Synd att de inte gjorde den vita med small seconds. Klart roligast att köra med ett gummiband likt delugs verkar vara inne på. Kul klocka på resande fot eller till vardags i sitt knegarjobb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plasti Tondi var mitt förslag.Da venter vi bare på neste års colab. Patek Plastic.
Dom är ju inte kvar i mellansegmentet! Prismässigt alltså...Det är ju det som är deras problem!Ganska övertygad om att Omegas problem i marknaden långt mer hänger ihop med den större allmänna trenden att botten gått ur mellansegmentet i klockmarknaden (och deras försök att navigera den utvecklingen) än de har att göra med en Swatch-collab kring en av deras modeller.
Säga att dessa kommer tillverkas under en kortare period än Omegaversionerna. Det är ju ett sätt att skapa hypeSwatch är inte Rolex. Det enda som begränsar utbudet är tillverkningen. Men jag vet inte riktigt vad vi diskuterar. Givetvis kommer det finnas ängsliga själar som betalar dubbla list för att få ha en produkt från start. Det är bara inte jätterationellt när vi vet att utbudet kommer att möta efterfrågan relativt snabbt.
Säger man det? Men vilket bolag vill inte ha in maximalt antal ordrar snabbt? Man lär försöka sälja så många som man bara kan och jag har väldigt svårt att se att folk som vill ha blir utan.Säga att dessa kommer tillverkas under en kortare period än Omegaversionerna. Det är ju ett sätt att skapa hype
Det är ju AI, bara en prompt bort
Jo, och de där kommer väl inte funka så för de utan subsekund givet kronposition?
Inte dumt om länkarna på eftermarknaden blir åt detta håll:
![]()
![]()
Nej precis, lär bli något i denna stil för de med kronan kl 12Jo, och de där kommer väl inte funka så för de utan subsekund givet kronposition?
Yup, och då blir de ju större lug to lug. En får se vad som blir lösningen. Den monokroma är ändå rätt fet..Nej precis, lär bli något i denna stil för de med kronan kl 12
Jag är säker på att Swatch försöker bygga hype.Säger man det? Men vilket bolag vill inte ha in maximalt antal ordrar snabbt? Man lär försöka sälja så många som man bara kan och jag har väldigt svårt att se att folk som vill ha blir utan.
Jo, och de där kommer väl inte funka så för de utan subsekund givet kronposition?
Pop-swatch var aldrig någon grej här så jag förstår inte riktigt konceptet om swatch ej säljer fler tillbehör. Vad är grejen med att kunna ta lös boetten om det bara kommer med EN ram att poppa in dem i och det inte finns fler att köpa till?
On it! Lite större process är att bara ”lösa” så kommer nog ta några veckor men snart har vi det!
Pop-swatch var aldrig någon grej här så jag förstår inte riktigt konceptet om swatch ej säljer fler tillbehör. Vad är grejen med att kunna ta lös boetten om det bara kommer med EN ram att poppa in dem i och det inte finns fler att köpa till?
After market branschen verkar ju dock jobba hårt så jag tycker den verkar rätt rolig. Man kan t.ex. ha en ram hängandes i bilen som en doftgran, en som din labubu till din väska, en till din nyckelknippa och förstås ett armband.
Jo såg det sen, men fortfarande lite trist med bara en sort, även om de är i olika färger.Det gör dem ju.
När man ser detta kommer man onekligen tillbaka till att det onekligen varit smidigt med quartz.Inte dumt om länkarna på eftermarknaden blir åt detta håll:
![]()
![]()
Hoppas på en Drivers-variant där ni sätter kronan snett upp till höger. Tror det dels kan bli lite smidigare (om kronan är så stor som den ser ut) och dels är det ju lite halv-hype nu när Vacheron kör mycket marketing av 1921-modellen.On it! Lite större process är att bara ”lösa” så kommer nog ta några veckor men snart har vi det!
Delugs postade några schyssta skisser på detta på deras IGHoppas på en Drivers-variant där ni sätter kronan snett upp till höger. Tror det dels kan bli lite smidigare (om kronan är så stor som den ser ut) och dels är det ju lite halv-hype nu när Vacheron kör mycket marketing av 1921-modellen.
Man vrider ju inte upp en klocka medan den är kvar på handleden ändå. Med 70 timmars kraftreserv är det väl knappast något som kommer att störa.När man ser detta kommer man onekligen tillbaka till att det onekligen varit smidigt med quartz.
Känns inte galet smidigt att hålla den fullt uppvriden.
Köar väl bara för att köa. Genererar följare på sociala medier att streama såntFolk har tydligen börjat köa sen länge. Tveksamt om en person som köat och inte duschat på 4 dagar för att tjäna ett par tusenlappar är någon man vill köpa en klocka av. Eller ha något att göra med öht.
Jag känner mig rätt övertygad om att detta är fallet, känns skumt av Swatch att släppa en "Pop" modell om den inte ska efterlikna tidigare pop-modeller från Swatch som ju hade just denna funktion - du kunde bära den runt halsen eller "poppa av den" och ha den runt handleden. Smart drag dock, varenda en som köper denna klocka i form av halsband kommer ju garanterat köpa länken som Swatch då lär sälja som ett extra tillbehör efter release.![]()
Intressant text på Swatch egna hemsida.
”…on your wrist…”.
De har inte lagt upp alla tillbehör på hemsidan än heller. Inte ramar med korta remmen och inte bordsstället format som boetten på en RO. Kanske kommer fler överraskningar?