• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer 1000 professional gold

Så här såg min Heuer ut
CEDFE6E0-81C6-4899-94CD-7855C561EE48.jpeg

”Framtida samlarobjekt.”

Wolf of Wall Street-hypen borde väl ha lagt sig en smula?
Bland "vanligt" folk har den lagt sig för länge sedan, men klocknördar är som vi alla vet ett extremt konservativt släkte.;)

Men hur såg prisutvecklingen ut när filmen precis hde börjat rullats ut, var det en generell höjning av priser eller låg de på ungefär samma prisbild?

Bland "vanligt" folk har den lagt sig för länge sedan, men klocknördar är som vi alla vet ett extremt konservativt släkte.;)

Men hur såg prisutvecklingen ut när filmen precis hde börjat rullats ut, var det en generell höjning av priser eller låg de på ungefär samma prisbild?
Sant, vi är ett annat släkte. Måste göra lite research gällande prisutvecklingen i samband med filmlanseringen. Men 27-28' är bara löjligt. Jag skulle kunna tänka mig själv att lägga runt 7-8' för ett objekt i bruksskick.

Sant, vi är ett annat släkte. Måste göra lite research gällande prisutvecklingen i samband med filmlanseringen. Men 27-28' är bara löjligt. Jag skulle kunna tänka mig själv att lägga runt 7-8' för ett objekt i bruksskick.
7-8 känns som ett övermomligt pris om man hittar någon kul referens. Men även säljaren måste förstått på ett eller annat sätt att 27-28 är helt skrattretande.

Lite snabbt innan huvet träffar kudden: Modellen ökade från ca 4-5 till det dubbla när filmen rullade för fullt. Ökade sedan något mer för att stanna runt 10-12, beroende på skick. Har följt denna noggrant sedan hypen drog igång och ägt många av dem som cirkulerar här och runtom i Sverige. Fick ärligt talat en chock när jag såg den här ovan läggas ut för 21 tkr. Det är ju bara löjligt, rent ut sagt.

Och ja, flera av dem är "nypläterade". Ofta i Asien, men det behöver inte vara en nackdel; dessa har en väldigt tunn plätering och när den börjar lossna så får de inte den där snygga, slitna vintagelooken som en motsvarande stålmodell får, utan ser mest bara trashiga ut. I vilken karat de sedan har pläterar den i är ju frågan... Har till och med sett målade varianter, alltså målade med guldfärg, så kolla noga innan köp. Och som sagt här ovan: rätt boettlock är viktigt!

Jag skulle kunna ge ett par tre tusen för en sådan klocka men inte mer.
Fast med en boett på 37mm spelar priset ingen roll, skulle aldrig köpa den ändå

Lite snabbt innan huvet träffar kudden: Modellen ökade från ca 4-5 till det dubbla när filmen rullade för fullt. Ökade sedan något mer för att stanna runt 10-12, beroende på skick. Har följt denna noggrant sedan hypen drog igång och ägt många av dem som cirkulerar här och runtom i Sverige. Fick ärligt talat en chock när jag såg den här ovan läggas ut för 21 tkr. Det är ju bara löjligt, rent ut sagt.

Och ja, flera av dem är "nypläterade". Ofta i Asien, men det behöver inte vara en nackdel; dessa har en väldigt tunn plätering och när den börjar lossna så får de inte den där snygga, slitna vintagelooken som en motsvarande stålmodell får, utan ser mest bara trashiga ut. I vilken karat de sedan har pläterar den i är ju frågan... Har till och med sett målade varianter, alltså målade med guldfärg, så kolla noga innan köp. Och som sagt här ovan: rätt boettlock är viktigt!

Jag köpte en av dig för 7 eller 8 eller nåt sånt som var i liknande skick som den som nu säljs för 21... Sålde den vidare för samma pengar då den tyvärr gör sig lite bättre på bild än i verkligheten även om det är en ball klocka. Att den säljs för 21 t.kr nu är helt orimligt och rätt långt från hur priserna sattes här på KS en gång i tiden... Trist.

Jag köpte en av dig för 7 eller 8 eller nåt sånt som var i liknande skick som den som nu säljs för 21... Sålde den vidare för samma pengar då den tyvärr gör sig lite bättre på bild än i verkligheten även om det är en ball klocka. Att den säljs för 21 t.kr nu är helt orimligt och rätt långt från hur priserna sattes här på KS en gång i tiden... Trist.
Stämmer. Och jag håller med dig; har försökt åtskilliga gånger att få till det med Wolf-klockan, men dels passar jag inte i guld (har jag äntligen lärt mig) och dels är det nåt med modellen som gör den bättre på bild än IRL, precis som beskriver.

Kan inte mer än instämma till fullo.
Tappade själv sugen när jag först såg modellen läggas ut för över 20k på annat håll. Alla borde veta att den inte ligger i den prisklassen. Det blir smaklöst i mina ögon och förstör fascinationen med klockan och filmen.

Jag håller mig till stålvarianten och älskar den mer och mer för var dag som går!

20170824_153056.jpg

Fick en sådan av farsan. Någon som har koll på fall det är samma som i wolf of wallstreet?

Bilagor

• 581660620_15dc75ad-83f7-4ceb-83fa-90db82054067.jpg
    581660620_15dc75ad-83f7-4ceb-83fa-90db82054067.jpg
    78.3 KB · Visningar: 3
  • 581660620_4575dc17-e38a-46e8-a714-727fa4aecb6e.jpg
    581660620_4575dc17-e38a-46e8-a714-727fa4aecb6e.jpg
    71.5 KB · Visningar: 2
  • 581660620_6e88060e-a93f-460a-8941-765c9273bfe6.jpg
    581660620_6e88060e-a93f-460a-8941-765c9273bfe6.jpg
    35.7 KB · Visningar: 4
  • 581660620_caee6386-a378-4f9a-b431-42cbc8c20538.jpg
    581660620_caee6386-a378-4f9a-b431-42cbc8c20538.jpg