• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Eboz

Omega
Desperat försöker skapa Mojave Desert look med Jupiter 😂. Ändå väldigt nöjd.
5873FDFA-3B28-44F5-BE42-D985E59FDC96.jpeg
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Rätt intressant att se hur mycket intresset gått upp för Swatch och Omega sedan Moonswatch lanserades. Visserligen har intresset sjunkit sedan den absoluta peaken, men båda varumärkena har stabiliserats på en högre nivå än innan. Se Rolex och Tissot som referenspunkter. Tissot och Swatch låg tidigare på ungefär samma nivå, men nu ligger Swatch betydligt högre. När tror ni vi får se ett liknande samarbete igen?
43D8D896-D35C-4217-983C-698ECF9270B7.png
 

G.Clooney

Cartier
Rätt intressant att se hur mycket intresset gått upp för Swatch och Omega sedan Moonswatch lanserades. Visserligen har intresset sjunkit sedan den absoluta peaken, men båda varumärkena har stabiliserats på en högre nivå än innan. Se Rolex och Tissot som referenspunkter. Tissot och Swatch låg tidigare på ungefär samma nivå, men nu ligger Swatch betydligt högre. När tror ni vi får se ett liknande samarbete igen?
43D8D896-D35C-4217-983C-698ECF9270B7.png
Jag tror att Seamastern är näste man till rakning på ett liknande tema.
 

keroro

Rolex
2-Faktor

Mythos

Omega
Någon som vet vart jag hittar ett sånt här band? Gillade skarpt!

Screenshot_20220718-115256_Instagram.png

Screenshot_20220718-115314_Instagram.png

Jag besvarar min egna fråga. Bandet är ifrån Zuludiver om någon annan är intresserad. Jag har beställt det till min Jupiter, så återkommer med intryck längre fram -->


Jag slog även till på detta gummi i orange färg -->


Samt detta band i elastiskt nylon -->

 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Läste en intressant artikel i dagarna som diskuterade just detta: https://www.gearpatrol.com/watches/a40706148/swatch-homage-watches/

Spännande att till och med Blancpain FF var föremål för att bli collab, då snackar vi ett rätt stort "stretch" av varumärket. Tänk er om Breguet helt plötsligt släpper nån collab med Swatch... 😲
Ja exakt! Det skulle ju kännas helt galet. Ändå framhöll väldigt många här vilken utmärkt idé detta var även för Omega. Nu när alla möjliga internetvittnen rapporterar om klockor som gått sönder i förtid och det från vissa håll sägs att Omega inte alldeles ville vara med på detta...... verkar idén lika bra nu från Omegas perspektiv? Jag för min del vidhåller att detta är en usel idé ur Omegas perspektiv och liknelsen med Breguet är bra. Otänkbart för ett så fint märke såklart. Bra idé för Omega? Ja om man inte aspirerar på att jämställas med Rolex eller upplevas som ett finare varumärke kanske.
 

limerose

Omega
Någon som vet tillgängligheten i Düsseldorf? 😅 Drog iväg ett Mail också men vore kul att höra om någon här varit förbi den butiken.

Edit: fick till och med ett snabbt autosvar. 😅

Kära Swatch-fan,

vi är överväldigade av deras fantastiska stöd och extraordinära entusiasm för Bioceramic MoonSwatch Collection.
Efterfrågan i butiken är för närvarande extremt hög och vi kan tyvärr inte svara på alla inkommande förfrågningar via mail eller telefon i tid.

Vi gör vårt bästa för att möta efterfrågan, och vi hoppas att alla fans av detta OMEGA x Swatch-samarbete snart kommer att kunna lägga vantarna på en av dessa klockor.

Bioceramic MoonSwatch Collection är inte tillgänglig online för närvarande. Vi påminner dig om att det inte är en begränsad upplaga och kommer därför snart att finnas tillgänglig igen i utvalda Swatch-butiker:

BIOCERAMIC MOONSWATCH - Lista över Swatch-butiker

Vi kan inte lämna någon information angående leveransdatum, vi får hela tiden in nya varor. Vi rekommenderar att du kontrollerar Swatch Store regelbundet eftersom butiken kommer att levereras så snart produktionen tillåter.

För närvarande tar vi inga bokningar och vi har ingen väntelista.

Om du har en fråga om ett annat Swatch- eller Flik Flak-problem kommer vi att göra vårt bästa för att besvara den så snart som möjligt.

Tack igen för din passion och förståelse!

Ditt Swatch Store-team Düsseldorf
 
Senast ändrad:
Topp