• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Gick bet i Palermo i somras, men hade varit kul att fånga en nu om de är i Stockholm. Har du eller någon annan en känsla för var de kommer dyka upp? Eller det är bara att gå en lång promenad och leta? 😅
Norrmalmstorg och Stureplan känns väl spontant som lågoddsare. Hade kollat t ex Odenplan och Nytorget också om jag skulle ta en Moonswatchpromenad. Observera att jag inte har någon insiderinformation utan bara gissar.

Hur många boxar får plats i en Fiat 500….?
Några hundra om man fäller baksätet.
_20220825_153046.JPG

Gick bet i Palermo i somras, men hade varit kul att fånga en nu om de är i Stockholm. Har du eller någon annan en känsla för var de kommer dyka upp? Eller det är bara att gå en lång promenad och leta? 😅
Tyvärr ingen aning. Har för mig att jag läste någonstans förut Swatch bad folk att lägga upp bilder under en viss hashtag på instagram om man såg bilen. Men vad den hashtagen är eller om den används (och hur ofta bilen åker till en ny plats) vet jag inte.

Norrmalmstorg och Stureplan känns väl spontant som lågoddsare. Hade kollat t ex Odenplan och Nytorget också om jag skulle ta en Moonswatchpromenad. Observera att jag inte har någon insiderinformation utan bara gissar.
Det låter inte orimligt. Någonstans längs med Strandvägen eller vid Karlaplan och Nybroplan känns ju inte heller helt orimligt. Skriver om jag skulle dyka på dem!

Ska till Palermo snart men efter att ha läst recensioner om swatchbutiken där så räknar jag inte med att kunna köpa någon. 100 euro under bordet för att få köpa osv

Ska till Palermo snart men efter att ha läst recensioner om swatchbutiken där så räknar jag inte med att kunna köpa någon. 100 euro under bordet för att få köpa osv
Så var det inte när jag var där, men det fanns en informell kölista som man behövde skriva upp sig på, det var dock ingen som ville ha pengar för att man skrev upp sig. Jag tröttnade dock på att vänta och gick därifrån efter ett tag. De sa i butiken att de skulle släppa dem om 5 minuter flera gånger men gjorde aldrig det.

Förövrigt är Palermo en grymt häftig stad!

Så var det inte när jag var där, men det fanns en informell kölista som man behövde skriva upp sig på, det var dock ingen som ville ha pengar för att man skrev upp sig. Jag tröttnade dock på att vänta och gick därifrån efter ett tag. De sa i butiken att de skulle släppa dem om 5 minuter flera gånger men gjorde aldrig det.

Förövrigt är Palermo en grymt häftig stad!
Jag gör ett försök när jag ändå är där :) verkar vara en riktigt trevlig stad, bra mat hoppas jag på!

EF107961-C97E-423A-A4DF-145CF41A8B9A.jpeg

En kompis jagade bilen efter att den stod på Norra Bantorget och gissade rätt när de tog en lov med Voi mot Stureplan. Kastade mig på en Voi när den stod vid Birger Jarlsgatan och hann knipa en Mars och en Uranus. Alla köpte två klockor så de gick åt rätt fort, fanns bara klockor med vita band kvar och Earth var då slut (gjorde inget då det var Mars jag ville ha). Flickvännen blev glad av Uranus.

En kompis jagade bilen efter att den stod på Norra Bantorget och gissade rätt när de tog en lov med Voi mot Stureplan. Kastade mig på en Voi när den stod vid Birger Jarlsgatan och hann knipa en Mars och en Uranus. Alla köpte två klockor så de gick åt rätt fort, fanns bara klockor med vita band kvar och Earth var då slut (gjorde inget då det var Mars jag ville ha). Flickvännen blev glad av Uranus.
Snyggt fångat!

Så bra! Vill verkligen ha en Mars

Så bra! Vill verkligen ha en Mars
Vet inte om det gör saken bättre eller sämre men jag tycker faktiskt att klockan är bättre än vad jag förväntade mig. Jag utgick från att det skulle kännas riktigt plastigt och billigt, med dåligt tryck och visarplacering. Klockan känns dock ändå något bättre än vanlig plast. Fortfarande lätt som luft men materialet känns inte riktigt så där billigt som det brukar, och tryck på tavlan och bezeln är ändå rätt bra. Plus att visarna matchar index. Kul med Omegabranding på bandet närmast kroppen och Swatch på bandsidan utåt. En lekfull homage till Alaska Project ändå.

Otroligt otippat med tanke på att jag var i Luzern för några dagar sen och jagade klockan i Swatch egna butik.

Tillbaka
Topp