• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

IBland kan man glädjas åt att snön faller någon annanstans. Blev för svårt att avstå denna gång :)
1000036051.jpg

Ni som nu har haft en Swatch x Omega i några ( 3 ) år.....vad skulle ni säga om hållbarheten? Har varit riktigt intresserad av en länge nu, men det blir aldrig något av det eftersom jag är tveksam hur länge dom håller.

Ni som nu har haft en Swatch x Omega i några ( 3 ) år.....vad skulle ni säga om hållbarheten? Har varit riktigt intresserad av en länge nu, men det blir aldrig något av det eftersom jag är tveksam hur länge dom håller.
Jag har bara haft min sedan -24, och använder min mest som en kul och färgglad sommarklocka typ. Med det sagt tycker jag den håller bra kvalitet sett till priset. Sen ska man ju komma ihåg att det är en Swatch i plast, för ett inte jättehögt pris.

Så beror väl på hur du tänkt använda den, men förvänta dig inte så mycket. Ingen beater som en Seiko i stål liksom 😄

Bjuder på en bild från soligare och varmare dagar ☀️
IMG_7863.jpeg

Haft en sen lanseringen typ. Håller bra, dock kört mest på andra band så kan inte kommentera bandet. Batteriet räckte dock ca 2,5-3 år :)

Är det vita Mission to earthphase Snoopy inte till salu längre? Den som det är bild på i de senaste bilderna i tråden. Har för mig jag läste 3 mars som sista datum men hittar inget nu när jag söker. Lite sugen på den men det dog ut lite när jag såg att de bara säljer den när det snöar i Schweiz. Det tyckte jag var en oerhörigt larvig gimmick.

Hursomhelst är det nog ändå Neptune jag är mest intresserad av ändå. Är originalbandet helt jäkla värdelöst och oskönt? Tycker nämligen det är rätt snyggt och passar bra utseendemässigt. Men funderar på att beställa ett sånt där läderband från Swatch till annars och struntar förmodligen i den vita isf. Men om origalbandet är hyfsat okej kör jag på det och slipper lägga ut en femhundring för extra band. Det sega är att Neptune är ju en av de mest populära och skulle vara väldigt tråkigt om jag åkte till Stockholm och den var slut. Har försökt fråga butiken om vilka som finns i lager men de kunde inte svara på specifik modell. Är egentligen bara den (och vita Snoopy) jag är intresserad av. Kanske ska avvakta och se vad nästa Snoopy blir.

Fruktansvärt värdelöst :)
Men man ser folk lite här och var som kör originalband så såklart går det att använda. Jag har pinat mig genom två dagars användning, max
Tack för svar. Blir att köpa ett extra band då, de där lite nyare från Swatch. Någon som vet om de finns till salu i butiken i Stockholm eller måste man beställa? Jag når inte fram dit på telefon och de är lite kryptiska på mail.

Tickar Moonswatch högt förresten? Min senaste Swatch lät väldigt högt.

Hittade ett snyggt band på Amazon som jag tror skulle passa bra på Neptune.

Tickar Moonswatch högt förresten? Min senaste Swatch lät väldigt högt.

Hittade ett snyggt band på Amazon som jag tror skulle passa bra på Neptune.

Jag hade Polar Lights under hela mars förra året då jag hade den som OWGM-klocka. Kan inte påminna mig om att jag hörde tickande från den. Tycker nya banden är bättre än den första generationen. Annars enkelt att byta till ett gummiband.

Gen 1
1000010172.jpg

Gen 2
1000012535.jpg

Tredje parts
1000012770.jpg

Tillbaka
Topp