Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen klocka får längre kosta över 50K. Problemet löst.![]()
Hur kan man ens gilla NordeaSnacka om att ändra till det sämre.
Var väldigt nöjd med Nordea när jag själv kunde ändra limit till 150k tillfälligt med mobilt bankid. Nu.. Vad fan händer?
Ska man bara kunna använda swish för att dela på restaurangnotan nu för tiden?
Jag gillade swish-lösningen som Nordea hadeHur kan man ens gilla Nordea
Penningtvättsbanken (Swedbank) låter en få höja till 150k, testade precis
50k/dygn va?Men kan man swisha 50k flera gånger?
Står inget om det i skärmdumpen i förstainlägget.50k/dygn va?
Eller bara göra en banköverföring? Onödigt att lära känna nån i onödan liksom.Står inget om det i skärmdumpen i förstainlägget.
Om det är så så får man väl lära känna personen samtidigt och hänga ihop över en helg eller nåt.![]()
50k/dygn va?
Ja 50k per dygn, men man måste gå in och ändra swish-gränsen varje dag.Men kan man swisha 50k flera gånger?
Eller bara göra en banköverföring? Onödigt att lära känna nån i onödan liksom.![]()
OK. Fan vad kasst.Ja 50k per dygn, men man måste gå in och ändra swish-gränsen varje dag.
Du kan väl testa Swisha mig 150k. Skriv ”lunch mm” i meddelandet.Hur kan man ens gilla Nordea
Jag kan höja gränsen, men har dock inga likvider. Februari är en fattig månadDu kan väl testa Swisha mig 150k. Skriv ”lunch mm” i meddelandet.
Åkte på samma behandling nyligen. Det fråga det om olika transaktioner på mina konton etc. Mycket kommer ifrån AML (Anti Money Laundry) regelverket..På SEB måste man man ringa in för höjningar över 10k, tjejen jag pratade med vid senaste köpet tyckte det var väldigt skumt att jag ändrat gränsen 4 gånger för klockköp senaste 2 månaderna. Men fick efter ett rejält förhör gränsen höjd tillslut, bra mycket drygare men det är klart om bedrägerierna minskar så..
Ska du låna?Jag kan höja gränsen, men har dock inga likvider. Februari är en fattig månad![]()
Du år ju min privata bankSka du låna?
.....Swish på dig....Du år ju min privata bank
Sämst är väl ändå ett orimligt omdöme för post-/bankväxel? Jag kan komma på många sämre betalningsalterativ. Banköverföring från två olika banker som ett exempel.
Sedan lägger man några vikta sedlar i varje bunt så räkas de som tvåCash is king. Se till att slicka tummen bara så att du räknar rätt (och snabbt) vid tjocka buntar pengar!
Mysigt med en hotellnattStår inget om det i skärmdumpen i förstainlägget.
Om det är så så får man väl lära känna personen samtidigt och hänga ihop över en helg eller nåt.![]()
Svårt att se att bankerna skulle vilja gå tillbaka till det. Mycket adminjobb & med färre kontor och sämre öppettider generellt är det nog inte önskvärt för någon part. Det sagt så behövs det ju finnas ett alternativ utöver vanlig överföring mellan olika banker. Därav det jag skrev innan att man borde kunna ringa sin bank för att förklara ändamålet (som man hade gjort i en vanlig högre beloppsöverföring) för att sedan istället få höjd swishgräns.Sämst är väl ändå ett orimligt omdöme för post-/bankväxel? Jag kan komma på många sämre betalningsalterativ. Banköverföring från två olika banker som ett exempel.
Funkar bara om man Swichar till Tallin...Hur kan man ens gilla Nordea