• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svenska klockor.

psj

Omega
Här kommer en Nic & Mel bild jag tog för två (?) månader sedan :)

IMG_2208_2.jpg


Snygg som 17 enligt mig men ett ganska otrevligt urverk men man får vad man betalar för :)
 

SSL

Audemars
Här kommer en Nic & Mel bild jag tog för två (?) månader sedan :)

Snygg som 17 enligt mig men ett ganska otrevligt urverk men man får vad man betalar för :)

Gillade den. Så jag sökte på märket. Tyvärr verkar just den modellen ha utgått. Fast jag orkade inte söka av hela nätet iofs.
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Gillade den. Så jag sökte på märket. Tyvärr verkar just den modellen ha utgått. Fast jag orkade inte söka av hela nätet iofs.


Såg att de sålde Nic & Mel klockor i butiken Plagg på Rörstrandsgatan i Stockholm. Vet dock inte om ovan modell fanns kvar tyvärr...
 

SSL

Audemars
Djuplodande review av Bravur

Ja, silver med vit tavla och svart läder har jag suktat efter länge. Men det är priset som spökar för mig. Vet fan inte om det är värt det. Åtta laktritshallonskallar.

Skulle vara kul om dom kom med nåt nytt kanske, så man vet att dom menar allvar. Just nu finns ju bara en klocka och det här "since now" kan lika gärna bli "since then" och märket läggs ned..
 

Nexus

Panerai
Har själv en Supercharged Chrono från Pansar. Någon som vill klappa lite på den under en whiskystund så går det nog att ordna.
 
C

China

Guest
Ja, silver med vit tavla och svart läder har jag suktat efter länge. Men det är priset som spökar för mig. Vet fan inte om det är värt det. Åtta laktritshallonskallar.

Skulle vara kul om dom kom med nåt nytt kanske, så man vet att dom menar allvar. Just nu finns ju bara en klocka och det här "since now" kan lika gärna bli "since then" och märket läggs ned..

Det är väl alltid trevligt när det dyker upp något nytt, men jag håller med dig om prislappen. Designen av boetten känns väl mest som en variant av den klassiska för tourbillon, men i slimmat utförande. Hade man satsat på en ultratunn automat så hade jag applåderat, med en billig quartz från Ronda så känns priset helt fel. Fast det är deras första försök, kanske kommer det något intressantare i framtiden.:)
 

JoPe

Breitling
Ett bortglömt, gammalt märke heter Kronometer Stockholm. Gjorde väl inte några helt egna modeller utan köpte med fördel in Breitlings och satte sin egna logga på. Se exempel:
Breitling stockholm 1.jpg
 

paradis

Audemars
En kompis till mig kom idag för att visa mig en riktig :eek: " SVENSK " klocka.Han fick klockan av en Svensk kille.
IMG_3984.JPG
IMG_3988.JPG
Trodde först att han skojade, men visst är den Svenks ? Eller ? På baksida står det " Stolt att vara Svensk " :) Vem tar sig tid att producera sånt skit ?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
En kompis till mig kom idag för att visa mig en riktig :eek: " SVENSK " klocka.Han fick klockan av en Svensk kille.
IMG_3984.JPG
IMG_3988.JPG
Trodde först att han skojade, men visst är den Svenks ? Eller ? På baksida står det " Stolt att vara Svensk " :) Vem tar sig tid att producera sånt skit ?

Belöning för förnyat prenumeration av SvP's tidning? :)
 
C

China

Guest
Topp