• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala vĂ€ljare
    158
😂

Bilagor

• 1000102416.jpg
    1000102416.jpg
    50.7 KB · Visningar: 2
FörstÄr att Swatch vill bygga hype runt detta sÄklart, men varför tillÄter man detta kaoset i sina butiker? Varför sÀljer man inte online? Limitera antalet som gÄr att köpa via uuid för kunder, fixa raffles, erbjud kunder prio, etc. KÀnns ju mÀrkligt att sÄnt hÀr fÄr pÄgÄ. Vill de inte fÄ bort scalpers kan de vÀl Ätminstone göra sÄ att arbetslösa inte behöver tÀlta i flera dagar samt att deras personal pÄ minimumlön inte utsÀtts för aggressivt beteende.

Ironin i att de lÀt folk campa i 5 dagar nÀr de visste att de bara hade 25-40ex per butik, hehe.
Jag tÀnkar att den formen av försÀljning lockar vissa kunder, men skrÀmmer bort andra. Helt klart blir det mer synligt vid fysisk försÀljning. Denna gÄng Àr dock uppmÀrksamheten ganska negativ.

Pesonligen blir jag helt avskrÀckt.

NÀr Moonswatch lanserades var jag faktiskt intresserad. Hade den gÄtt att köpa online dag ett hade jag köpt minst en. IstÀllet hann intresset försvinna helt innan klockorna blev mer tillgÀngliga. Knasigast tyckte jag var den dÀr Swatch-bilen som Äkte runt i Europa och gjorde stopp vid olika butiker med ingen eller vÀdigt kort förvarning.

Jag tÀnkar att den formen av försÀljning lockar vissa kunder, men skrÀmmer bort andra. Helt klart blir det mer synligt vid fysisk försÀljning. Denna gÄng Àr dock uppmÀrksamheten ganska negativ.

NÀr Moonswatch lanserades var jag faktiskt intresserad. Hade den gÄtt att köpa online dag ett hade jag köpt minst en. IstÀllet hann intresset försvinna helt innan klockorna blev mer tillgÀngliga. Knasigast tyckte jag var den dÀr Swatch-bilen som Äkte runt i Europa och gjorde stopp vid olika butiker med ingen eller vÀdigt kort förvarning.
Bilen var ju dock en skitkul idé sett till att bygga hype.

I think the hype / crazy behaviour is what they are after. Publicity.
For us who would be interested anyway, they don’t need to make such publicity. But now the whole world is aware that some idiots are trying to get these. Humans are ship, plenty will follow blindly 🙂

Jag kÀnner att de hÀr plastbitarna, som jag sÄg i Fornsalens museishop, Àr ett helt okej alternativ för mig. RÀtt bra pris ocksÄ, om man jÀmför med de som ligger ute till försÀljning. Band i Àkta lÀder ingÄr.
1000049080.jpg

LĂ€ste detta, inte fan köade vĂ€l folk 8 dagar
 men oavsett om det var 4-5-6 dagar sĂ„ blir ju kalkylen rĂ€tt förnedrande hehe.

”People camped outside stores for 8 days to buy them. The watch retails for $400. It’s reselling for $910 right now.

That’s $510 profit. Sounds good right?

Now do the math. 8 days is 192 hours.
$510 divided by 192 hours is $2.65 an hour
That is below minimum wage in every single state in America.

Now here’s the part nobody is talking about
Swatch has no supply limit on this watch. They’re going to make millions of them.”

Som sagt, roligt men dyrt slÀpp. TyvÀrr kommer det dröja innan man kan visa sig offentligt med en.

Just nu signalerar den att du Àr ett fÄr utan vÀrdighet som köat i dagar för en överhypad plastbit. Alternativt att du Àr en lÀttlurad idiot som gladeligen skÀnker dina pengar Ät scammers. LÀr ta ett tag att tvÀtta bort den smutsen.

Klockan blir dock uppochner, blir inte lysande.
Klockan Àr vÀl inte uppÄner?
Om du dĂ€remot tĂ€nker att det blir fel nĂ€r du flippar upp den för att lĂ€sa av Ă€r det bara att stĂ€lla den sĂ„ det blir rĂ€tt nĂ€r du lĂ€ser av den sĂ„. Det finns ju inga siffror som stör eller sĂ„.✌

Klockan Àr vÀl inte uppÄner?
Om du dĂ€remot tĂ€nker att det blir fel nĂ€r du flippar upp den för att lĂ€sa av Ă€r det bara att stĂ€lla den sĂ„ det blir rĂ€tt nĂ€r du lĂ€ser av den sĂ„. Det finns ju inga siffror som stör eller sĂ„.✌
Precis, flippandet det jag tÀnkte pÄ. Men gÄr den att vrida pÄ sÄ var problemet ur vÀrlden.

Fast DÅ hĂ€nger den uppĂ„ner! 😁

SĂ„ funkar det ju med "Nurse watches".

1444.jpg

LĂ€ste detta, inte fan köade vĂ€l folk 8 dagar
 men oavsett om det var 4-5-6 dagar sĂ„ blir ju kalkylen rĂ€tt förnedrande hehe.

”People camped outside stores for 8 days to buy them. The watch retails for $400. It’s reselling for $910 right now.

That’s $510 profit. Sounds good right?

Now do the math. 8 days is 192 hours.
$510 divided by 192 hours is $2.65 an hour
That is below minimum wage in every single state in America.

Now here’s the part nobody is talking about
Swatch has no supply limit on this watch. They’re going to make millions of them.”
Man kan vÀl ÀndÄ inte rÀkna pÄ 24 arbetstimmar per dygn?

Med det sagt sÄ Àr det ju vÀldigt mÀrkligt att köa sÄdÀr. Men bra PR för AP och Swatch, det trÀnger genom mediabruset...

Man kan vÀl ÀndÄ inte rÀkna pÄ 24 arbetstimmar per dygn?

Med det sagt sÄ Àr det ju vÀldigt mÀrkligt att köa sÄdÀr. Men bra PR för AP och Swatch, det trÀnger genom mediabruset...
Är riktigt trött nu för att jag jobbat hederligt arbete och inte köat till swatch - Men köade dom inte dygnet runt? DĂ„ tycker jag man rĂ€knar varje timme hehe.

Tillbaka
Topp