• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    158
Förstår jag rätt här, ett fickur… eller är det ett handväskeur? Med mekaniskt verk dessutom. Wtf? Hur tog sig den här idén förbi första kaffemötet? Det känns som en produkt med extremt… fokuserad målgrupp.

Något man kommer hitta på loppis om några år för 150 spänn.
Uppskattar däremot att de fortsätter med colabs, ser fram emot mer roliga klockor, kanske en färgglad Vacheron Constantin american variant, eller en JLC reverso. Man kan alltid drömma 😁

Alltså den är ju cool och designmässigt lyckad men förstår inte vad man ska ha den till annat än att hänga på damväska, blir en pass för mig men hade köpt om det varit ett armbandsur.

Förstår jag rätt här, ett fickur… eller är det ett handväskeur? Med mekaniskt verk dessutom. Wtf? Hur tog sig den här idén förbi första kaffemötet? Det känns som en produkt med extremt… fokuserad målgrupp.

Något man kommer hitta på loppis om några år för 150 spänn.
Uppskattar däremot att de fortsätter med colabs, ser fram emot mer roliga klockor, kanske en färgglad Vacheron Constantin american variant, eller en JLC reverso. Man kan alltid drömma 😁
Bara nästa steg i Labubu-hypen om du frågar mig. Hänga på väskor och bälten osv. Tror många av oss inte är målgruppen för detta.

Delugs har väl dock "lovat" att göra ett armband åt den så snart dom kan också.

Mycket högre än vad det är om några månader. Swatch kommer att pumpa ut så många de bara kan. Bara en idiot betalar mycket över vad de kostar i Swatch-butiken. Någon typ av lärdom måste finnas efter Omega och Blancpain.

Smart drag av både Swatch och AP. Swatch gör sig en jättevinst på varumärket och AP kan hitta nya målgrupper och få massor med gratis PR.

Antar att de som har kronan kl3 kommer bli hetast. Där lär det finnas en plastlänk att köpa redan till helgen.
Jag skulle också gissa att Swatch pumpar ut så mycket de kan men det var jag å andra sidan övertygad om när Moonswatch släpptes också Och där var det ju absolut tröghet i supply-systemet för att scalpers skulle kunna göra hyggliga vinster i en ganska lång period.

Skulle kunna bli rätt trevlig ändå.

IMG_1343.jpeg

Jag skulle också gissa att Swatch pumpar ut så mycket de kan men det var jag å andra sidan övertygad om när Moonswatch släpptes också Och där var det ju absolut tröghet i supply-systemet för att scalpers skulle kunna göra hyggliga vinster i en ganska lång period.
Givetvis kommer många betala över men jag tror att Swatch är bättre idag på att möta efterfrågan. Folk borde också ha lärt sig att det inte är omöjligt att få tag på klockor från butik. Men vill man vara först så kommer det givetvis att kosta.

Givetvis kommer många betala över men jag tror att Swatch är bättre idag på att möta efterfrågan. Folk borde också ha lärt sig att det inte är omöjligt att få tag på klockor från butik. Men vill man vara först så kommer det givetvis att kosta.
Kanske är bättre men vill de? Tror du inte att köerna, hypen, överpriserna mm mm är del av värdet i hela grejen?

Kanske är bättre men vill de? Tror du inte att köerna, hypen, överpriserna mm mm är del av värdet i hela grejen?
Swatch är inte Rolex. Det enda som begränsar utbudet är tillverkningen. Men jag vet inte riktigt vad vi diskuterar. Givetvis kommer det finnas ängsliga själar som betalar dubbla list för att få ha en produkt från start. Det är bara inte jätterationellt när vi vet att utbudet kommer att möta efterfrågan relativt snabbt.

Bara nästa steg i Labubu-hypen om du frågar mig. Hänga på väskor och bälten osv. Tror många av oss inte är målgruppen för detta.

Delugs har väl dock "lovat" att göra ett armband åt den så snart dom kan också.
Men då vill man väl ha en quartz eller digital, inte en mekanisk. Iof kanske det bara ska vara ett dyrt hänge med AP logga på 😁 Tror på kraftig miss på denna produkt oavsett, men de lyckas få snacket att gå, det är vad syftet nog är.

Men då vill man väl ha en quartz eller digital, inte en mekanisk. Iof kanske det bara ska vara ett dyrt hänge med AP logga på 😁 Tror på kraftig miss på denna produkt oavsett, men de lyckas få snacket att gå, det är vad syftet nog är.
Hur många av de som hänger den på sin väska kommer verkligen kolla tiden på detta ur? Om det tickar och visar rätt tid eller inte kommer inte spela nån som helst roll. De kunde gjort en urverkslös billigare version 😅

Tycker personligen det är ganska lamt av AP att försöka fortsätta mjölka konceptet med hypen kring ”MoonSwatch” som numera är rätt utdöd…

Hoppas verkligen inte Rolex får för sig nått nu, det skulle vara en skam att se en plast pepsi eller annat trams på marknaden. Aliexpress behöver inte mer konkurrens...

Det blir troligen ingen klocka utan bara ett fickur som går att hänga. Kan bli nya labubu om ngn kändis får för sig att hänga den på sin hermes

Tycker personligen det är ganska lamt av AP att försöka fortsätta mjölka konceptet med hypen kring ”MoonSwatch” som numera är rätt utdöd…

Hoppas verkligen inte Rolex får för sig nått nu, det skulle vara en skam att se en plast pepsi eller annat trams på marknaden. Aliexpress behöver inte mer konkurrens...
Noll chans att Rolex gör något liknande. AP har ju redan gjort Marvel-klockor så det är inte något "helt sjukt" att de väljer att göra detta.

Det blir troligen ingen klocka utan bara ett fickur som går att hänga. Kan bli nya labubu om ngn kändis får för sig att hänga den på sin hermes
Om meningen är att flexa känns en plastbit för 385€ rätt meningslös på en 15.000€ väska. Borde finnas andra dyrare och mer vulgära utsmyckningar om man nu gillar sånt.

"POP"-konceptet var ju en boett med en ram, kommer man kunna ploppa ur boetten ur den här grejen som snöret hänger i? Man tycker det ju var ball på 90-talet när man kunde sätta sin swatch direkt på en tshirt!

Nu kan man ju se modellerna och pris för Sverige på Swatch hemsida.

4,350kr samt 4,550kr för den med subdail. Tycker nog att det är lite för dyrt för att jag ska vara intresserad.

Var för mig tydligt att det aldrig handlade om ett handledsur - om man läste vad Swatch skrev så blev det ännu tydligare.
"Two Swiss icons come together to reimagine a complete new way to wear time and bring future generations to the world of mechanical watches. "

Min gissning är att AP satte ner foten för ett armbandsur. De kunde absolut tänka sig att göra ett samarbete (uppenbarligen), men att sätta en AP på handleden på folk utan att det är en AP, det satte de med stor sannolikhet stopp för.

Vi nördar är i minoritet, de här kommer flyga av hyllorna.

Tillbaka
Topp