• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Talking watches - John Mayer 2

Fast i denna prisklassen finns det väl inte mycket som är mer mainstream? Tycker inte att jag klagar, men det var lite lustigt vad han sade när man ser till det han visade upp. Naturligt att vi gillar folks samlingar olika mycket då vi alla vet att våra personliga samlingar också skiljer väldigt mycket. Uppskattar de uren han visade upp och det är ju orimligt bra att äga som privatperson.

Kul tanke att försvinna iväg med hur man själv hade gjort i hans sits. Dra in de pengarna han gjorde i den ålder och vad jag förmodar var rätt tidigt i hans klockintresse? Isade Daytonorna hade jag lätt köpt jag med.
Det är inte ofta jag följer med din tankegång på direkten. Men idag gör jag det. "We all buy the same sneakers" säger han samtidigt som han har spenderat femton minuter på att snacka daytonas...

Bäras väl och bäras väl, jag tänker mer på personligheten hos personer som köper den. Lite typ "har ni lagt märke till att jag har stålar? KOLLA PÅ MIG FÖR FAN!!!!" vibbar får jag iaf.
Hade Jag haft råd hade jag köpt en sån, om det så var för att bära hemma. Och jag är inte ens en Daytona-entuisiast. Den är dock riktigt kul och inte alls sådär Rolextråkig.

Jag gillar John Mayer, men jag undrar varför han är så angelägen om att inte vara ''mainstream". Man får ju gilla vad man vill och en person som är passionerad över dussinklockor är roligare att lyssna på än en tråkmåns som pratar udda klockor.

Hade Jag haft råd hade jag köpt en sån, om det så var för att bära hemma. Och jag är inte ens en Daytona-entuisiast. Den är dock riktigt kul och inte alls sådär Rolextråkig.

Well vi är då alla olika. En klocka blir rolig genom stil, design, användningsområde, teknik eller historia. Att kladda något fullt med regnbågsädelstenar och en "hej kolla på mig mig mig"-design är inte min kopp te iaf.

Personligen hade jag respekterat karn mer om han spenderat tiden med att snacka F91w eller en vanlig sketen stålsub.

Well vi är då alla olika. En klocka blir rolig genom stil, design, användningsområde, teknik eller historia. Att kladda något fullt med regnbågsädelstenar och en "hej kolla på mig mig mig"-design är inte min kopp te iaf.

Personligen hade jag respekterat karn mer om han spenderat tiden med att snacka F91w eller en vanlig sketen stålsub.
Detta är stil, design, användnigsområde? historia och hantverk. Att du uppenbarligen gillar annat är inte speciellt relevant för andra?

Ja, vi behöver inte tycka lika.
Det känns bara väldigt trist att bara prata dussinklockor som redan diskuterats typ överallt.

Vet inte om jag håller med riktigt. Visst är väl Rolex och Patek inte direkt att gå sin egen väg, men dels köpte han ju många för länge sedan, och tycker nog att de moderna pjäser han valt inte är de superpopulära? Han kunde ju valt andra Rollar och Pateks som är hetare än de han valt. Keramiska daytona, Hulk, Batman, stålPepsi, 5711, 5170 etc. Hans APs är ju också allt annat än de hajpade.

Visst håller han sig i bekväma märken, men därinom har han nog vågat tänka själv?
Han valde ju modern Daytona och gmt men klart man köper vitguld när man har råd att inte köpa snikversionen. Gillar hans samling och den består väl säkert av mycket mer än vad han visar upp men hade varit kul att visa upp saker från märken som man inte förstår sig på om man inte klocknörd. Personligen hade jag föredragit om han hade med någon gammal cartier, VC, blancpain, enicar, lemania, universal geneve eller annat roligt.
Kan tänka mig dock att man väljer ut klockor till sån här inspelning som man tror att folk vill se

Det här klippet var väldigt bra söndagsfördriv och den var riktigt bra :) gillar hela upplägget hur dom sitter avslappnade och tjötar igenom klocka för klocka :bookworm:

Tillbaka
Topp