Jamen bajs för tusan, inte skriva ...jag sprang på den här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mazda Rx7 var det väl ändåI slutet av 70- och början av 80-talet fanns ju Ronex, som sålde framgångsrikt i Sverige. Det avhandlas i en egen tråd på vintage-delen. https://klocksnack.se/threads/ronex-klocka.49386/
Den tråden blir extra intressant av att entreprenören @RonnyJohn själv går in som medlem och berättar en mycket intressant historia om hur man bygger ett märke och slår sig in på marknaden. Sedan kan man ju ogilla klockor med LCD-display hur mycket som helst. Men de var populära under denna tid och är därför en viktig del i urtidens historia, oavsett vad man tycker om dem.
För att ta en metafor: Wankelmotorn blev aldrig någon succe´, men den är likafullt en del i bilhistorien och bilar som NSU Ro80 och Mazda RX3 är definitivt klassiker. Sedan kan man inte springa förbi ett företag som sponsrade vår enda stora Formel 1 - stjärna Ronnie Peterson.
OK, da, såg den på Cheapestnatostraps.Jamen bajs för tusan, inte skriva ...jag sprang på den här
Bajs fungerar alltidOK, da, såg den på Cheapestnatostraps.
Och sedan, skriva bajs är det så mycket bättre då?
BbbbrrrrrrrrrBajs fungerar alltid![]()

Sprang på den här. Tydligen ett klädmärke som gett sig på klockor. Nå' n som vet nå't om detta, eller kanske även köpt. Det är tydligen en kickstarter grej.
I allafall j-igt frestande.
![]()
Bra fynd! Riktigt fint.
.
<-- Kronometer Stockholm
Tärnan loppisfynd
![]()
Skönt modellnamn.
.
<-- Kronometer Stockholm
Tärnan loppisfynd
![]()
Bilder?Har inte kollat riktigt alla inlägg...Har 60-tals klocka Tell , som jag hört någon säga var ett "badging" märke för schweizisk-tillverkade klockor , sålt av en urmakarfirma - Tell - som startat på Gotland...Var det bara nys eller ? Min klocka manuell med vackert blå urtavla är trevlig iallafall, Vore skoj veta lite mer.
Vad skall man tycka om Voyance klockor ??
Läste lite bakåt i tråden...kring var gränserna gick för vilka klockor som gick an att prata om. Ur & Penn nämndes... (nej , jag har ingen personlig koppling till firman) . Som jag förstod det med lir nedlåtande tonfall. Det hör väl inte spikrakt hemma i denna tråden...men min spontana reaktion blev iallafall , när det nu nämndes , att jag gillar spännvidd i ingången till klockriket... Att ena dan sätta på superbilliga Regalklockan som har exakt rätt urtavlefärg för att matcha ljusblå skjortan med diskretgrå rutmönster , nästa dag plocka fram keramiska Rado-klockan ,nästa dag igen min gamla Tell eller Longines etc....
Väldigt lika corniche (https://cornichewatches.com/)Länk till Voyance klockor www.voyancewatches.com . Ok nissehult - Bilder kommer, antar Du i första hand menade på trevligt Tell ur ?