• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

-Nu när jag köpt min tredje klocka som är PVD behandlad, en CWC SBS inser jag att jag är en sann beundrare av PVD!

Jag kollade runt på forumet men kunde inte hitta någon samlingstråd för PVD klockor så tänkte jag starta en (finns det en tråd som jag missat då får admin kopiera in mitt inlägg).

•Först ut mitt senaste tillskott, CWC SBS
AFC52BB3-7510-4027-86DD-DDD6514482AE.jpeg


•Seiko Turtle, SRPD11 STO
04287300-04DD-4539-8D7A-5B51218FD299.jpeg


•Coolaste Turtle som Seiko tillverkat i modern tid, SRPC49
2A7625A9-34CD-4939-8821-508E44A4F72B.jpeg


Jag har sett ett flertal snygga PVD klockor här på forumet. Varsågoda och dela :blackalien:
49an är grym men min är mer stekig:cigar:
SBDY004 , japan LE.
20191115_113014.jpg
20191115_084511.jpg
 
Här är mina. Börjar med en Squale som är ytbehandlad av samma företag som Beretta använder sig av till sina vapen. Slits jäkligt snyggt måste jag säga.
gWzjmAX.jpg

D7ycKEF.jpg


Zelos Swordfish PVD som inte längre finns kvar hos mig.
J1NlWlk.jpg


Två dykare med boetter från MRP SA, en NOS och en härligt härjad.
aVywmXG.jpg

YrlTeKQ.jpg


Till sist en 24h enhandare från Slow Watches.
KxDHZkZ.jpg
 
Här är mina. Börjar med en Squale som är ytbehandlad av samma företag som Beretta använder sig av till sina vapen. Slits jäkligt snyggt måste jag säga.
gWzjmAX.jpg

D7ycKEF.jpg


Zelos Swordfish PVD som inte längre finns kvar hos mig.
J1NlWlk.jpg


Två dykare med boetter från MRP SA, en NOS och en härligt härjad.
aVywmXG.jpg

YrlTeKQ.jpg


Till sist en 24h enhandare från Slow Watches.
KxDHZkZ.jpg

:hungry::hungry::hungry:
 
Här är mina. Börjar med en Squale som är ytbehandlad av samma företag som Beretta använder sig av till sina vapen. Slits jäkligt snyggt måste jag säga.
gWzjmAX.jpg

D7ycKEF.jpg


Zelos Swordfish PVD som inte längre finns kvar hos mig.
J1NlWlk.jpg


Två dykare med boetter från MRP SA, en NOS och en härligt härjad.
aVywmXG.jpg

YrlTeKQ.jpg


Till sist en 24h enhandare från Slow Watches.
KxDHZkZ.jpg
squalen är ju riktigt läcker för att vara en quartz:D
 
-Nu när jag köpt min tredje klocka som är PVD behandlad, en CWC SBS inser jag att jag är en sann beundrare av PVD!

Jag kollade runt på forumet men kunde inte hitta någon samlingstråd för PVD klockor så tänkte jag starta en (finns det en tråd som jag missat då får admin kopiera in mitt inlägg).

•Först ut mitt senaste tillskott, CWC SBS
AFC52BB3-7510-4027-86DD-DDD6514482AE.jpeg


•Seiko Turtle, SRPD11 STO
04287300-04DD-4539-8D7A-5B51218FD299.jpeg


•Coolaste Turtle som Seiko tillverkat i modern tid, SRPC49
2A7625A9-34CD-4939-8821-508E44A4F72B.jpeg


Jag har sett ett flertal snygga PVD klockor här på forumet. Varsågoda och dela :blackalien:

-Jag glömde min SRP721 :blackalien: Nu när jag hängt på forumet ett tag inser jag att klockan saknar användningsområde, inte alls toolig. Men otroligt cool :blackalien::hungry:

A6AF916F-59D7-4405-B1EE-4C574A35FAF3.jpeg
 
Här är mina. Börjar med en Squale som är ytbehandlad av samma företag som Beretta använder sig av till sina vapen. Slits jäkligt snyggt måste jag säga.
gWzjmAX.jpg

D7ycKEF.jpg


Zelos Swordfish PVD som inte längre finns kvar hos mig.
J1NlWlk.jpg


Två dykare med boetter från MRP SA, en NOS och en härligt härjad.
aVywmXG.jpg

YrlTeKQ.jpg


Till sist en 24h enhandare från Slow Watches.
KxDHZkZ.jpg
Tummen upp för Squale och Zelos, riktigt snygga.
 
Min favorit kunde jag lyckligtvis lägga vantarna på, Tag Heuer Monza.

Jag är nog generellt inte så mycket för marknadsföring eller historia men just med denna så är det inte endast estetiken som tilltalar utan även racinghistorian bakom (även om just denna är en remake då)

DSC_2857.JPG
 
Här är mina. Börjar med en Squale som är ytbehandlad av samma företag som Beretta använder sig av till sina vapen. Slits jäkligt snyggt måste jag säga.
gWzjmAX.jpg

D7ycKEF.jpg


Zelos Swordfish PVD som inte längre finns kvar hos mig.
J1NlWlk.jpg


Två dykare med boetter från MRP SA, en NOS och en härligt härjad.
aVywmXG.jpg

YrlTeKQ.jpg


Till sist en 24h enhandare från Slow Watches.
KxDHZkZ.jpg
Squalen asså. Hur får man tag på en sån? :)
 
Squalen asså. Hur får man tag på en sån? :)
Jag köpte min här på forumet. Finns ju att köpa nya också fast automatare och den moderna, tunnare boetten. Tyvärr inget vridringsinlägg i bakelit då. :(
squale-1521-026a-black-pvd-professional-diving-watch.jpg


Ska man ha versionen med den boetten jag har och så blir det svårare och dyrare. Det är samma boett som de tillverkade till Blancpain fast utan PVD.
blancpain-fifty-fathoms-bund-squale-case.jpg


Ska man hitta en sån är det andra nördforum, C24 och eBay som gäller. :)
 
Jag köpte min här på forumet. Finns ju att köpa nya också fast automatare och den moderna, tunnare boetten. Tyvärr inget vridringsinlägg i bakelit då. :(
squale-1521-026a-black-pvd-professional-diving-watch.jpg


Ska man ha versionen med den boetten jag har och så blir det svårare och dyrare. Det är samma boett som de tillverkade till Blancpain fast utan PVD.
blancpain-fifty-fathoms-bund-squale-case.jpg


Ska man hitta en sån är det andra nördforum, C24 och eBay som gäller. :)
Tack för infon! Den är ruggigt bra på många sätt. Speciellt slitningen blir ju bara bättre och bättre med åren. Vad är det för ref på den?
 
Tack för infon! Den är ruggigt bra på många sätt. Speciellt slitningen blir ju bara bättre och bättre med åren. Vad är det för ref på den?
Ja, den slits riktigt snyggt. Ingen aning om ref. på denna tyvärr. Tror knappt att det finns någon, Squale var inte så bra på det där. De moderna har 1521 som ref. men letar du efter en gammal får du nog bara kolla efter Squale 50 Atmos.
 
Ja, den slits riktigt snyggt. Ingen aning om ref. på denna tyvärr. Tror knappt att det finns någon, Squale var inte så bra på det där. De moderna har 1521 som ref. men letar du efter en gammal får du nog bara kolla efter Squale 50 Atmos.
Jag ska kolla runt! Räcker lite ödmjukt upp handen och visar intresse om du skulle tröttna på den nån gång. Sorry, känns alltid lite som att stöta på någons fru. :angel:
 
Tillbaka
Topp