xmb216bc
Silver
Hur går det med viklåset?Jag fick detta tips ! Ska ta kontakt med dom angående ett viklås jag vill behandla
![]()
Det var David jag hade kontakt med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur går det med viklåset?Jag fick detta tips ! Ska ta kontakt med dom angående ett viklås jag vill behandla
![]()
Hur går det med viklåset?
Det var David jag hade kontakt med.
Jag fick detta tips ! Ska ta kontakt med dom angående ett viklås jag vill behandla
![]()
Ajdå, vad tråkigt. Det företaget som Breitling använder/använde sig av heter Argor Aljba, Italienskt företag. Jag var i kontakt med dem en gång i tiden, de gjorde dock inga privata jobb, men de verkar som om de har ändrat sin approach, åtminstånde utåt sett. Har sett på andra forum att de har gjort sådana jobb tidigare. Så de kanske gör så igen.Jag fick svaret att dom slutat behandla klocktillbehör osv tyvärr!
Bra väckning av tråd! Slänger in min Zelos också.![]()
Zelos PVD. Dykare 500 meter.
Riktigt hård!
Den är 38 mm om jag minns rätt. Men eftersom den saknar klassiska bandhorn upplevs den något mindre. Bandet är ett Bonetto Cinturini 280.Riktigt hård!Hur stor är den och var har du hittat det där bandet?
Tack för svaret. Ser riktigt bra ut om den klockan.Den är 38 mm om jag minns rätt. Men eftersom den saknar klassiska bandhorn upplevs den något mindre. Bandet är ett Bonetto Cinturini 280.
Dom andra klockorna får ursäkta men CWC:n är så fruktansvärt bra!-Nu när jag köpt min tredje klocka som är PVD behandlad, en CWC SBS inser jag att jag är en sann beundrare av PVD!
Jag kollade runt på forumet men kunde inte hitta någon samlingstråd för PVD klockor så tänkte jag starta en (finns det en tråd som jag missat då får admin kopiera in mitt inlägg).
•Först ut mitt senaste tillskott, CWC SBS
![]()
•Seiko Turtle, SRPD11 STO
![]()
•Coolaste Turtle som Seiko tillverkat i modern tid, SRPC49
![]()
Jag har sett ett flertal snygga PVD klockor här på forumet. Varsågoda och dela![]()
Grymt bra!Men den viktigaste frågan av dem alla kanske är matt kontra blank PVD. Personligen älskar jag matt finish medans jag knappt kan titta på blank finish för att det är så fult.
En favorit man skulle haft kvar.
![]()
Självklart att det ska vara matt PVD!Men den viktigaste frågan av dem alla kanske är matt kontra blank PVD. Personligen älskar jag matt finish medans jag knappt kan titta på blank finish för att det är så fult.
En favorit man skulle haft kvar.
![]()