• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

Chronomat 44 Blacksteel.
Grym. Men lite mer gråsvart...
DSC_0573-01.jpeg
 
Hur sitter svärtan? Verkar vara en del slitage på den första men har säkert varit med om en del...
Håller bra! Den är från sent 80 tidigt 90-tal så lite skav är det men titanet under ser mörkt ut så det "lyser" inte igenom. Poseidondykarn verkar däremot sprayad med Hammarlack ;)
 
Hej,
Är väldigt nöjd med min svarta SS Skydiver så här långt. Är väldigt nyfiken på bilder på era svarta klockor (kanske inte G-Chock då), hur länge ni haft dem och om den svarta beläggningen har hållit? Finns det förresten ingen tråd om svarta klockor kanske det kan vara en trådstart i sig...

PVD-klockor av idag är super - i alla fall CWC:s :D
IMG_3484.JPG
 
Ts frågade om det inte fanns en tråd om svarta klockor. Jag svarade.

Sant, My bad :)

Och till tråden, jag har tyvärr ingen svart klocka med PVD eller ADLC för att göra en kommentar hur länge de klarar sig. Men om jag skulle så har jag spanat in dessa:
IMG_0105.PNG

Cartier Santos 100 "Carbon"

IMG_0106.PNG

Cartier Diver

IMG_0107.PNG

Tudor Black Shield

IMG_0109.PNG

Omega dark side of the moon "black black"

Både Tudor och Omegan är keramiska så färgen kommer inte slitas ut...
 
SeikoSKA465P1.jpg

Har denna gamla Seiko SKA465P1. Men kommer på mig själv mer och mer att jag inte är så förtjust i helsvarta klockor. :)
Och ja, länken ser lite konstig ut... :)
 
Till skillnad från gamla Stealth-subben som var helt oläslig är den här nya Glycine (hmm..) Ambush helt ok designmässigt.:)
Lär väl inte kosta mer än 6k på länk skulle jag tippa. Nya bandhorn och invändig AR.
 
Jag saknar en dedikerad tråd för svarta klockor, så här kommer en. Många tillverkare gör svarta klockor nu för tiden, vilket verkar ha blivit något av en trend. Breitling, Omega, TAG, IWC, Panerai och många flera.

Jag har på sistone upptäckt att svarta klockor är stencoolt och väldigt enkelt att kombinera med olika band. Här kan man diskutera olika coating, tekniker, posta bilder och allt annat mellan himmel och gjord som rör svarta klockor. Jag är själv ingen hejare på det tekniska mumbo jumbot bakom. Jag tycker bara det är snyggt, ballt och fullständigt stenhårt.

Här är mina svarta:

Breitling Windrider Blackbird på olika band. Lite gunmetal över denna.
IMG_7878.JPG

DSCN9781.jpg

DSCN9800.jpg


Breitling Avenger 2 GMT. Matt, cool och smidig.
DSCN9937.jpg

DSCN9957.jpg


Colt Military (den lilla anfadern till Colt Skyracer). Sliten, rostig och god.
DSCN9970-1.jpg

DSCN9976.jpg



Så posta på nu och håll tråden i liv med bilder, nyheter, diskussioner och intressanta fakta. Alla märken och tekniker är såklart välkomna! :)
 
Senast ändrad:
Schysst tråd @JensBP men du kan inte ha letat så väldigt mycket i arkivet om till och med jag hittar en tråd som heter: svarta klockor :D
https://klocksnack.se/threads/svarta-klockor-pvd-dlc-keramik-carbon.41175/

Jag kommer posta i båda så inte jag får @masterkiller efter mig:confused:
Åh tusan, ett gammal tråd jag missade. Men va tusan. Den har ju dött sen flera år. Kanske denna kan leva nu när svart blivit så poppis? @masterkiller kanske inte misstycker eller blir ledsen får vi hoppas. :)
 
Schysst tråd @JensBP men du kan inte ha letat så väldigt mycket i arkivet om till och med jag hittar en tråd som heter: svarta klockor :D
https://klocksnack.se/threads/svarta-klockor-pvd-dlc-keramik-carbon.41175/

Jag kommer posta i båda så inte jag får @masterkiller efter mig:confused:

Åh tusan, ett gammal tråd jag missade. Men va tusan. Den har ju dött sen flera år. Kanske denna kan leva nu när svart blivit så poppis? @masterkiller kanske inte misstycker eller blir ledsen får vi hoppas. :)

Han får väl köpa en svart klocka och posta här :D

Har ju en svart klocka ;-)

IMG_1096.JPG
 
Tillbaka
Topp