• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    160
IMG_2840.jpeg
IMG_2841.jpeg
IMG_2842.jpeg

Pop-swatch var aldrig någon grej här så jag förstår inte riktigt konceptet om swatch ej säljer fler tillbehör. Vad är grejen med att kunna ta lös boetten om det bara kommer med EN ram att poppa in dem i och det inte finns fler att köpa till?

After market branschen verkar ju dock jobba hårt så jag tycker den verkar rätt rolig. Man kan t.ex. ha en ram hängandes i bilen som en doftgran, en som din labubu till din väska, en till din nyckelknippa och förstås ett armband.

Ganska övertygad om att Omegas problem i marknaden långt mer hänger ihop med den större allmänna trenden att botten gått ur mellansegmentet i klockmarknaden (och deras försök att navigera den utvecklingen) än de har att göra med en Swatch-collab kring en av deras modeller.
Dom är ju inte kvar i mellansegmentet! Prismässigt alltså...Det är ju det som är deras problem!

Senast ändrad:
inne på x hittade jag detta. Man vill nog vara först på bollen så därav släpps det till försäljning redan nu men produkten finns nog inte riktigt än.. leverans i slutet på juni dessutom

Bilagor

• IMG_5944.png
    IMG_5944.png
    143.7 KB · Visningar: 3
Swatch är inte Rolex. Det enda som begränsar utbudet är tillverkningen. Men jag vet inte riktigt vad vi diskuterar. Givetvis kommer det finnas ängsliga själar som betalar dubbla list för att få ha en produkt från start. Det är bara inte jätterationellt när vi vet att utbudet kommer att möta efterfrågan relativt snabbt.
Säga att dessa kommer tillverkas under en kortare period än Omegaversionerna. Det är ju ett sätt att skapa hype

Säger man det? Men vilket bolag vill inte ha in maximalt antal ordrar snabbt? Man lär försöka sälja så många som man bara kan och jag har väldigt svårt att se att folk som vill ha blir utan.
Jag är säker på att Swatch försöker bygga hype.
För det första var inga modeller till salu (av Moonswatch) på nätet länge
Sedan är bara några modeller till salu på nätet
Sedan bilar som sålde klockorna "randomly" i olika städer
Extrem hype
Sedan har de vissa modeller som bara såldes under vissa förhållanden - t ex en jag köpte i vintras som bara såldes om det snöade i Schweiz

Osv osv osv. För mig är det uppenbart att de vill bygga hype.

Senast ändrad:
Jo, och de där kommer väl inte funka så för de utan subsekund givet kronposition?

Om det varit en vanlig klocka så hade man kunnat öppna boetten och sedan vrida urtavlan ett kvarts varv och flytta visarna lite, men om jag förstått det rätt så limmar/svetsar väl Swatch ihop boetten på Sistem51 (har dock ej superkoll på swatch) så det går nog inte i detta fall.

Gick precis förbi en butik i Italien och såg dem i skyltfönstret. Synd att de inte kommer med armband.
IMG_0329.jpeg

Pop-swatch var aldrig någon grej här så jag förstår inte riktigt konceptet om swatch ej säljer fler tillbehör. Vad är grejen med att kunna ta lös boetten om det bara kommer med EN ram att poppa in dem i och det inte finns fler att köpa till?

After market branschen verkar ju dock jobba hårt så jag tycker den verkar rätt rolig. Man kan t.ex. ha en ram hängandes i bilen som en doftgran, en som din labubu till din väska, en till din nyckelknippa och förstås ett armband.

Det gör dem ju.

Jo såg det sen, men fortfarande lite trist med bara en sort, även om de är i olika färger.

Folk har tydligen börjat köa sen länge. Tveksamt om en person som köat och inte duschat på 4 dagar för att tjäna ett par tusenlappar är någon man vill köpa en klocka av. Eller ha något att göra med öht.

1778761386370.png

Intressant text på Swatch egna hemsida.
”…on your wrist…”.
De har inte lagt upp alla tillbehör på hemsidan än heller. Inte ramar med korta remmen och inte bordsstället format som boetten på en RO. Kanske kommer fler överraskningar?

1778761386370.png

Intressant text på Swatch egna hemsida.
”…on your wrist…”.
De har inte lagt upp alla tillbehör på hemsidan än heller. Inte ramar med korta remmen och inte bordsstället format som boetten på en RO. Kanske kommer fler överraskningar?
Jag känner mig rätt övertygad om att detta är fallet, känns skumt av Swatch att släppa en "Pop" modell om den inte ska efterlikna tidigare pop-modeller från Swatch som ju hade just denna funktion - du kunde bära den runt halsen eller "poppa av den" och ha den runt handleden. Smart drag dock, varenda en som köper denna klocka i form av halsband kommer ju garanterat köpa länken som Swatch då lär sälja som ett extra tillbehör efter release.

Är detta nästa eller 😂😂😂

Bilagor

• IMG_3730.jpeg
    IMG_3730.jpeg
    190.4 KB · Visningar: 3
  • IMG_3731.jpeg
    IMG_3731.jpeg
    198.7 KB · Visningar: 2
  • IMG_3732.jpeg
    IMG_3732.jpeg
    189.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_3733.jpeg