• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

SSL

Audemars
Funderar starkt på denna
image.jpg


Men får nöja mig med denna som kommer i veckan
image.jpg


Båda tjuvade från nätet

Edit: bra bild den sista förresten. Synd på jeansen bara...
 

carlanton

Audemars
Keramiskt kan funka. PVD suger dock enligt mig, så fort klockan börjar nötas (räcker i praktiken med några synliga repor) så kommer metalfärgen fram under och det ser bara så jävla taskigt ut, riktigt risigt faktiskt. Förstår inte hur Breitling kan sälja dinkor för 40 lax som är PVD behandlade..:bag:

En äldre bratte, ja men ni förstår tanken.....

breitling-scratched-black-watch.jpg


Det där ser ju riktigt bra ut?
 
Jävligt sugen på en svart klocka som nästa inköp, var ju helt insnöad på DSOTM för ett tag sedan och det har inte släppt, dom som är aktuella är:

DSOTM (Såklart, dock i dyraste laget)
dsotm_wristshot5-630x941.jpg


Cartier Santos 100
SantosCarbonWater.jpg


Hublot CF Ceramic
img_0736-jpg.97321


Breitling B-50 Cockpit Night Mission
2014-06-26144116_zps12f19c2d.jpg


Hublot Big Bang Black Magic
image-jpg.46753


Vilka är era favoriter?
 
Senast ändrad:

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag har också haft ett sug efter en svart klocka..

AP ceramic diver skulle väl vara klockren för dig Masterkiller!
Speciellt som de säger att den kommer att utgå.
Men då kanske du behöver göra dig av med din stål diver?

Av de du visar så säger jag Omegan, på andra plats Big Bang.
Ingen Panerai?
 
Jag har också haft ett sug efter en svart klocka..

AP ceramic diver skulle väl vara klockren för dig Masterkiller!
Speciellt som de säger att den kommer att utgå.
Men då kanske du behöver göra dig av med din stål diver?

Av de du visar så säger jag Omegan, på andra plats Big Bang.
Ingen Panerai?

Faktum är att jag inte gillar den svarta Divern i keramik (inte den i Carbon heller) lite som att svära i kyrkan men jag tycker dom ser lite 'billiga' ut med det orangea och gula....men det är ju bara min personliga åsikt såklart

Prismässigt så är nog Hublot CF eller Cartiern mest aktuella, Big Bang och DSOTM ligger högre...Cartiern ligger nog bra till iom att jag aldrig haft en Cartier och det är ju alltid roligt att prova något nytt märke samt också lite ovanlig modell....fast DOSTM är ju ett mästerverk...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Faktum är att jag inte gillar den svarta Divern i keramik (inte den i Carbon heller) lite som att svära i kyrkan men jag tycker dom ser lite 'billiga' ut med det orangea och gula....men det är ju bara min personliga åsikt såklart

Prismässigt så är nog Hublot CF eller Cartiern mest aktuella, Big Bang och DSOTM ligger högre...Cartiern ligger nog bra till iom att jag aldrig haft en Cartier och det är ju alltid roligt att prova något nytt märke samt också lite ovanlig modell....fast DOSTM är ju ett mästerverk...

Jag håller delvis med dig.
Men samtidigt så finner jag det vara en kul touch på klockan.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Faktum är att jag inte gillar den svarta Divern i keramik (inte den i Carbon heller) lite som att svära i kyrkan men jag tycker dom ser lite 'billiga' ut med det orangea och gula....men det är ju bara min personliga åsikt såklart

Prismässigt så är nog Hublot CF eller Cartiern mest aktuella, Big Bang och DSOTM ligger högre...Cartiern ligger nog bra till iom att jag aldrig haft en Cartier och det är ju alltid roligt att prova något nytt märke samt också lite ovanlig modell....fast DOSTM är ju ett mästerverk...
Håller helt med om Cartiern. Den svarta var ny för mig, riktigt ball och ovanlig. Modellen i sig växer mer och mer i mina ögon. Får testas i framtiden. :)
 

xmb216bc

Panerai
Breitling, det finns en avenger seawolf chrono blacksteel på blocket just nu. Har själv denna, som jag dessutom funderar på att dlc belägga länken som jag nyss införskaffade
image.jpg

image.jpg

Fast jag tycker samtidigt att det är ganska läckert med länken i dess original utförande
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker breitling har många fina. Dock endast klämt på en irl, men vilken best! Blacksteel, ruggigt bra!
image.jpg


För budgetalternativ för stunden är dessa helt ok. Seiko snzh59 fin, modda med annan tavla bara. Snygg med lite glans!

image.jpg


Deep blue hade en för pengen helt fantastisk case i pvd. Tritium inget för mig annars hade den stannat. Väldigt imponerande för 2k. Fet!
image.jpg
 

joF

Panerai
Jävligt sugen på en svart klocka som nästa inköp, var ju helt insnöad på DSOTM för ett tag sedan och det har inte släppt, dom som är aktuella är:

DSOTM (Såklart, dock i dyraste laget)
dsotm_wristshot5-630x941.jpg


Cartier Santos 100
SantosCarbonWater.jpg


Hublot CF Ceramic
img_0736-jpg.97321


Breitling B-50 Cockpit Night Mission
2014-06-26144116_zps12f19c2d.jpg


Hublot Big Bang Black Magic
image-jpg.46753


Vilka är era favoriter?
Har ingen direkt favorit, inte superförtjust i svarta klockor. Men jag har mycket kärlek för tudor, så denna kanske kan vara något? :cigar:
Tudor-Fastrider-Black-Shield-hands-on.jpg
 

DrDre

Patek
Inte svart, men men någon form av ytbehandling i alla fall. Grön pvd (eller vad den nu är för behandling den har) är väl inte så väldigt vanligt men på vissa klockor kan det passa rätt bra.



 
Topp