• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swish/Nordea sänker beloppsgränserna

Svårt att se att bankerna skulle vilja gå tillbaka till det. Mycket adminjobb & med färre kontor och sämre öppettider generellt är det nog inte önskvärt för någon part. Det sagt så behövs det ju finnas ett alternativ utöver vanlig överföring mellan olika banker. Därav det jag skrev innan att man borde kunna ringa sin bank för att förklara ändamålet (som man hade gjort i en vanlig högre beloppsöverföring) för att sedan istället få höjd swishgräns.

Jag håller med dig. Men det är helt sjukt att postväxeln 2019 fortfarande är det absolut snabbaste sättet att föra över pengar mellan olika banker....

Skämt å sido, personligen föredrar jag Swish före banköverföring eftersom det är lättare att slå in ett telnr samt att man får upp namnet före man godkänner överföringen. Slipper allt krångel med bankdagar etc ifall man har olika bank.

Var det den länken Löfven hämtade på Stjärnurmakarna kanske?
Det låter troligt, fast någon nämnde att det var batteribyte på G. Tänkte mer på en oysterlänk jag köpte begagnad för 5500 kr, men det är några år sedan. Jag försökte mest leka med ordens förmåga att ha flera betydelser. 😀

45E4FE98-FBC8-4826-83EB-0273D26DBEEA.jpeg

Men varför byter ni inte bara bank eller skaffar en till? Sitta och gnälla i två år känns ju inte som en kreativ lösning.
/mvh Swedbankkund

Tillbaka
Topp