• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Efter att ha haft terroristen i drygt ett halvår måste jag säga att det är en fantastisk klocka! Virrig som jag är ibland har datum- och dagfunktionen hjälpt mig flertalet gånger. Köpte en åt min brorson som fyllde 7 år efter att han också blivit intresserad av den. Om ni funderar på att skaffa en så gör det!
PSX_20170220_112811.jpg
 

Veratio

Cartier
Sedan jag köpte min har jag haft den på handleden två gånger. Båda gångerna av ironiska skäl.

Det är nog den jävligaste klockan som någonsin uppfunnits utseendemässigt och storleksmässigt - men den är ett måste i varje klocklåda!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Här kommer lite innanmätesbilder från förra veckans batteribyte.
En dag var min F91 helt död och med tanke på det låga inköpspriset tänkte jag faktiskt köpa en ny. Jag hade inte en tanke på att man kunde byta batteri på den förrän jag såg en spec där batterityp angavs. Och batteriet kostade bara 29:90 på Kjell & company (eller 59:90 för 5-pack men jag tänkte att jag hinner nog slarva bort de batterierna tills nästa gång det är dags att byta).
Jag hittade en instruktionsfilm på youtube och sen var det klart.
Jättenöjd!
IMG_5135.JPG

IMG_5136.JPG

IMG_5137.JPG

IMG_5138.JPG
 

osvald

Breitling
Vore tacksam om ni kunde tipsa om någon bra sida att köpa x antal terrorist casion ifrån, ebay fungerar bra. Stor chans att bli blåst och få fake?
 
Vore tacksam om ni kunde tipsa om någon bra sida att köpa x antal terrorist casion ifrån, ebay fungerar bra. Stor chans att bli blåst och få fake?
Köpt två på eBay, tror inte det var samma säljare, men var i alla fall någon/några av de som har bra omdöme och har sålt mycket, funkat bra båda gångerna. Kan ju ta ett par veckor men klockan trillar in till slut :)
 

sandersson

Breitling
Köpt två på eBay, tror inte det var samma säljare, men var i alla fall någon/några av de som har bra omdöme och har sålt mycket, funkat bra båda gångerna. Kan ju ta ett par veckor men klockan trillar in till slut :)
samma här, köpte på eBay.
Köp inte över bud, köp direkt finns för under hundringen. tar någon vecka, men värt att vänta :)
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Grymt skön tråd. Blev så peppad att jag beställde tre stycken precis. Två vänner ska få var sin. :)
 

box

Omega
2-Faktor
Bästa klockköpet jag har gjort sett till prisvärdhet. Har i princip bara använd den det senaste året. Den har även hållit över förväntan också, inte en repa på glaset än.

Var dock vaksamma när ni köper på tex ebay så ni inte köper kopior har själv gått på den niten tyvärr. Så kan vara värt att lägga några kronor extra och köpa från en större butik.
 
Topp