• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Teaser med paketöppning 1/2

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De riktigt kunniga amatörerna tror då att det är en fejk..:bag:. Men jag tror det är en riktigt mäktig klocka om man kan förlikas med storleken. Men storleken har ju ingen betydelse sägs de..:D
Tycker storleken är klockren. Lite tung kanske, men det är en vanesak. Höjd och bredd kommer inte bli något problem. Tycker den snarare känns liten och smidig, men tung.

Har provat modellen tidigare, men inte direkt utvärderar den annat än storleksmässigt. Måste säga att jag är ruggigt nöjd!

Känslan i vridring, krona, lås är ruggigt bra. Att lägga till en länkbit var även det riktigt smidigt. Jag kan inte påstå att jag ser någon direkt färgskillnad på 316L och Rolexstål, men fin är den! Det enda negativa jag märkt är bristen på AR vilket är lite störande, men det är väl en vanesak. Låset sitter bra på mig tycker jag. Hade nog dock suttit kass om dykförlängningen varit på.

Sammanfattning: GS vinner på detaljnivå, Rolex vinner på helhet.
 

Bosse

Friends of KS
Rycker storlek är klockren. Lite tung kanske, men det är en vanesak. Höjd och bredd kommer inte bli något problem. Tycker den snarare känns liten och smidig, men tung.

Har provat modellen tidigare, men inte direkt utvärderar den annat än storleksmässigt. Måste säga att jag är ruggigt nöjd!

Känslan i vridring, krona, lås är ruggigt bra. Att lägga till en länkbit var även det riktigt smidigt. Jag kan inte påstå att jag ser någon direkt färgskillnad på 316L och Rolexstål, men fin är den! Det enda negativa jag märkt är bristen på AR vilket är lite störande, men det är väl en vanesak. Låset sitter bra på mig tycker jag. Hade nog dock suttit kass om dykförlängningen varit på.

Sammanfattning: GS vinner på detaljnivå, Rolex vinner på helhet.


Kul att du är nöjd, så vad väger den?
Och till din första sammanfattning: 1) Ja, och 2) Det får vi se

//Bosse
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ett megastort tack till leben som jagade och ett gigantiskt tack till Chrisse som räddade mig. :D
image.jpg

Rolex 116600 , SD4000
Case: 40mm
WR: 4000 feet
Urverk: Rolex 3135, 50hrs pr, COSC.
Välkommen till Rolex familjen Yonsson :). Bra köp :p, svettigaste rollen som finns imho!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Faktist inte helt oväntat.. Att det skulle vara den modellen var jag tämligen säker på att det var gällande Rolex. Stort grattis! Riktigt fet modell... :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Förresten, yonsson nu är det bara en tidsfråga innan du är inne på vintage Rolex och inte nog kan prisa rassliga länkar, repiga plexiglas och matta tavlor... ;)

Jag är glad för din skull. Riktigt glad. :D

Grattis!

Mvh A
 

SJ Smythe

Cartier
Så snygg! Ser verkligen fram mot din recension. Blir det omnämnande om redaktörn själv i KS-bladet eller blir det för navelskådande? :)
 
Topp