• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP


  • Totala väljare
    168
Man kan väl ändå inte räkna på 24 arbetstimmar per dygn?

Med det sagt så är det ju väldigt märkligt att köa sådär. Men bra PR för AP och Swatch, det tränger genom mediabruset...
Om man anlitar dig för en arbetsuppgift där du exempelvis ska sitta på en trottoar dygnet runt, får man någon form av mängdrabatt då, eller lägre timpris för att det är dygnet runt? Eller är några av dygnets timmar rent av gratis?

Jag säljer konsulttimmar, och om någon vill ha bemanning dygnet runt så blir det definitivt högre timpris än annars.

Eller om man tittar på en 24/7-verksamhet med skiftgång. Det är betydligt dyrare med bemanning 168 timmar i veckan än samma antal timmar utfördelat på dagtidspass.
 
Senast ändrad:
Så funkar det ju med "Nurse watches".

1444.jpg


ja precis, men nu har man ju chansen att hänga den åt rätt håll OCH ställa den rätt tid för uppflippning! 😉 Bonusen är att andra som kollar på den får helt fel tid. 😆 (Men går det verkligen att "poppa" ur den och vrida caset 180 grader? är det inget uttag för kronan som sätter stopp för det tro?)
 
ja precis, men nu har man ju chansen att hänga den åt rätt håll OCH ställa den rätt tid för uppflippning! 😉 Bonusen är att andra som kollar på den får helt fel tid. 😆 (Men går det verkligen att "poppa" ur den och vrida caset 180 grader? är det inget uttag för kronan som sätter stopp för det tro?)
Jo, man behöver en hållare som har urtag för kronan på rätt sida. Man borde kunna skriva ut en sådan själv, eller betala någon om man inte har en egen 3d-skrivare.

Det har redan börjat dyka upp royal pop-relaterade modellfiler för 3d-utskrift på internet, som till exempel pluggen som @Sennelier visade ovan.


20 nerladdningar just nu. Jag vill inte veta hur många enheter som är i bruk.
 
Senast ändrad:
Jag var förbi butiken på Smålandsgatan kring 10.40 och snackade lite med folk i kön. Det verkar som att ca 20pers hade fått köpa en klocka vid den tidpunkten. Kort därefter verkar man ha meddelat att det var slutsålt. En av säljarna på blocket påstår att han har 1/3 av en viss färg i Sverige. Tror ni de fick de in 3 av varje färg i Stockholm? Totalt 24 ur?

Jag pratade med några som hade varit på plats 40ish i kön. De hade köat sen midnatt. Såg väldigt frusna ut :)
 
Jag var förbi butiken på Smålandsgatan kring 10.40 och snackade lite med folk i kön. Det verkar som att ca 20pers hade fått köpa en klocka vid den tidpunkten. Kort därefter verkar man ha meddelat att det var slutsålt. En av säljarna på blocket påstår att han har 1/3 av en viss färg i Sverige. Tror ni de fick de in 3 av varje färg i Stockholm? Totalt 24 ur?

Jag pratade med några som hade varit på plats 40ish i kön. De hade köat sen midnatt. Såg väldigt frusna ut :)
ja...vad gör man inte för att kunna lägga ut content på TikTok alternativt tjäna några hundralappar....
 
Sägs vara problem med den blå färgen igen, precis som med Neptune. LAN BA ska inte vara släppt än, åtminstone inte i Sverige.
 
1779364886939.png

Sålda på Tradera. Gjort med AI så kan vara fel i diagrammet men inget jag såg vid en snabb koll. Lär fortsätta nedåt. Alla som ligger ute nu för 20k+ kan bara gå och kamma sig. Hoppas det var en obekväm natt i kön motherscalpers...
Är färgkodningen vilka modeller det handlar om? Att exemplar öht sålts för 20k är trist.
 
Ganska snabbt ändå. 7 dagar tills WB de öppnar pre-orders, från en väntlista… vänta nu lite. 🤔
IMG_5681.jpeg
 
Om man vill ha en kul eller stilig Swatch kan man köpa exempelvis någon av de här:




Eller någon av de här:


De går att köpa online utan krångel för någon tusenlapp.

Men det är klart, då får man ju en Swatch, inte en Audemars Piguet, som vissa tycks uppfatta att man får med en Royal pop.
Tack för tipset - kollade på AP fickuret i Amsterdam men denna fick komma hem. Riktigt nöjd med en färgklick till sommaren.
1000023132.jpg
 
Inte mycket kärlek här för modellen. Jag tycker nog att det kan vara en rolig sommarklocka. Så har jag vägarna förbi en butik och de har en Huit Blanc inne skulle jag nog överväga ett köp. Rätt sköna färger!🎨
Audemars-Piguet-x-Swatch-Royal-Pop.jpg


Lite synd bara att de inte klarade av att få texten på plats utan att använda en "platta". Men iom att den inte är helt slät utan har textur så kanske det är acceptabelt.🤔
SSX03W100N_li4_ec001.jpg


Sen behövs det ju ett schysst gummi så man kan bära den på handleden också. Det verkar vara många tillverkare som är på gång med detta, men än har jag inte sett några riktiga bilder (har iofs inte letat efter detta särskilt mycket).
3xAPxSwatch.jpg


Så om jag ser den i butik, och inte "plattorna" med text stör mig samt att det finns något vettigt gummi så är det inte omöjligt att jag införskaffar en.
 
Inte mycket kärlek här för modellen. Jag tycker nog att det kan vara en rolig sommarklocka. Så har jag vägarna förbi en butik och de har en Huit Blanc inne skulle jag nog överväga ett köp. Rätt sköna färger!🎨
Audemars-Piguet-x-Swatch-Royal-Pop.jpg


Lite synd bara att de inte klarade av att få texten på plats utan att använda en "platta". Men iom att den inte är helt slät utan har textur så kanske det är acceptabelt.🤔
SSX03W100N_li4_ec001.jpg


Sen behövs det ju ett schysst gummi så man kan bära den på handleden också. Det verkar vara många tillverkare som är på gång med detta, men än har jag inte sett några riktiga bilder (har iofs inte letat efter detta särskilt mycket).
3xAPxSwatch.jpg


Så om jag ser den i butik, och inte "plattorna" med text stör mig samt att det finns något vettigt gummi så är det inte omöjligt att jag införskaffar en.
Hehe, du klagar på att man ansträngt sig och gjort en plan yta för texten som AP själva gör?
 
Hehe, du klagar på att man ansträngt sig och gjort en plan yta för texten som AP själva gör?
Har lite dålig koll på detaljer på AP, men ja, jag förstår inte varför man inte gör det på det snyggare sättet när man har tavlor med mycket textur (det verkar ju inte vara jättesvårt då många tillverkare klarar av det). Men jag förstår din poäng!:)
 
Har lite dålig koll på detaljer på AP, men ja, jag förstår inte varför man inte gör det på det snyggare sättet när man har tavlor med mycket textur (det verkar ju inte vara jättesvårt då många tillverkare klarar av det). Men jag förstår din poäng!:)
Detta är eg det enda bra sättet att göra det på med äkta guilloche. Tycker själv det är det snyggaste sättet med. Så de gjorde förr var rätt fult.
 
Tillbaka
Topp