• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Teaser med paketöppning 1/2

Nu till den viktiga frågan: Hur sitter bezeln?

Känner lite smått att jag borde skaffat en SD istället för en SUBC. Man får det bästa av flera världar (ingen bubbla eller maxicase, men väl datum och toolighet).

Nu till den viktiga frågan: Hur sitter bezeln?

Känner lite smått att jag borde skaffat en SD istället för en SUBC. Man får det bästa av flera världar (ingen bubbla eller maxicase, men väl datum och toolighet).
Tycker glaset är grymt! Ger lite vintagefeeling. Rehaulten går ju upp över bezeln. Inget man ser utan att kolla noga, men har man väl sett det så är det cool. Fyller ju en funktion dessutom. :)

Haha! Grattis på den stora omvälvningsdagen. Precis som med många ur prettovänstern från 60-talet som numer drar in stora kosing och blivit blå (skämt å sido) :)
Grattis till en fin klocka No doubt!

"This is a dangerous time for you... and you will be tempted by the Dark Side of the Force".
Too late Obi wan.
anakin_syndrome_wide.jpg

Sammanfattning: GS vinner på detaljnivå, Rolex vinner på helhet.

Det är väl på sin plats att gratulera. Grattis!
Men.... jag fäller en mental tår över att du har lämnat Seiko. Det smärtar. Jag trodde att du skulle vara ståndaktig och fortsätta gå din egen väg, men inte ens den som startade tråden med mest driv i på KS (tror jag) tycks vara tillräckligt frälst. Nu kom det en mental tår till känner jag.
Efter att ha haft så fina klockor, jag tänker framför allt på GMT:n, så känns det som att slaget var väldigt snabbt förlorat när slutsatsen drogs redan efter några timmars ägande att Rolexen vinner på helheten. :sorry:

Lycka till med ägandet, men jag tror inte att den kommer att förbli en livslång levnadskamrat. Men vi får väl se.
Men som sades från början, GRATTIS!

Grattis Yonsson, trodde faktiskt på den blå/svarta gmt:n men SD:n är ju fantastisk. Jäkligt solid känsla på allt tyckte jag när jag hade förmånen att klämma på Laketwigs. Sen har du ju två riktigt grymma seikos kvar så inget klaga på där ;) :)

Igen stort grattis :)

Grattis Yonsson, trodde faktiskt på den blå/svarta gmt:n men SD:n är ju fantastisk. Jäkligt solid känsla på allt tyckte jag när jag hade förmånen att klämma på Laketwigs. Sen har du ju två riktigt grymma seikos kvar så inget klaga på där ;) :)

Igen stort grattis :)

Har övervägt alla möjliga versioner, men blått är inte riktigt min grej, coke 2016 däremot. :)

Kul att du vågar pröva nytt och Rolex! Vi hamnar där allihop förr eller senare :)
Det är lite omtumlande initalt när man så benhårt bottnat fast vid ett märke, been there done that :) Köpte min första icke-Panerai strax innan nyår när jag blev med Milgauss GV och är mer än nöjd första månaden in, Rolex levererar precis som du skriver - på helheten.

Stort grattis till din SD!

Grattis yonsson, grym klocka det där. Känner dig ju inte mer än via dina inlägg här på forumet, men får känslan av att SDn kommer passa dig bra (spännande att se om det stämmer...). Välbyggd sak SDn, fina proportioner och en bra varjedagsklocka. Ser fram emot att höra dina intryck lite längre fram.

Du lämnar väl inte Seiko tråden Yonsson? Jag har en teori om att du efter ett tag (2-3 år) kommer tillbaka till den smala vägen. Denna gång med mer trovärdighet eftersom du testat på den breda. Den som lever får se.

Tillbaka
Topp