De som är lite mer pålästa menar du eller?Man blir ju inte förvånad när man läser denna tråden om vilka det är som förespråkar kvarts iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De som är lite mer pålästa menar du eller?Man blir ju inte förvånad när man läser denna tråden om vilka det är som förespråkar kvarts iaf.
Om du inte uppskattar mekaniken eller bryr dig om den tradition som finns inom mekaniska urverk så kan du ju lika gärna köpa en klocka med quartz. Varför köpa Omega då? Du kan ju komma ännu billigare undan då med en modeklocka? Köper du den för märkets skull eller finns det inga modeklockor som gör en klocka som du tycker om?
Man blir ju inte förvånad när man läser denna tråden om vilka det är som förespråkar kvarts iaf.
De som är lite mer pålästa menar du eller?
Man kan väll gilla annat på en klocka än verket även om man har ett klockintresse.
Lika tråkigt som du finner quartz lika sorgligt tycker jag det är att det fortfarande finns personer som gärna vill klanka ned på andras högst individuella åsikt och deras personliga val och gärna med en ton om att man vet bättre än dem.
Haha, nej
Jag uppskattar iaf mycket mer mekaniken i ett mekaniskt urverk än teknologin i ett quartz-urverk. Det är inte så konstigt heller vissa är mer intresserade av elektronik, vissa mekanik.
men det du inte förstår är att ett quartz-verk också kan ha en viss mekanik.
Om du inte uppskattar mekaniken eller bryr dig om den tradition som finns inom mekaniska urverk så kan du ju lika gärna köpa en klocka med quartz. Varför köpa Omega då? Du kan ju komma ännu billigare undan då med en modeklocka? Köper du den för märkets skull eller finns det inga modeklockor som gör en klocka som du tycker om?
Man blir ju inte förvånad när man läser denna tråden om vilka det är som förespråkar kvarts iaf.
Vad är det nu din signatur säger igen...?Hela trådstarten är på gränsen till kätteri.![]()
Oj, menade generellt, förlåt om du kände sig utpekad. My badVad rör det dig om jag blir erbjuden hjälp att köpa en klocka och säljer den 4 månader senare för att prova nytt? Jag förstår inte ditt agg men det spelar mindre roll.
Nästa samlarobjekt tror jag. Snart blir det hype på KS. Pepsina byts ut mot OQPersonligen tycker jag att OQ är en skamfläck, den som satte ok-stämpel på det projektet borde sitta inlåst.
Ett lite mindre spydigt svar: Ditt inlägg är ett typexempel på det jag försöker beskriva i trådstarten, ett visst förakt som riktas emot batteriklockor, och i viss mån deras ägare. Den enda riktiga tankeställaren som jag fått angående quartz är "känslan", så som det verkar just nu så kommer det få vara just känslan som styr om det blir en AT quartz, någon annan klocka eller kanske rentav en automatisk AT. För visst verkar det inte finnas fler nackdelar?![]()
Man bör väl kunna vara intresserad av historia, utseende, kvalité och design utan att för den skull vilja flasha något på krogen?
Man bör väl kunna vara intresserad av historia, utseende, kvalité och design utan att för den skull vilja flasha något på krogen?
Trevligt inlägg! Det vore väldigt intressant att veta vad du äger för klockor.
/NJag håller med dig. Har lekt med tanken ibland att en GS quartz vore roligt (det var ju några här till salu för några veckor sedan). Och det som som fick mig lite intresserad var knappast att man skulle stå och "flasha på krogen". En Seiko quartz är nog inte förstavalet för just det syftet.
Trevligt inlägg! Det vore väldigt intressant att veta vad du äger för klockor.
Fast det finns VÄLDIGT många här som verkar fastnat för ett märke och i princip aldrig motiverar varför. Ganska tråkigt egentligen eftersom det inte upplyser andra om klockan eller varför kärleken uppstod. Det finns alldeles för få recensioner och gedigna paketöppningstrådar här, utan det är snarare: Titta på mig, jag har köpt en ny dyr klocka av rätt märke.. Det jag menade var att vissa bara brydde sig om det ytligaste på klockan och kanske egentligen bara märket och ingenting annat.
Fast det finns VÄLDIGT många här som verkar fastnat för ett märke och i princip aldrig motiverar varför. Ganska tråkigt egentligen eftersom det inte upplyser andra om klockan eller varför kärleken uppstod. Det finns alldeles för få recensioner och gedigna paketöppningstrådar här, utan det är snarare: Titta på mig, jag har köpt en ny dyr klocka av rätt märke (Seiko).