• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Talking watches - John Mayer 2

Mysiga repor efter klantiga bandbyten... :nailbiting:

DBAF2360-4532-4007-87B2-AC02EF8257B9.png

John Mayer var en ”hjälte” för mig långt innan jag blev knäpp på klockor (musiker), så allt klockmaterial med honom är ju porr!

Kul Daytonas absolut, ett par udda fåglar han fångat. Sen är jag nyfiken på hur jakten går till för en person i hans ställning. Hade varit kul att se vad som mer finns där vid sidan av Rolex, Patek och AP. Custom 5004 är ju inte fy skam för övrigt :)

Fattar inte att alla gillar Mayer, tycker han är jobbigt självgod....men fina klockor såklart....
Kollade precis. Tycker det var ett kul avsnitt med grymma klockor! Fattar inte alls varför han var självgod. Hade själv gärna gafflar klockor över en öl med honom :)

Håller också helt med honom om att folk är som flockdjur och måste gilla samma sak - och missar det andra. Blir så tydligt på Insta vid Basel och SIHH - folk verkar inte våga tänka själva utan måste älska och hata samma klockor som alla andra. Tror han har helt rätt med sina ädla Daytonas vs keramiska.

Kollade precis. Tycker det var ett kul avsnitt med grymma klockor! Fattar inte alls varför han var självgod. Hade själv gärna gafflar klockor över en öl med honom :)

Håller också helt med honom om att folk är som flockdjur och måste gilla samma sak - och missar det andra. Blir så tydligt på Insta vid Basel och SIHH - folk verkar inte våga tänka själva utan måste älska och hata samma klockor som alla andra. Tror han har helt rätt med sina ädla Daytonas vs keramiska.
Nu har han säkert annat i boxen, men lite kul när han säger att man inte ska köpa det som är på modet när det är vad han ser ut att ha gjort till 99%.

Nu har han säkert annat i boxen, men lite kul när han säger att man inte ska köpa det som är på modet när det är vad han ser ut att ha gjort till 99%.
Vet inte om jag håller med riktigt. Visst är väl Rolex och Patek inte direkt att gå sin egen väg, men dels köpte han ju många för länge sedan, och tycker nog att de moderna pjäser han valt inte är de superpopulära? Han kunde ju valt andra Rollar och Pateks som är hetare än de han valt. Keramiska daytona, Hulk, Batman, stålPepsi, 5711, 5170 etc. Hans APs är ju också allt annat än de hajpade.

Visst håller han sig i bekväma märken, men därinom har han nog vågat tänka själv?

Vet inte om jag håller med riktigt. Visst är väl Rolex och Patek inte direkt att gå sin egen väg, men dels köpte han ju många för länge sedan, och tycker nog att de moderna pjäser han valt inte är de superpopulära? Han kunde ju valt andra Rollar och Pateks som är hetare än de han valt. Keramiska daytona, Hulk, Batman, stålPepsi, 5711, 5170 etc. Hans APs är ju också allt annat än de hajpade.

Visst håller han sig i bekväma märken, men därinom har han nog vågat tänka själv?
Allt han visade upp är och har varit hett de senaste 10 åren.

Daytona? AP RO? Submariner? Patek evighetstkalendrar med kronograf? Nu vet jag inte om han har Nautilus, men det kan jag tänka mig, men annars vad finns det för dyra klockor som är på modet?
Visst är det populära märken och modeller, men jag tolkade det som att han valt annat än de mest hajpade, men visst har du nog rätt.

• Like
Reactions: bvb
Underbart! Har kollat på det första avsnittet otaliga gånger.
Verkligen riktig känsla av feelgood över pratstunderna.

Hade säkert kunna vara lite värre, men menar att det ändå var vääldigt mainstream när det kommer till dyra klockor om man inte är hiphop.

Tycker också, fantastisk klockor till trots, att det blir lite mainstream över dessa (utom is daytona vintage och AP), då de känns standard/har setts rätt många ggr förut på Talking watches. Tyckte del ett var bättre med med honom. Sen är ju samlingen/klockorna fantastisk men så har han också mycket pengar att kunna lägga på klockor (så härligt han gör det med).

Senast ändrad:
Tycker också, fantastisk klockor till trots, att det blir lite mainstream över dessa (utom is daytona vintage och AP), då de känns standard/har setts rätt många ggr förut på Talking watches. Tyckte del ett var bättre med med honom. Sen är ju samlingen/klockorna fantastisk men så har han också mycket pengar att kunna lägga på klockor.
Tyckte det var ett mysigt avsnitt och tyckte han verkade genuint intresserad, vilket han uppenbarligen är. Många klockor man hade kunnat tänka sig bära (fast inte vågat).

Tyckte det var ett mysigt avsnitt och tyckte han verkade genuint intresserad, vilket han uppenbarligen är. Många klockor man hade kunnat tänka sig bära (fast inte vågat).

Ja han är ju härlig att lyssna på, bara det att vissa klockor ser en frekvent i alla avsnitt och ser hellre då andra klockor få mer plats även om de är fantastiska pjäser. Men hans intresse gör ju det intressant ändå oavsett klocka som visas upp. Tyckte daytona is ny och vintage gav extra pirr då de var helt nya för mig likaså AP concept är ju udda.

Mycket bra avsnitt. Hade mer än gärna suttit där en stund och pratat med John. Verkar vara en störtskön lirare!

Framför allt väldigt kul att någon med en sån här samling ställer upp och visar delar av den. Det framkom ju att han hållt på med klockor länge, innan han fick frmgångar. Har har ju då tvingats prioritera som vi andra, klockor före annat. Genuint klockintresse mao och inte något som kom med pengarna.
Apropå gitarrister så har väl Clapton en kanske lika bra samling? Skulle älska att få se en Talking Watches med honom. Men det lär väl inte hända.

Tillbaka
Topp