Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så AT quartz hade varit häftigare om automataren aldrig funnits?
Det finns automatare i OQ-boetten om man bara vill. Oysterquartsens popularitet är lite av en gåta i sig.![]()
Bra idé - ger ju både en engångsintäkt samt lägre återkommande kostnader. Kan dock kräva lite förankring hos frugan först. Föreslå profit sharing om hon knorrarHar du inget barn du kan sälja?
Tydligen är snikversionen att be folk om hjälp och sedan flippa klockan ifråga för att köpa en regnbågsklocka.![]()
Bara en tanke, tror ni OQ hade haft samma rykte/status om den också funnits som automat? Det gör inte jag. Själv gillar jag designen men tvekar pga urverket. Ni får kalla mig hur fördomsfull som helst, batteriklockor väcker noll habegär hos mig.
Quartz när det är som sämst!
![]()
det gör den ju... ref 1530/1630, samma boett automatisk
Ser detta själlöst ut?
Eller detta..?
Eller detta?
![]()
Ser detta själlöst ut?
Eller detta..?
![]()
Eller detta?
![]()
Den undre har datumvisning och är en dessutom ett limited edition-urverk som är justerat till +-5 sekunder per år. Den övre har +-10 som spec.De två nedre urverken ser ut att vara identiska om man tittar på utfomrning av alla delar, stenarnas placering etc. Det enda som skiljer är att det står GS på de ena och att ytfinishen är lite snyggare.