• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer 1000 professional gold

Hej!
Tack för synpunkter och frågor.
Refnumret som anges i annonsen är taget från serviceintyget (finns på bild).

Klockan är pläterad. Jag kan inte tänka mig att pläteringen är gjord i efterhand, men detta vet jag inte helt säkert. Eventuell köpare får reda ut det med min vän som äger klockan.

Jag noterar åsikter om pris och skick. Har editerat annonsen angående skicket. Eventuell köpare ska få se bättre bilder eller se klockan f2f.
Angående om klockan är av samma modell som den i Wolf of Wall Street: är ni överens om att den inte är det? I så fall tar jag bort uppgiften.
Är den i helguld så är det samma som i Wolf of Wall street. I sådana fall är det refernsnummret som inte stämmer. Så det står fel på servicekvittot.
Om nu inte plätteringen är pålagd i efterhand, men det låter långsökt.

980.020n är i tvåton. Som på denna bild.
image.jpeg

Wolf of wallstreet klockan! Som har referensnummer 984.013.
image.jpeg

Är den i helguld så är det samma som i Wolf of Wall street. I sådana fall är det refernsnummret som inte stämmer. Så det står fel på servicekvittot.

image.jpeg

image.jpeg
Tack för upplysning!

image.jpeg

image.jpeg
Är rätt uppenbart på bilderna att det är guldrester på hela klockan. Däremot verkar guldlagret vara bäst där tvåtonaren har gul. Mao tror jag någon sett chansen och lagt ett nytt lager guld på hela klockan.

Är rätt uppenbart på bilderna att det är guldrester på hela klockan. Däremot verkar guldlagret vara bäst där tvåtonaren har gul. Mao tror jag någon sett chansen och lagt ett nytt lager guld på hela klockan.
Mycket möjligt. Bilderna är dock väldigt dåliga.
Men som du säger så är det mest guld kvar där tvåtonaren har guld. Därav jag trodde att det var en tvåton och inte en helguld.
Om det står 980.020n på boettlocket så kanske det ändå är möjligt att man plätterat den i efterhand?
Går ju förvisso att byta boettlocket också..

Det tror jag med, när jag var i färd med att köpa den jag har så läste jag att det tydligen finns många som fått nytt "guld" på sej. Hittar givetvis inte var jag läste det nu.

image.jpeg

image.jpeg

Det tror jag med, när jag var i färd med att köpa den jag har så läste jag att det tydligen finns många som fått nytt "guld" på sej. Hittar givetvis inte var jag läste det nu.
Om det nu stämmer att klockan fått "nytt guld" tar jag tillbaka mitt påstående ovanför.
Klockan i @Frispi s annons verkar i sådana fall vara en franken.

Det föresvävade inte min kompis eller mig att klockan kan vara pläterad i efterhand. Ska undersöka saken. Klockan är inte såld. Eventuell köpare kommer få läsa denna tråd.
Står ju 980.020n på service kvittot.
Referensnumret ska även stå på boettlocket, står det 980.020n där också så är den nog tyvärr plätterad i efterhand.

Jajamensan, måste varit 4-5 år sedan?
Sanslöst!:)
Det MÅSTE vara min gamla dinka!
Den har levt ett hårt liv. Blev helrenoverad av Alf Urmakare i Kristinehamn han gjorde själv en ny krona och böt ut verket!
Vem köpte du den av?
Det kan du PMa om du vill!
Nu kommer den svåra frågan...
Hur dåliga affärer gjorde vi?
Om du bara visste hur mycket jag funderat på detta!

Verkar som det bara är jag som köpt en "wolf" denna veckan!
Gubben hade köpt den på guldig länk, men köpte till en pvd för att, direkt citat, "man såg ju ut som en tattarjävel med det där fanskapet på armen", den pläterade länken hade sedan försvunnit i någon flytt.

Snyggt motttagen input här @Frispi förresten, får dig att framstå som en väldigt seriös person, till skillnad från alla kränkta som blir vansinniga så fort en annons får några frågor!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp