• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

IMG_3315.JPG

Lillstyggelsen fick följa med på lite passröjning i dag!

Köpte en F-91W och satte på pojkens handled, på honom är proportionerna helt rätt, och för en fjärdeklassare är alarm varje dag 15 minuter innan bussen kommer guld värt :D
Själv gillade jag själva tanken på klockan (men inte modellen ifråga då jag var på sista pinnhålet på bandet och den är vääldigt liten)
Så jag köpte mig en W-800H-1AVES som har lite rimligare mått, samt 10bar water resistant och en behagligare belysning av displayen, kändes gör-najs för 260 svenska kronor i alla fall :)

Casio, mer för pengarna finns inte i min bok :pompus:

Köpte mig en stålterrorist på en loppis i Storbritannien för 8 pund och bar den stolt tills någon påpekade att det var en fejkis. Helt rätt - Casiologgan saknades. Tycker dock att det gör klockan ännu mer intressant. Vi snackar alltså en kopia av en av världens billigaste klockor. Taskig marginal på den businessen...

EDIT: Bild på terroristen i (fusk?)stål

Bilagor

• IMG_2119.JPG
    IMG_2119.JPG
    122.4 KB · Visningar: 101
Senast ändrad:
Ja det var inga större problem, men det är ruggigt tajt så man får ta ett så tunt som möjligt. När det sen sitter på plats är det bökigt att mikrojustera, så man får justera färdigt innan man sätter tillbaka pinsen. 18mm, korrekt.
Schysst att bandet nästan kostar mer än klockan:)

Så där, beställde hem en sådan från ebay :) sugen på ta hem en i stål med :angel:

ÄNDRAT- Blev visst 3st till så 4st är på väg hem nu:
1 original i svart plast
1 guld boette med svart rem
1 i stål
1 i guld

Senast ändrad:
Jag har hittat dessa på eBay:
Original - Casio F91W-1
Stål - Casio A-158W
Guld - Casio A168WG-9W
Stål med gummi rem - Casio F-91WM-7AEF
Guld med gummor rem - Casio F91WM-9A

Såg att Casio släppt en "storebror" till F91W. Modellen heter W217 och släpptes i somras. Det finns ett par olika varianter och det ska även komma med negativ display samt med stål-länk. Det finns videos på youtube där man jämför F91W med W217. Ett tips är att söka på "W217" på WUS, där jag hittade denna lånade bild...
w217.jpg

EDIT: Modellerna med stål-länk heter: B650WD-1A, B650WB-1B och B650WC-5A
b650.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp