• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Jaktlycka i Thessaloniki 🙂

IMG-9c08b46b171b9d80eb89ced7ea3fbe75-V.jpg
Har de ändrat policy eller var det inte en klocka per person? 😃

Har de ändrat policy eller var det inte en klocka per person? 😃
Den policyn verkar gälla fortfarande men åtminstone i Thessaloniki kunde man se mellan fingrarna. Min kusin som köpte klockorna fick initialt information per telefon av butikspersonalen om att köpa en klocka i taget så att ingen annan kund skulle se det. Dvs köpa - lämna påsen i bilen - köpa - lämna påsen i bilen - köpa lämna påsen i bilen 🙃 Väl i butiken var det dock inga problem att köpa alla tre samtidigt, dock på tre separata kvitton 😉

En annan klocksnackare skrev i tråden för en vecka sedan att den specifika klockbutiken hade inne ett 20-tal Jupiter. Alla dessa var slutsålda senast igår. Men idag fick man lyckligtvis en ny leverans, oklart hur stor dock. Positivt var ändå att min kusin fick info om att lagret fylls på med jämna mellanrum, så det bådar ju gott för andra som också suktar efter att få tag på någon av dessa klockor.

Vi fick också veta att det är 2 års garanti på klockorna med tillhörande kvitto. Men då klockorna inte säljs här i Sverige antar jag att den garantin är endast giltig i Grekland? Eller gäller garantin trots allt? Någon som har koll?

Den policyn verkar gälla fortfarande men åtminstone i Thessaloniki kunde man se mellan fingrarna. Min kusin som köpte klockorna fick initialt information per telefon av butikspersonalen om att köpa en klocka i taget så att ingen annan kund skulle se det. Dvs köpa - lämna påsen i bilen - köpa - lämna påsen i bilen - köpa lämna påsen i bilen 🙃 Väl i butiken var det dock inga problem att köpa alla tre samtidigt, dock på tre separata kvitton 😉

En annan klocksnackare skrev i tråden för en vecka sedan att den specifika klockbutiken hade inne ett 20-tal Jupiter. Alla dessa var slutsålda senast igår. Men idag fick man lyckligtvis en ny leverans, oklart hur stor dock. Positivt var ändå att min kusin fick info om att lagret fylls på med jämna mellanrum, så det bådar ju gott för andra som också suktar efter att få tag på någon av dessa klockor.

Vi fick också veta att det är 2 års garanti på klockorna med tillhörande kvitto. Men då klockorna inte säljs här i Sverige antar jag att den garantin är endast giltig i Grekland? Eller gäller garantin trots allt? Någon som har koll?
Garantin är internationell. Är nog bara att kontakta Swatch i Sverige och antagligen skicka den dit (eller besöka om du är i Sthlm). Bara du har ett cert som är korrekt stämplat.

Såg att de lagt till ett gäng butiker på deras hemsida nu där man kan hitta dessa så verkar helt klart som att de börjat producera fler. Gött!

• Like
Reactions: PJZ
Ska till Los Angeles i höst och hade hoppats kunna köpa en till frugan och varsin till barnen men det finns ingen återförsäljare där. Däremot har de en butik i King of Prussia. Har de butik där borde de kunna ha en i LA också (eller Stockholm, Köpenhamn osv)?
usa.jpg
:rolleyes:

Ska till Los Angeles i höst och hade hoppats kunna köpa en till frugan och varsin till barnen men det finns ingen återförsäljare där. Däremot har de en butik i King of Prussia. Har de butik där borde de kunna ha en i LA också (eller Stockholm, Köpenhamn osv)?
usa.jpg
:rolleyes:
Ryktas om en svensk butik till hösten (Stockholm)! Hört från en Swatchanställd via en god vän så det är ytterst ryktesbaserat. Kanske i delad lokal med Omega?

Senast ändrad:
Swatch hade min fulla uppmärksamhet vid release. Moonswatchen hade potential att bli den perfekta sommarklockan (om det hade gått att få tag i en..). Men i brist på onlineförsäljning riktades uppmärksamheten åt andra håll istället. Beställde precis en annan klocka istället som kostar nästan hälften av en Moonswatch men den kommer antagligen att hålla flera decennier längre.
Så ja, här kommer ett hett tips för er som fortfarande längtar efter en skön sommarklocka innan sommaren tar slut.

G-Shock ref: GA-B2100C-9AER

D7BF6056-C9B3-428C-80A9-1377A5EB8B81.jpeg

41C46C20-CF8F-44BE-BFE5-F40E03F8E37B.jpeg
Swatch i Cannes för någon vecka sedan,leverans en gång i veckan och kö var gång sa de i butiken. Orkade inte köa.
Intressant, om man får vara lite ytlig och döma av åldrarna på de som står där så tycker jag mig se att de som köar nu är mycket äldre än de som köade i början.
Min fördom säger att yngre mer troligt är scalpers medans äldre mer troligt faktiskt vill ha klockorna själva, rimligt antagande eller är jag ute och seglar tror ni?

Intressant, om man får vara lite ytlig och döma av åldrarna på de som står där så tycker jag mig se att de som köar nu är mycket äldre än de som köade i början.
Min fördom säger att yngre mer troligt är scalpers medans äldre mer troligt faktiskt vill ha klockorna själva, rimligt antagande eller är jag ute och seglar tror ni?
Det är väl stackars familjemedlemmar som är dittvingade av den yngre i semesterskaran när de egentligen bara ville ligga på stranden. "Enda sättet att få tyst på'an".

Ingen jaktlycka idag i Florens tyvärr :(
Däremot stod det en skum typ utanför som sa att han hade alla färgerna till salu. Akta er om ni köper online för överpris - verkar finnas många bra kopior!

Om någon ska till Manhattan så kan jag tipsa om att besöka Swatch vid WTC efter lunchtid.

Det är en flagship-store och får större leveranser än Times Square och Fifth Avenue (fifth avenue fick 5st den dagen jag var där och frågade så lycka till där...).

Leverans verkar ske dagligen till alla tre butiker.

Jag fick veta det sista dagen och skyndade mig till WTC tvärs över stan, kom dit vid 13.30 och det var en kö på ca. 10 personer. Mitt plan hem gick 17.35 så det var bara att glömma. Mycket surt.

Tillbaka
Topp