• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kul! Även jag är nu uppe i fyra försök i Florens, där jag missade gårdagens släpp och med 15 min. Verkar dock som att de inte håller på några utan säljer när det finns… det har nu tre i personalen sagt efter lite samtal om andra modeller etc 🥲
Fan vad surt, hoppas du får tag på en du med :( Hur länge stannar du? Personalen där sa att de får 2, ibland t.o.m 3 leveranser i veckan. Värt att testa varje morgon när de öppnar butiken! :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår att frågan inte var riktad till mig men du postar på publikt. PM är nog lämpligare annars.

P.s. frågan diskuterades nyligen här och konsensus är att det självklart är marknadspris som gäller även på KS: https://klocksnack.se/threads/tråde...er-här-och-säljer-dyrare.166063/#post-4311014
Jag frågar för du verkar svara på något som inte finns i inlägget du citerar. Om du svarar på något du föreställer dig att jag tänkt när jag skrev eller något liknande är det nog bra om du skriver ut det också så det blir lite mer begripligt.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Jag frågar för du verkar svara på något som inte finns i inlägget du citerar. Om du svarar på något du föreställer dig att jag tänkt när jag skrev eller något liknande är det nog bra om du skriver ut det också så det blir lite mer begripligt.
Du är nog ruttnad nog för att förstå hur citat-funktionen funkar. Om inte:

Person frågar vilket pris han ska ta för att flippa en moonswatch.

Du kallar personen nasare och att beteendet inte passar KS.

Jag svarar att beteendet visst passar KS.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Du är nog ruttnad nog för att förstå hur citat-funktionen funkar. Om inte:

Person frågar vilket pris han ska ta för att flippa en moonswatch.

Du kallar personen nasare och att beteendet inte passar KS.

Jag svarar att beteendet visst passar KS.
Nästa gång du känner en impuls att citera mig får du gärna tänka att jag förmodligen är den som bryr sig allra minst om vad du tänker, och låta bli.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför ej marknadspris? Har jag missat att det bara är Rolex, AP och Patek som får säljas över list på KS, vilket de görs varje vecka?
Frågan var öppet ställd, "vad tycker forumet är rimligt att sälja en MoonSwatch för?" Jag tycker listpris, nån annan tycker list+tull+moms, du tycker marknadspris. Vi tycker olika helt enkelt. :)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Vad skulle ni säga är rimligt pris att sälja en mission to moon för? Lyckades ju få tag på en extra
(Det blev ju en konstig urspårning här, men för att återgå till frågan...)

När jag säljer saker (inte nödvändigtvis klockor) där det är svårt att veta vad "rätt" eller "rimligt" pris är egentligen så brukar jag helt enkelt använda Tradera och verkligen låta marknaden bestämma.

Som utropspris kan man i det här fallet sätta inköpspris plus ev. omkostnader (moms? tull?), plus Traderas procent på det priset. Det är ju det "ärliga" priset, vad den definitivt är värd. Då tar man iofs "risken" att det bara blir några hundralappar till, men det kan ju också dra iväg till de (i mitt tycke) bisarra priser den del verkar försöka få...
 

Back

Vacheron
2-Faktor
En artikel om MoonSwatch på Bloomberg. Man blir lite nyfiken på slutet.

Artikeln ska läsas men jag noterade att bilden på Mr Hayek är lite rolig. Han gnuggar händerna för fullt, i vetskap att bonusen för 2022 blir fin 😎
7D300CC2-8830-4A6D-B985-303B2FDE1B01.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
En artikel om MoonSwatch på Bloomberg. Man blir lite nyfiken på slutet.

Har de planer att få ut ännu mer…Säkerligen!

”The Speedmaster wasn’t the only model Hayek considered for the Swatch collaboration. He also commissioned Swatch bioceramic versions of the Seamaster as well as the Blancpain Fifty Fathoms, a storied diving timepiece that retails for about $13,000. Hayek is happy to show those prototypes, but there’s one he won’t reveal: a mock-up of a Swatch collaboration with a “very high-end” outside brand. Is it a Patek? An Audemars Piguet? A Rolex? He won’t say. But he does suggest that a Swatch collaboration might be the perfect way to introduce a new generation to one of Switzerland’s most sought-after but expensive and hard-to-get brands.”
 

DrDre

Patek
Har de planer att få ut ännu mer…Säkerligen!

”The Speedmaster wasn’t the only model Hayek considered for the Swatch collaboration. He also commissioned Swatch bioceramic versions of the Seamaster as well as the Blancpain Fifty Fathoms, a storied diving timepiece that retails for about $13,000. Hayek is happy to show those prototypes, but there’s one he won’t reveal: a mock-up of a Swatch collaboration with a “very high-end” outside brand. Is it a Patek? An Audemars Piguet? A Rolex? He won’t say. But he does suggest that a Swatch collaboration might be the perfect way to introduce a new generation to one of Switzerland’s most sought-after but expensive and hard-to-get brands.”

Ja, det var det stycket jag tänkte på. Låter spännande. Lite som när välkända designers gör en kollektion kläder för lågprisföretag som H&M, Uniqlo m.fl.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
lustigt att folk tycker de är konstigt att klockan inte finns i lager, sen när de ser att den finns inne så köper de själva upp 3-4 st (kom inte och säg att ni ska ge bort eller frugan ska ha en).
de är liksom en del av problemet med just efterfrågan, 1 per kund hade jag tyckt varit underbart, så slapp allt bli mer hypat än vad klockan egentligen är då Swatch själva säger att det inte är limiterat, men de är fan Rolexvarning redan på denna..
 
Topp