Klockan är inte i tvåton utan i helguld (pläterad).@Frispi s är ju i tvåton. Ser det ut som på bilderna. Märkligt att det står guld i annonsen. Förvirrande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan är inte i tvåton utan i helguld (pläterad).@Frispi s är ju i tvåton. Ser det ut som på bilderna. Märkligt att det står guld i annonsen. Förvirrande.
Är den i helguld så är det samma som i Wolf of Wall street. I sådana fall är det refernsnummret som inte stämmer. Så det står fel på servicekvittot.Hej!
Tack för synpunkter och frågor.
Refnumret som anges i annonsen är taget från serviceintyget (finns på bild).
Klockan är pläterad. Jag kan inte tänka mig att pläteringen är gjord i efterhand, men detta vet jag inte helt säkert. Eventuell köpare får reda ut det med min vän som äger klockan.
Jag noterar åsikter om pris och skick. Har editerat annonsen angående skicket. Eventuell köpare ska få se bättre bilder eller se klockan f2f.
Angående om klockan är av samma modell som den i Wolf of Wall Street: är ni överens om att den inte är det? I så fall tar jag bort uppgiften.
Tack för upplysning!Är den i helguld så är det samma som i Wolf of Wall street. I sådana fall är det refernsnummret som inte stämmer. Så det står fel på servicekvittot.
Om nu inte plätteringen är pålagd i efterhand, men det låter långsökt.
980.020n är i tvåton. Som på denna bild.
Wolf of wallstreet klockan! Som har referensnummer 984.013.
Är rätt uppenbart på bilderna att det är guldrester på hela klockan. Däremot verkar guldlagret vara bäst där tvåtonaren har gul. Mao tror jag någon sett chansen och lagt ett nytt lager guld på hela klockan.Är den i helguld så är det samma som i Wolf of Wall street. I sådana fall är det refernsnummret som inte stämmer. Så det står fel på servicekvittot.
Mycket möjligt. Bilderna är dock väldigt dåliga.Är rätt uppenbart på bilderna att det är guldrester på hela klockan. Däremot verkar guldlagret vara bäst där tvåtonaren har gul. Mao tror jag någon sett chansen och lagt ett nytt lager guld på hela klockan.
Det tror jag med, när jag var i färd med att köpa den jag har så läste jag att det tydligen finns många som fått nytt "guld" på sej. Hittar givetvis inte var jag läste det nu.Är rätt uppenbart på bilderna att det är guldrester på hela klockan. Däremot verkar guldlagret vara bäst där tvåtonaren har gul. Mao tror jag någon sett chansen och lagt ett nytt lager guld på hela klockan.
Kan tycka att Wolfen är värd runt 10k absolut inte mer eller......Ligger en 984.013 med box, papper osv på bukten för 1600 USD också. Fortfarande rätt mycket för en plätterad quartzdykare men men det kanske är de priserna som gäller nu.
Annars tycker jag ni ska satsa på 988.013 som är i solitt guld
(Tyvärr inte min klocka på bilden)
Är den i helguld så är det samma som i Wolf of Wall street. I sådana fall är det refernsnummret som inte stämmer. Så det står fel på servicekvittot.
Om det nu stämmer att klockan fått "nytt guld" tar jag tillbaka mitt påstående ovanför.Det tror jag med, när jag var i färd med att köpa den jag har så läste jag att det tydligen finns många som fått nytt "guld" på sej. Hittar givetvis inte var jag läste det nu.
Nice, har haft och sålde mycket för billigt för länge sedanJa ja!
Gulla med era guldisar!
Det är så har den ska se ut!
Cooooolast
Står ju 980.020n på service kvittot.Det föresvävade inte min kompis eller mig att klockan kan vara pläterad i efterhand. Ska undersöka saken. Klockan är inte såld. Eventuell köpare kommer få läsa denna tråd.
Samma här... Första riktiga klockan jag köpte själv! 6.500kr 1981 eller -82.Nice, har haft och sålde mycket för billigt för länge sedan
Håller helt med dig om det. Tycker till och med att 10k är alldeles för mycket med tanke på vad stålvarienterna går för. För en gångsskull är en plätterad variant dyrare än stål...Kan tycka att Wolfen är värd runt 10k absolut inte mer eller......
Jajamensan, måste varit 4-5 år sedan?Samma här... Första riktiga klockan jag köpte själv! 6.500kr 1981 eller -82.
Såldes för rekordlåga 500 spänn!
Var det möjligen en skada på urtavlan på den du ägde och när hade du den?
Sanslöst!Jajamensan, måste varit 4-5 år sedan?
Det stämmer. Drar tillbaka annonsen. Tack för hjälp. Ping @AurumStår ju 980.020n på service kvittot.
Referensnumret ska även stå på boettlocket, står det 980.020n där också så är den nog tyvärr plätterad i efterhand.
Solida 18k Golden Hours collection.Ligger en 984.013 med box, papper osv på bukten för 1600 USD också. Fortfarande rätt mycket för en plätterad quartzdykare men men det kanske är de priserna som gäller nu.
Annars tycker jag ni ska satsa på 988.013 som är i solitt guld
(Tyvärr inte min klocka på bilden)
Det där är ju däremot riktigt läckert
Solida 18k Golden Hours collection.
Såg en 988.013 säljas för runt 20k för 6-7 år sedan, kan ju inte ens ha varit guldvärdet.Det där är ju däremot riktigt läckert
Kan säkert varit den här: http://www.bonhams.com/auctions/18757/lot/168/Såg en 988.013 säljas för runt 20k för 6-7 år sedan, kan ju inte ens ha varit guldvärdet.
Tror det var den, kan inte finnas många ex.Kan säkert varit den här: http://www.bonhams.com/auctions/18757/lot/168/
Skulle hemskt gärna hitta en likadan idag!
Fy fan vad cool!Kan säkert varit den här: http://www.bonhams.com/auctions/18757/lot/168/
Skulle hemskt gärna hitta en likadan idag!
Den har gått för runt 7000-8000 kr här på forumet. Dock endast klockan och skicket verkar ha varit mer av bruksskick.Tjena KS
Jag vet inte vad en sån här ska gå på om jag ska vara ärlig, men känns inte det här sjuukt dyrt?
Vad skulle ni säga är ett mer rimligt pris?
https://www.blocket.se/ostergotland/Wolf_Of_Wall_Street_Tag_Heur_Gold_76449891.htm?ca=14&w=1
Och nu är den borttagen..Tjena KS
Jag vet inte vad en sån här ska gå på om jag ska vara ärlig, men känns inte det här sjuukt dyrt?
Vad skulle ni säga är ett mer rimligt pris?
https://www.blocket.se/ostergotland/Wolf_Of_Wall_Street_Tag_Heur_Gold_76449891.htm?ca=14&w=1
Yes!Och nu är den borttagen..
Ja, strax under 28' tror jag att det var.Yes!
För de som inte han se så låg den ute för.. Vad var det nu? Men typ 27 eller 28k..