• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatchtråden

Kan tänka mig att jag kommer skaffa ett gäng swatch till, så nöjd med den här 😁
1000000304.jpg
1000000293.jpg
1000000298.jpg

Någon som har sett denna IRL? Cool färgkombo tycker jag, men kanske något för stor för mig. 43 mm och 49mm i längd.

Screenshot 2023-12-16 at 12.31.22.png

Någon som har sett denna IRL? Cool färgkombo tycker jag, men kanske något för stor för mig. 43 mm och 49mm i längd.

Screenshot 2023-12-16 at 12.31.22.png
Snygg! Men 43 mm låter knasigt stort. Har du kollat om de gjort någon liknande i unisexstorlek? Vill minnas att det finns Ironykronografer på mer sansade 36 mm eller där i krokarna.

Snygg! Men 43 mm låter knasigt stort. Har du kollat om de gjort någon liknande i unisexstorlek? Vill minnas att det finns Ironykronografer på mer sansade 36 mm eller där i krokarna.
Det verkar vara minst 42 mm som gäller för de kronokrafer som finns på Swatch-sajten. Synd, 36 - 39 mm hade varit klockrent för denna.

Min första Swatch blev en ’Swatch Phenomenon SUYB100’.
Glaset fick sig en omgång med Polywatch men armbandet är i behov av byte.

Blev erbjuden ett armband i nylon av Swatch’s kundservice, helt kostnadsfritt. Men kikar även på watchpapst.de, finns det några andra bra sidor som ni kan rekommendera?
Just nu sitter som sagt orginalarmbandet i skinn på klockan, det har endast fått lite mjukgörande, men skulle kunna tänka mig ett armband i svart gummi.

Bilagor

• IMG_8321.jpeg
    IMG_8321.jpeg
    747.1 KB · Visningar: 10
  • IMG_8328.jpeg
    IMG_8328.jpeg
    581.5 KB · Visningar: 10
Min första Swatch blev en ’Swatch Phenomenon SUYB100’.
Glaset fick sig en omgång med Polywatch men armbandet är i behov av byte.

Blev erbjuden ett armband i nylon av Swatch’s kundservice, helt kostnadsfritt. Men kikar även på watchpapst.de, finns det några andra bra sidor som ni kan rekommendera?
Just nu sitter som sagt orginalarmbandet i skinn på klockan, det har endast fått lite mjukgörande, men skulle kunna tänka mig ett armband i svart gummi.
Fin! Bra service från Swatch's kundtjänst. Det finns aftermarket-silikonband för Swatch på amazon.se. Kan det vara något?

_20221009_184235.JPG

Den här har börjat krångla. Sekundvisaren står och stampar på samma ställe. Gissar att det skulle gå att få ordning på den om man lägger den lite varmt och sedan motionerar den lite med en kvartstestare eller avmagnetisetare men jag orkar inte engagera mig i den. Om någon vill testa så kan jag skicka den utan bandet. Hojta i så fall. :)

_20221009_184235.JPG

Den här har börjat krångla. Sekundvisaren står och stampar på samma ställe. Gissar att det skulle gå att få ordning på den om man lägger den lite varmt och sedan motionerar den lite med en kvartstestare eller avmagnetisetare men jag orkar inte engagera mig i den. Om någon vill testa så kan jag skicka den utan bandet. Hojta i så fall. :)
Jag kan testa! Sitter just nu och försöker få igång en analog G-Shock med kvartstestare och hårtork. Än så länge utan framgång :) . Skickar mina kontaktuppgifter på pm.

_20221009_184235.JPG

En kort rapport angående @Highvalley s Blackout: Efter lite pillande med kronan och en kort omgång med en kvartstestare hoppade den igång. För att stanna igen när jag ställde om tiden. Det får bli ett nytt försök under helgen. Den ligger varmt under tiden :) .

IMG_5113.jpeg

Tillbaka
Topp