• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Hello!

Min pluto har stannat. Hur har ni gjort med batteribyte, fixar man det själv?

IMG_4181.jpeg

Ser denna äkta ut? Skulle behöva råd innan jag slår till på den i veckan :)
Vad ska jag kika närmre på i verkligheten för att försöka lista ut om den är äkta eller ej?
Kommer i fullset med kvitto från Rom.
IMG_0093.jpeg

IMG_0094.jpeg

Ser denna äkta ut? Skulle behöva råd innan jag slår till på den i veckan :)
Vad ska jag kika närmre på i verkligheten för att försöka lista ut om den är äkta eller ej?
Kommer i fullset med kvitto från Rom.
IMG_0093.jpeg

IMG_0094.jpeg

Av bilderna att döma ser den äkta ut (jag har en svart). Kolla med du lyckas se det etsade ”S” som finns i mitten av glaset. Ta mobilkameran, zooma in och se om du ser det i någon vinkel.

Grabbens snälla flickvänn gav vår grabb en klocka i födelsedagspresent. Jag var tvungen att prova den också, riktigt kul klocka! Tycker dessa ska man ha i färgglada varianter och sånt man kanske inte vågar köpa för en dyrare klocka. Hade jag burit klockan byter jag till något bättre armband dock, gillar inte de som ingår.

WhatsApp Image 2025-09-14 at 19.44.26_2472575b.jpg

Finns polar lights att köpa i butiken?
Inga problem när jag fiskade upp min. De antydde inte ens att tillgång skulle vara ett problem. Tror värsta hypen har lagt sig vad gäller tillgång för de flesta modeller.

Kan också tipsa om att swatch egna kardborrearmband av bättre kvalle än de som följer med. Och som bara säljs online. Faktiskt finns i butiken att prova om man frågar. De har både provklocka och band under disk så att man kan testa vilken längd som passar.

Måste kredda Swatch som kostnadsfritt skickade en ny batterilucka när jag i min tidiga demens (?) lyckades med konststycket att tappa bort den tidigare i samband med ett batteribyte. Ett par bilder på klocka och cert och luckan låg på brevlådan en vecka senare. 5 av 5 månklockor i betyg!

20251003_112526.jpg

Måste kredda Swatch som kostnadsfritt skickade en ny batterilucka när jag i min tidiga demens (?) lyckades med konststycket att tappa bort den tidigare i samband med ett batteribyte. Ett par bilder på klocka och cert och luckan låg på brevlådan en vecka senare. 5 av 5 månklockor i betyg!

20251003_112526.jpg

Verkligen snyggt skött av Swatch group! Hade ju varit lätt för dem att ignorera den servicen på en moonswatch.

Tillbaka
Topp