mps
Silver
Riktigt tuff Nilax!Inleder med nÄgra samlade svenskar ur samlingen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt tuff Nilax!Inleder med nÄgra samlade svenskar ur samlingen
Tack! Ja det Àr en rejÀl vÀrmlÀnningRiktigt tuff Nilax!
Absolut. Aldrig sett förut, kul grymma index pÄ den ocksÄWikström, Karlskrona. Passar den in hÀr?
Wikström, Karlskrona. Passar den in hÀr?
Jo det sĂ„ har jag förstĂ„tt det ocksĂ„âŠmen kĂ€nns Ă€ndĂ„ som ett utrymme att visa upp dom hĂ€r ocksĂ„ dĂ„ en historisk svenskkoppling finns. Men hĂ„ller med om att de kanske borde ha en speciell mĂ€rkning i âregistretâ av nĂ„got slagInte för att komma hĂ€r Ă„ komma hĂ€r... Men Ă€r inte ofta (nĂ€stan alltid?) efternamn pĂ„ tavlor likt denna en signatur för ett företag, namnet pĂ„ en urhandlare eller dylikt. Som jag antar att man lĂ„tit bestĂ€lla frĂ„n en tillverkare. Snarare Ă€n att de Ă€r sĂ„ att sĂ€ga ett mĂ€rke i sig? Med tanke pĂ„ trĂ„dens titel.
LĂ„ter som rimlig lösningJo det sĂ„ har jag förstĂ„tt det ocksĂ„âŠmen kĂ€nns Ă€ndĂ„ som ett utrymme att visa upp dom hĂ€r ocksĂ„ dĂ„ en historisk svenskkoppling finns. Men hĂ„ller med om att de kanske borde ha en speciell mĂ€rkning i âregistretâ av nĂ„got slag
Ăven klockor med Ă , Ă eller Ă pĂ„ urtavlan borde det klassas som svensk anknytningJo det sĂ„ har jag förstĂ„tt det ocksĂ„âŠmen kĂ€nns Ă€ndĂ„ som ett utrymme att visa upp dom hĂ€r ocksĂ„ dĂ„ en historisk svenskkoppling finns. Men hĂ„ller med om att de kanske borde ha en speciell mĂ€rkning i âregistretâ av nĂ„got slag
Tack jo den Àr lite kul.Absolut. Aldrig sett förut, kul grymma index pÄ den ocksÄ
Du har helt klart rÀtt, var ocksÄ lite tveksam i förhÄllande till trÄdens tanke. Wikström var en urhandel i Karlskrona sÄ vitt jag har förstÄtt.Inte för att komma hÀr Ä komma hÀr... Men Àr inte ofta (nÀstan alltid?) efternamn pÄ tavlor likt denna en signatur för ett företag, namnet pÄ en urhandlare eller dylikt. Som jag antar att man lÄtit bestÀlla frÄn en tillverkare. Snarare Àn att de Àr sÄ att sÀga ett mÀrke i sig? Med tanke pÄ trÄdens titel.
Snygg klocka KĂ€nns ju onekligen svensk-klingandeâŠhar grĂ€vt i Vasa förut utan att hitta nĂ„gon info om hĂ€rkomst eller liknande dockâŠkanske nĂ„gon annan som vet?Tjena,
Vad tror ni om mÀrket Vasa? Kan det vara svenskt? Ropade in denna pÄ kaplans, inuti tickar ett Valjoux 7734.
Tjena,
Vad tror ni om mÀrket Vasa? Kan det vara svenskt? Ropade in denna pÄ kaplans, inuti tickar ett Valjoux 7734.
Kul bidrag ser ut att vara registrerat i Stockholm 1941sÄ den lÀgger vi tillPlatsar Helima pÄ listan mÄnne?
Har tidigare lÀst att det var svenskt sub-brand till Lemania och sÄldes via à nge Urdelar.
Grundat i Grenchen, Schweiz Ă„r 1944 som jag förstĂ„tt det men fin klockaĂr inte Novus svenskt?