• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

hedbrg

Panerai
Inte innanför budget heller men jävlar va fet den är, stulen bild.
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen minns en fegis.. ;)
image.jpeg

Totalt idiotiskt. Men jävligt coolt :smug:

Men om vi ska tillbaka till verkligheten. Hubben ovan (Juve modellen) kan rekommenderas. Blev dock lite trist efter en stund, saknar ju helt blanka ytor. Så satte på ny bezel på min.
Att modda Hubbar verkar roligt. :)
Snyggt!
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Så nu har jag inhandlat en svart klocka. Kände och klämde på två stycken i slutet. SS och BR och valet föll på en BR. Gillade SS mycket men kände att jag har tillräckligt med chrono så BRs udda utseende lockade mer och just nu känns valet helt rätt. Bifogar lite bilder o data. Tack för all hjälp än en gång och särskilt tack till @Biohazard :)

TECHNICAL DESCRIPTION
Mechanical automatic movement.
Functions: hours, minutes and seconds. Date.
Matte black ceramic case. 42 mm diameter.
Black dial. Appliqué metal index and numerals.
Hands coated with a photo-luminescent material.
Sapphire glass with anti-glare coating.
Water-resistance: 100m.
Stamped natural calfskin and black heavy-duty canvas straps.
Steel pin buckle with black

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Virrevet

Omega
Kul tråd. Jag köpte mig en Luminox Recon Pointman för 2 år sen. Har den som en vardagsklocka och när jag är ute och reser - skidåkning etc.
Supernöjd utöver att lumentuben på sekundvisaren slutade lysa för drygt 6mån sen. Detta gick på garantin så det löste sig snabbt. Annars är det en väldigt lätt klocka. Känns knappt att man har på sig den. Rätt stor klocka men jag tkr att det funkar trotts mina smala handleder eftersom den är så lätt.
image.jpg
 
Så nu har jag inhandlat en svart klocka. Kände och klämde på två stycken i slutet. SS och BR och valet föll på en BR. Gillade SS mycket men kände att jag har tillräckligt med chrono så BRs udda utseende lockade mer och just nu känns valet helt rätt. Bifogar lite bilder o data. Tack för all hjälp än en gång och särskilt tack till @Biohazard :)

TECHNICAL DESCRIPTION
Mechanical automatic movement.
Functions: hours, minutes and seconds. Date.
Matte black ceramic case. 42 mm diameter.
Black dial. Appliqué metal index and numerals.
Hands coated with a photo-luminescent material.
Sapphire glass with anti-glare coating.
Water-resistance: 100m.
Stamped natural calfskin and black heavy-duty canvas straps.
Steel pin buckle with black

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

FEET och grattis, men om jag inte misstar mig så är den i PVD på stål och inte keramik som du skrivit i specen!
 

Smulan

Rolex
Jag tänker som du trådskaparen att helsvarta klockor är läckra men lite modebetonat. Jag var ruggigt lockad av en Oris Force Recon GMT diver tidigare i år men tvekade till slut.
Oris_Force_Recon_GMT_2.JPG

Lånad bild även detta.

Slog till på denna och gillar den skarpt. Bra dykbezel och gmt! Jag tycker man kan ha lite större klocka om den är svart av någon anledning...

oris3.jpg


lume.jpg
 

Bilagor

  • lume.jpg
    lume.jpg
    41.1 KB · Visningar: 56
Senast ändrad:
Topp