Jonteskinner
Basic
27k hahaha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte 2.400 US-dollar verkade hysteriskt för en 980.007, men nu är det humor på riktigt!27k hahaha
Bland "vanligt" folk har den lagt sig för länge sedan, men klocknördar är som vi alla vet ett extremt konservativt släkte.”Framtida samlarobjekt.”
Wolf of Wall Street-hypen borde väl ha lagt sig en smula?
Sant, vi är ett annat släkte. Måste göra lite research gällande prisutvecklingen i samband med filmlanseringen. Men 27-28' är bara löjligt. Jag skulle kunna tänka mig själv att lägga runt 7-8' för ett objekt i bruksskick.Bland "vanligt" folk har den lagt sig för länge sedan, men klocknördar är som vi alla vet ett extremt konservativt släkte.
Men hur såg prisutvecklingen ut när filmen precis hde börjat rullats ut, var det en generell höjning av priser eller låg de på ungefär samma prisbild?
7-8 känns som ett övermomligt pris om man hittar någon kul referens. Men även säljaren måste förstått på ett eller annat sätt att 27-28 är helt skrattretande.Sant, vi är ett annat släkte. Måste göra lite research gällande prisutvecklingen i samband med filmlanseringen. Men 27-28' är bara löjligt. Jag skulle kunna tänka mig själv att lägga runt 7-8' för ett objekt i bruksskick.
Snyggt! Ser ut att vara i fint skick
Jag sitter och trycker på en rackare!
Sjutusen?
Nja, är nog en keeperSjutusen?
Helvete vad snygg den är. Det känns som att det är mycket klocka för pengen. Hojta om den åker ut på marknaden.
Ja precis, länkade den lite längre upp
Lite snabbt innan huvet träffar kudden: Modellen ökade från ca 4-5 till det dubbla när filmen rullade för fullt. Ökade sedan något mer för att stanna runt 10-12, beroende på skick. Har följt denna noggrant sedan hypen drog igång och ägt många av dem som cirkulerar här och runtom i Sverige. Fick ärligt talat en chock när jag såg den här ovan läggas ut för 21 tkr. Det är ju bara löjligt, rent ut sagt.
Och ja, flera av dem är "nypläterade". Ofta i Asien, men det behöver inte vara en nackdel; dessa har en väldigt tunn plätering och när den börjar lossna så får de inte den där snygga, slitna vintagelooken som en motsvarande stålmodell får, utan ser mest bara trashiga ut. I vilken karat de sedan har pläterar den i är ju frågan... Har till och med sett målade varianter, alltså målade med guldfärg, så kolla noga innan köp. Och som sagt här ovan: rätt boettlock är viktigt!
Stämmer. Och jag håller med dig; har försökt åtskilliga gånger att få till det med Wolf-klockan, men dels passar jag inte i guld (har jag äntligen lärt mig) och dels är det nåt med modellen som gör den bättre på bild än IRL, precis som beskriver.Jag köpte en av dig för 7 eller 8 eller nåt sånt som var i liknande skick som den som nu säljs för 21... Sålde den vidare för samma pengar då den tyvärr gör sig lite bättre på bild än i verkligheten även om det är en ball klocka. Att den säljs för 21 t.kr nu är helt orimligt och rätt långt från hur priserna sattes här på KS en gång i tiden... Trist.
Lite snabbt innan huvet träffar kudden: Modellen ökade från ca 4-5 till det dubbla när filmen rullade för fullt. Ökade sedan något mer för att stanna runt 10-12, beroende på skick. Har följt denna noggrant sedan hypen drog igång och ägt många av dem som cirkulerar här och runtom i Sverige. Fick ärligt talat en chock när jag såg den här ovan läggas ut för 21 tkr. Det är ju bara löjligt, rent ut sagt.
Och ja, flera av dem är "nypläterade". Ofta i Asien, men det behöver inte vara en nackdel; dessa har en väldigt tunn plätering och när den börjar lossna så får de inte den där snygga, slitna vintagelooken som en motsvarande stålmodell får, utan ser mest bara trashiga ut. I vilken karat de sedan har pläterar den i är ju frågan... Har till och med sett målade varianter, alltså målade med guldfärg, så kolla noga innan köp. Och som sagt här ovan: rätt boettlock är viktigt!