inne så det lär väl visa sig om det går att beställa fler.
Well, nu har jag ingen speedmaster kvar ändå så. :)

Det är ju som det är just nu och lite beroende på var i landet man håller hus så påverkar Coronaviruset oss olika.
I Stockholm är det just nu väldigt låg aktivitet och det påverkar ju såklart våra klockbutiker negativt.
Jag har ju dessutom gratisätit några gånger på @ERIKSON URHANDEL trevliga event utan att ha köpt något så det var liksom dags att ge tillbaka lite.

Jag har länge gått och funderat på en 1171 länk till min Speedmaster och Richard hade en inne så det var bara att slita sig från alla videomöten och åka bort till Sundbyberg och få det ordnat. Se Sundbyberg och sedan dö heter ju ordspråket men vi höll oss på rimligt avstånd från varandra i butiken så vi överlever nog.
Även om jag skulle hamna i sjuksängen så gör jag det i så fall med väldigt gott sällskap.
Grymt bra! Körde själv den länken ett tag. Snygg länk som smalnar av och har fler möjligheter att justera passformen. Dock är denna länk inte alls lika robust som orginallänken. Finns en konstig konstruktion precis vid låset där ett stift sitter klämt vid en bygel som lätt kan vika sig om länken sitter för hårt eller om man fastnar med armen o rycker till. Har postat lite bilder på detta i speedy tråden. Men snygg och mkt bekvämare länk helt klart!
Jag löste det genom att trycka till de två hakarna som håller stiftet.
80e9a08f-1d4c-4d09-8971-3d77e04c6359-jpeg.770124

Såklart är den nya länken mer robust och med skruvade stift och allt... men! Den är så pass tung och gedigen att jag tycker den tar över själva klockan. Med 1171 som är smalare, tunnare (höjden) och framförallt lättare så får du en bättre balans, både för ögat och på handleden.

Grymt bra! Körde själv den länken ett tag. Snygg länk som smalnar av och har fler möjligheter att justera passformen. Dock är denna länk inte alls lika robust som orginallänken. Finns en konstig konstruktion precis vid låset där ett stift sitter klämt vid en bygel som lätt kan vika sig om länken sitter för hårt eller om man fastnar med armen o rycker till. Har postat lite bilder på detta i speedy tråden. Men snygg och mkt bekvämare länk helt klart!
Jag löste det genom att trycka till de två hakarna som håller stiftet.
80e9a08f-1d4c-4d09-8971-3d77e04c6359-jpeg.770124

Får man fråga vad en sådan länk går på? :) EDIT: Never mind. Såg att fler frågat.

Senast ändrad:
-Jag passade på och beställde 2st Casio på Klockmaster.se . Blixtsnabb leverans hem till min dörr.

Det blev en Casio GA-2100 till mig och en LA-20WH till min 1-åriga dotter. Lämpliga klockor nu när jag är pappaledig några dagar i veckan.

Jag tycker det är mysigt att glida runt med henne och bära var sin klocka. Det blev dessutom hennes första klocka! :)

65A4A738-4E81-4E3A-85D1-C40228EBBEC2.jpeg

9DFB2FC4-76ED-4762-A897-9D881AC45280.jpeg

18670612-A875-4AD9-A0BA-F2E987A270C0.jpeg

9D5597B6-F936-4DB0-8B33-892343227267.jpeg

Tillbaka
Topp