• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Trägen vinner alltid! Efter 4 (!) försök på mindre än 24h i Florens sa dom till slut ”okej vänta lite” och plockade fram denna underbara ljusblåa 😍
0A02A41B-BCDA-4257-A4CC-20AA7A641901.jpeg
Förstår jag det rätt att butikspersonalen sitter och håller på grejerna tills vad dom anser är rätt person får köpa dom?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tycker det är helt ok att de ställer lite frågor för att se om man verkar ha ett genuint intresse av klockan. 90% är bara där för att sälja dyrare på ebay. De vet inte ens vad modellerna heter.
Ja, men jag fick noll frågor. Dörrvakt vid ingången som glatt pekade ut i skyltens visningsbox vilka som fanns inne men med min teflonhjärna så fick tjejen därinne dra det igen och glatt halade hon fram alla fyra som jag fick klämma på 😀 trevlig köpupplevelse helt klart.

Grattis @steffe , nu kan du fokusera helt på romantiken ❤️
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Förstår jag det rätt att butikspersonalen sitter och håller på grejerna tills vad dom anser är rätt person får köpa dom?
Fick den känslan faktiskt, därav fler försök… eller så lättade dom bara på de få som fanns kvar eftersom de fick en stor leverans bekräftad?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ja, men jag fick noll frågor. Dörrvakt vid ingången som glatt pekade ut i skyltens visningsbox vilka som fanns inne men med min teflonhjärna så fick tjejen därinne dra det igen och glatt halade hon fram alla fyra som jag fick klämma på 😀 trevlig köpupplevelse helt klart.

Grattis @steffe , nu kan du fokusera helt på romantiken ❤️
Stort tack! 😍
 

G.Clooney

Cartier
Förstår jag det rätt att butikspersonalen sitter och håller på grejerna tills vad dom anser är rätt person får köpa dom?
Kan konstatera att det är olika butiker, men vissa butiker kör helt klart den strategin
Härligt! Känns ju som upplagt för fusk och diskriminering :)
Tycker det är helt ok att de ställer lite frågor för att se om man verkar ha ett genuint intresse av klockan. 90% är bara där för att sälja dyrare på ebay. De vet inte ens vad modellerna heter.
Undrar vilket känt klockmärke jag tycker detta påminner om.... :rolleyes:🤔🤔
 

Covfefe

Breitling
Måste säga att jag är förvånad att de fortfarande verkar generera så mycket hype? Trodde vi klockintresserade var en utrotningshotad art. Man blir ju genuint nyfiken på ration mellan scalper/klocknörd.
 

freppa

Omega
2-Faktor
Trägen vinner alltid! Efter 4 (!) försök på mindre än 24h i Florens sa dom till slut ”okej vänta lite” och plockade fram denna underbara ljusblåa 😍
0A02A41B-BCDA-4257-A4CC-20AA7A641901.jpeg
Kul! Även jag är nu uppe i fyra försök i Florens, där jag missade gårdagens släpp och med 15 min. Verkar dock som att de inte håller på några utan säljer när det finns… det har nu tre i personalen sagt efter lite samtal om andra modeller etc 🥲
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte du den extra med tanken att tjäna pengar så är det väl bara o salta på? Annars hade jag nog bara sålt för samma pris alternativt lagt på en 500hundring som symboliskt för det är ändå du som fick tag på en.
De ligger väl från 5 och uppåt på Tradera tex, vet inte om de säljs för det dock.
Är sugen på en själv men inte för mycket över list inte och det verkar som att de flesta här inne tänker samma lika som mig.
Moon och Mercury är de som lockar mest för min del!
 
Topp